Canon PowerShot G6 - jednak 7 Megapikseli

A jednak! Wbrew temu co sądziliśmy po prezentacji zaawansowanego modelu PowerShot Pro1, Canon zdecydował się na dalsze rozwijanie linii 'G'. Dziś koncern zaprezentował model PowerShot G6, wyposażony w 7.1-megapikselowy sensor CCD i zbliżony właściwościami do poprzednika, słynnego modelu G5.
A jednak! Wbrew temu co sądziliśmy po prezentacji zaawansowanego modelu PowerShot Pro1, Canon zdecydował się na dalsze rozwijanie linii 'G'. Dziś koncern zaprezentował model PowerShot G6, wyposażony w 7.1-megapikselowy sensor CCD i zbliżony właściwościami do poprzednika, słynnego modelu G5.



Przy okazji prezentacji Pro1 pisaliśmy - zgodnie z informacją pochodzącą od producenta, że jest to następca G5. Wydawało się to całkiem logiczne bo możliwości rozbudowywania tej linii praktycznie się wyczerpały (przynajmniej tak wtedy sądziliśmy). Najwyraźniej wielka popularność G5 skłoniła japońskiego producenta do podwyższenia poprzeczki, a jak wiadomo najłatwiej osiągnąć to przez zwiększenie rozdzielczości. PowerShot G6 to kolejny aparat dysponujący rozdzielczością 7.1 Megapiskeli!

Wizualnie różni się od poprzednika wyraźnie. Układ przycisków został całkowicie zmieniony: przednie pokrętło nastawcze znajduje się przed (z pozycji fotografującego), a nie za spustem migawki, pokrętło trybów pracy przesunięto z górnej na tylną powierzchnię, 4-kierunkowy nawigator przesunięto na dół tylnej ścianki i wszystkie przyciski, choć odpowiadają za te same funkcje, znajdują się w nieco innym miejscu. Zmiana stylistyki to nie tylko nowy układ przycisków, ale także mniejsze wymiary aparatu, 105 x 73 x 73mm (bez elementów wystających) przy 121 x 74 x 70mm modelu G5.

Inna istotna zmiana fizyczna to większy monitor. Jest to znany z innych modeli odchylany i obracany LCD, ale jego wielkość to 2.0" (1.8" w G5). Możliwość rotowania ekranu o 360 stopni na pewno znajdzie zastosowanie podczas fotografowania w nietypowych pozycjach (np. przy ziemi lub "nad tłumem"). Rozdzielczość pozostała taka sama, 118,000 punktów.



G6 dysponuje obiektywem o 4-krotnym zbliżeniu. Zakres ogniskowych wynosi 35-140mm przy jasności F2.0 - F3.0. W 8-elementowej konstrukcji wykorzystano 2 soczewki asferyczne. Po raz pierwszy w linii 'G' możemy skorzystać z dobrodziejstw 9-punktowego systemu AiAF (inteligentny pomiar AF). Do tego dochodzi pomiar 1-punktowy w systemie FlexiZone, który pozwala na swobodne przewijanie aktywnej ramki AF w obrębie całego kadru. Co więcej, ten sam punkt może odpowiadać za pomiar światła, co daje wyjątkowo precyzyjne oszacowanie ekspozycji dla dowolnego wycinka kadru.

Ostrość mierzona jest w trybie pojedynczym lub ciągłym oraz manualnie, w zakresie od 50cm (normalnie) lub od 5 do 50cm (makro). Do tego dochodzą takie atrakcje jak bracketing ostrości (3-zdjęciowa seria z przesunięciem płaszczyzny ostrości przed i za obiektem dla pierwszego i ostatniego ujęcia) oraz blokada ostrości. Producent najwyraźniej przejął się ostrą krytyką wolnego działania systemu AF w G5. W informacji prasowej zaznacza, że prędkość automatycznego pomiaru ostrości wzrosła o ok. 50%!

Canon nie zdradza jak osiągnął taki postęp bo G6 korzysta z tego samego procesora DIGIC, który obsługuje wszystkie procesy obróbki danych i optymalizacji parametrów ekspozycji. Wspomaga go znana technologia iSAPS, czyli automatyczny wykrywacz warunków w jakich robione jest zdjęcie. Zwracamy uwagę, że większa rozdzielczość to większa ilość danych do przetworzenia, a zatem jakieś zmiany muszą dotyczyć algorytmów przetwarzania, a nie fizycznej konstrukcji procesora.

Drugim słabszym punktem G5, poza wolnym pomiarem ostrości, było duże zaszumienie obrazu przy wyższych czułościach. Fizyczne rozmiary sensora CCD pozostały takie same, 1/1.8", a zatem większa ilość pikseli oznacza, że piksele w G6 są mniejsze. Zgodnie z zasadą, że im mniejszy piksel tym mniejsza czułość (a więc dla osiągnięcia większego ISO potrzebne jest silniejsze wzmocnienie sygnału, które generujące szumy), możemy spodziewać się dalszych korekt w algorytmach przetwarzania zarejestrowanego obrazu (tak by zbić szumy).



Na pewno G6 dysponuje większym buforem - w trybie zdjęć seryjnych maksymalna prędkość wynosi 2 kl/sek. a w jednej serii możemy wykonać 14 ujęć. Podobnie jak wszystkie aparaty PowerShot z ostatniego roku, G6 może rejestrować 30-sekundowe sekwencje wideo w rozdzielczości 640 x 480 (10 kl/sek.) lub 3-minutowe w 320 x 240.

Na koniec zostawiliśmy sobie właściwości podstawowe bo te nie uległy zmianie. PowerShot G6 należy do grupy zaawansowanych kompaktów cyfrowych z pełną obsługą manualną (priorytet migawki / przysłony i nastawy ręczne) oraz dwoma trybami programowanymi przez użytkownika. Do tego dochodzi kilka popularnych programów tematycznych, asystent zdjęć panoramicznych oraz tryb filmowy. Lista efektów fotograficznych obejmuje: fotografie czarno-białe, w sepii, lekkie rozmycie obrazu, zdjęcia z podniesionym nasyceniem oraz tryb zmian własnych (kontrast, nasycenie, ostrość).

Pozostałe cechy można wymienić jednym tchem (użytkownicy aparatów Canon znają je na pamięć, co nie znaczy, że ciągle nie robią wrażenia): czułość w zakresie ISO 50 - 400, korekta ekspozycji +/-2EV w skoku 1/3EV, bracketing ekspozycji, 3 tryby pomiaru światła, balans bieli automatyczny, predefiniowany lub definiowany przez użytkownika (2 programy), zdjęcia ze stałym interwałem czasowym, wbudowana lampa błyskowa z opcją synchronizacji na pierwszą lub drugą kurtynę migawki.

Oczywiście G6 może zostać rozbudowany o różnorakie akcesoria, w tym konwertery szerokokątne i tele. Zaawansowanych fotografów najbardziej interesuje stopka akcesoriów - aparat zgodny jest z całą linią lamp Speedlite EX, w tym z najnowszym modelem 580EX (zwracamy uwagę, że jego oficjalna premiera nastąpi w piątek, 20.08 o 9. rano!).

Aparat zasilany jest znanym z doskonałej wydajności akumulatorem Li-I BP-511A. Zdjęcia w maksymalnej rozdzielczości 3072 x 2304 rejestrowane są w formacie RAW lub JPEG na kartach CompactFlash I/II (także Microdrive). Można stosować karty większe niż 2GB. Póki co producent nie zdradził nam ceny, ale z całą pewnością G6 będzie sporym przebojem rynkowym.

Informacja prasowa producenta

7.1-megapikselowy Canon PowerShot G6: kompaktowy aparat dla profesjonalistów.

Amstelveen, Holandia, 19 sierpnia 2004.
Canon, lider branży fotograficznej i technologii przetwarzania obrazu, wprowadza na rynek najnowszy model aparatu należącego do popularnej serii PowerShot G: niezwykle mały aparat o wielkich możliwościach, 7.1-megapikselowy PowerShot G6. Jako następca popularnego PowerShot G5, model G6 charakteryzuje się wyższą jakością obrazu uzyskaną dzięki udoskonalonym algorytmom przetwarzania obrazu oraz ulepszonej konstrukcji jasnego obiektywu f/2.0 o 4-krotnym zbliżeniu. Automatyczne ustawienie ostrości odbywa się do 55% szybciej niż u poprzednika, zaś czas uruchomienia skrócony został o około 30%.

Model G6 jest o ponad 10% mniejszy niż G5 i posiada 12 trybów fotografowania, a także ergonomiczną konstrukcję z szybkim dostępem do funkcji oraz joystick ułatwiający nawigację. Wszystkie przyciski znajdują się pod palcami prawej ręki, która obejmuje wygodny gumowany uchwyt. Wyraźny przeciwodblaskowy monitor LCD o regulowanym kącie ustawienia powiększono teraz z 1.8" do 2.0". Aparat umożliwia również jednoczesny zapis w formatach RAW i JPEG, z możliwością wyboru rozdzielczości pliku JPEG.

"Seria G od dawna jest linią produktów skierowanych do poważnych fotografów szukających zaawansowanych kompaktów o wielkich możliwościach i osiągach na poziomie lustrzanki," powiedział Mogens Jensen, dyrektor Canon Consumer Imaging Europe. "Podobnie jak w przypadku poprzednich modeli serii G, spodziewamy się, że G6 osiągnie silną pozycję na rynku."




Doskonała jakość obrazu
7.1-megapikselowy sensor CCD daje wysoką rozdzielczość, jakiej oczekuje się od aparatów tej klasy. Umożliwia ona wydruk zdjęć w formacie większym niż A3 i daje wielką swobodę kadrowania obrazu. Jasny obiektyw f/2.0 (W) do f/3.0 (T) z 4-krotnym zoomem optycznym (ekwiwalent 35-140mm dla formatu 35mm) został idealnie dopasowany do potrzeb sensora przez ulepszenie charakterystyki spektralnej, podczas gdy parametry reprodukcji koloru zostały precyzyjnie dostosowane do algorytmów przetwarzania obrazu procesora DIGIC. Efekt, to istotna poprawa jakości obrazu, oraz znaczące ograniczenie ryzyka przekłamania kolorów, które może występować w aparatach cyfrowych niższej jakości.

Po raz pierwszy w aparatach serii G pojawia się tu 9-punktowy AiAF, umożliwiający dokładne automatyczne ustawienie ostrości nawet w przypadku obiektów znajdujących poza centrum kadru - fotografowanie stanie się jeszcze bardziej spontaniczne. Ponadto ulepszony system regulowania ostrości wpływa na poprawę prędkości strojenia zarówno w trybie pojedynczym, jak i ciągłym - odpowiednio o 45% i 55% . Ruchoma strefa FlexiZone AF/AE daje użytkownikowi możliwość określenia konkretnego miejsca w kadrze, z którego dokonywane będą pomiary - jest to rozwiązanie idealne dla twórczych poszukiwań. Korzystając z funkcji bracketingu ostrości użytkownik wykona dodatkowe ujęcia z ostrością ustawioną na płaszczyznę znajdującą się przed i za właściwym obiektem. Optyczny filtr neutralny (ND) redukuje światło o 3 skoki. Umożliwia to ustawienie długiego czasu naświetlania i dużej przysłony przy jasnym świetle, a także eliminuje zakłócenia filmowanego obrazu - poziome linie mogące się pojawić przy skierowaniu aparatu na źródło jasnego światła.


Nieograniczona swoboda
Możliwość wyboru 12 trybów fotografowania daje użytkownikom pełną kontrolę nad aparatem w każdej sytuacji. Poza trybami ustawień ręcznych oraz pierwszeństwa migawki i przysłony, jakich wymaga się od zaawansowanych aparatów cyfrowych, model G6 posiada 2 tryby ustawień osobistych użytkownika, tryb zdjęć portretowych i krajobrazowych pozwalających na odpowiednie zmniejszenie lub zwiększenie głębi ostrości oraz tryb scenerii nocnej udostępniający długie czasy synchronizacji dla uzyskania realistycznych ujęć i optymalnego ustawienia ekspozycji dla wydobycia szczegółów zarówno planu przedniego, jak i tła. Asystent panoramy działa w 5 trybach umożliwiając precyzyjne wyrównanie do 26 obrazów przy wykonywaniu zdjęć panoramicznych i plakatowych, łączonych następnie za pomocą programu PhotoStitch. W trybie rejestracji filmów istnieje możliwość nagrania trzyminutowego dźwiękowego filmu video, bądź maksymalnie 30 sekund filmu w rozdzielczości VGA. Możliwe jest też wykonanie zdjęć z użyciem efektu sepii, kolorów nasyconych, czarno-białych, neutralnych lub z lekkim rozmyciem obrazu.

Monitor LCD 2.0" o regulowanym kącie ustawienia umożliwia pełny obrót, co ułatwia użytkownikowi robienie zdjęć zarówno z aparatem tuż przy ziemi jak też wysoko w powietrzu. Wyświetlacz automatycznie pokazuje obraz lustrzany, dzięki czemu wykonanie autoportretu będzie bardzo łatwe. Odtwarzanie z powiększeniem od 2 do 10 razy umożliwia szybkie i dokładne przeglądanie zdjęć w celu sprawdzenia ostrości. Szeroki zakres funkcji aparatu obejmuje bracketing ekspozycji w zakresie +/-2 EV w skoku 1/3 EV, bracketing ostrości, synchronizację lampy błyskowej na pierwszą i drugą kurtynę oraz wyzwalanie z interwałem (do 100 zdjęć w odstępach od 1 do 60 minut), które można zaplanować nawet na 4-dniowy cykl zdjęciowy.


Zaawansowanie przetwarzanie, zaawansowane działanie
Wyjątkowy ultraszybki procesor DIGIC Canona skupia złożone algorytmy potrzebne do dokładnego przetworzenia takich funkcji jak balans bieli i odzwierciedlenie koloru. Dzięki temu G6 może wykonać do 14 zdjęć seryjnych z prędkości 2 klatek na sekundę z zachowaniem doskonałej jakości, bez opóźnień w reakcji aparatu. Skupienie wszystkich najważniejszych funkcji na jednym chipie powoduje zmniejszenie zużycia energii. Model G6 wyposażony jest w wydajny akumulator litowo-jonowy BP-511A, umożliwiający wykonanie po jednokrotnym ładowaniu około 300 zdjęć lub 6-godzinne odtwarzanie.

Aparat systemowy
Szeroka gama specjalistycznych akcesoriów rozszerza możliwości aparatu, jego wszechstronność i potencjał twórczy. Konwerter szerokokątny 0.7x oraz telekonwerter 1.75x pokrywają zasięg 10-krotnego zoomu, od 24.5 do 245mm (ekwiwalent 35mm). Dzięki soczewce do zbliżeń 58mm oraz profesjonalnym lampom Macro Ring Lite MR-14EX lub Macro Twin MT-24EX możliwe jest wykonanie wiernych fotografii makro. Model G6 zgodny jest z pełnym zestawem lamp błyskowych Canona z bogatej serii EX, obejmującej między innymi nową lampę Canon Speedlite 580EX oraz system zdalnego wyzwalania sekwencji błysków z wielu niezależnych banków lamp sterowanych bezprzewodowo. Dostępna jest także nowa osłona obiektywu wraz z adapterem.

Druk bezpośredni
Do wykonywania wydruków zdjęć bez użycia komputera istnieje możliwość podłączenia modelu G6 do dowolnej drukarki zgodnej z systemem PictBridge lub drukarki Direct Print Canona. Po podłączeniu aparatu do drukarki Card Printer Canona dostępny będzie tryb drukowania zdjęć do legitymacji (ID Photo). Umożliwiając wydruk kilku zdjęć na jednym arkuszu pocztówkowym oszczędzi on użytkownikowi konieczności chodzenia do punktu usług fotograficznych. Tryb wydruku sekwencji filmowych (Movie Print) dokonuje automatycznego wyboru maksymalnie 63 równo rozmieszczonych sekwencji filmu, a następnie drukuje je na jednym arkuszu jako kolejne klatki.

Oprogramowanie
Do modelu G6 dołączone jest następujące oprogramowanie:
- ZoomBrowser EX 5.0 (PC) oraz ImageBrowser 5.0 (Mac). Aplikacja służąca do zarządzania plikami i obrazem; używana do załadowania i ściągania obrazów do i z kamery oraz do katalogowania, przeglądania, usuwania, kopiowania i drukowania obrazów bądź albumów. Zarówno ZoomBrowser jak i ImageBrowser oferowane są w wersji ulepszonej i zawierają wygodniejszy interfejs oraz szybsze i lepiej reagujące opcje oglądania i powiększania. Nowa wersja oferuje szersze możliwości sortowania, oglądania, i ustawiania obrazów dzięki zastosowaniu nowych zmiennych, takich jak rodzaj pliku, data wykonania fotografii, lub przeglądania, gwiazdkowy system oceny użytkownika, komentarze i/lub słowa kluczowe. Dodano także możliwość korekty RGB oraz funkcję usuwania efektu czerwonych oczu.
- PhotoStitch 3.1 do składania zdjęć panoramicznych lub łączonych zrobionych w trybie asystenta panoramy
- RAW Image Task 1.2 do przetwarzania obrazów zarejestrowanych w trybie RAW
- ArcSoft PhotoStudio i ArcSoft VideoImpression - programy do obróbki obrazów i filmów służące do edycji wykonanych zdjęć i sekwencji filmowych.
Ponadto w pakiecie znajdują się Apple QuickTime 6.5 oraz Canon?s PhotoRecord 2.1, RemoteCapture Task 1.1 i Movie Edit Task 1.2.

Intuicyjne menu dostępne jest teraz w 14 wersjach językowych, w tym jako nowość w wersji rosyjskiej i portugalskiej.


NazwaCanon PowerShot G6
TypZaawansowany kompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość7,1 Mp
Sensor
  • 1/1.8 cala CCD, 7.1 Megapikseli
  • Przetwornik DIGIC z technologią iSAPS
PamięćCompact Flash Typ I / Typ II, zgodny z dyskami Microdrive (karty 2 GB i większe)
Rozdzielczość(L) 3072 x 2304, (M1) 2592 x 1944, (M2) 2048 x 1536, (M3) 1600 x 1200, (S) 640 x 480
Formaty zapisu obrazuRAW + JPEG, JPEG (zgodność z Exif 2.21 [Exif Print]) / zgodność z Design rule for Camera File system [DCF], RAW oraz Digital Print Order Format [DPOF] wersja 1.1, AVI [Motion JPEG + Wave (mono)]
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiBardzo wysoka jakość (Superfine), Wysoka jakość (Fine), Podstawowa jakość (Normal), RAW (bez możliwości wyboru rozdzielczości)
Obiektyw
  • 4x: 7.2 - 28.8 mm (odpowiednik 35 - 140 mm dla filmu 35 mm)
  • f/2.0 - f/3.0
  • 8 elementów w 7 grupach (2 soczewki asferyczne)
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowyb.d.
PrzysłonaF2.0 / F3.0 - F8.0
Migawka15 - 1/2000 sek. (długie czasy naświetlania od 1.3 sek. dostępne wyłącznie w trybie manualnym (M) oraz trybie automatyki ekspozycji z priorytetu migawki (Tv). Naświetlanie z czasem 1.3 sek. lub dłuższym z towarzyszeniem redukcji szumów)
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Automatyka programowa (P)
  • Automatyka ekspozycji z preselekcją czasu (Tv)
  • Automatyka ekspozycji z preselekcją przysłony (Av)
  • Manualny dobór parametrów ekspozycji (M)
  • Profile użytkownika (x2)
  • Tryby tematyczne (Portret, Krajobraz, Sceneria nocna, Asystent panoramy, Film)
Pomiar światła
  • Ewaluacyjny (wielosegmentowy)
  • Centralnie-ważony uśredniony
  • Punktowy (centralny lub związany z ramką AF)
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV w skoku 1/3 EV
Blokada ekspozycjiTak
AutobracketingSeria ze wybraną zmienną z zakresu 1/3 - 2 EV (co 1/3 EV)
Metody pomiaru ostrości
  • TTL
  • 9-punktowy AiAF / 1-punktowy AF (dowolna pozycja lub zablokowany w centrum kadru)
  • Pojedynczy / Ciągły
  • Ustawienie ręczne z funkcją FlexiZone AF/AE
  • Bracketing ostrości i blokada ostrości
Tryby pracy autofocusaNormal: 50cm - niesk., Makro: 5 - 50cm
Manual focusTak
Blokada ostrościTak
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto, ISO 50, 100, 200, 400
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • pochmurny dzień
  • światło żarowe
  • światło jarzeniowe
  • światło jarzeniowe H
  • ustawienie ręczne (2 tryby)
EfektyNasycone kolory, Neutralne kolory, Lekkie rozmycie obrazu, Sepia, Czarno-białe
Korekta obrazuKontrast, nasycenie, ostrość
Zdjęcia seryjne
  • 2.0 kl/sek. (szybkość zachowana przez pierwszych 14 ujęć w serii)
  • 1.2 kl/sek. (szybkość zachowana przez pierwsze 23 ujęcia w serii)
  • Zdjęcia z interwałem: do 100 zdjęć w odstępach z zakresu 1 - 60 min.
Rejestracja filmu
  • 10 kl/sek.: (L) 640 x 480 (do 30 sek.)
  • 15 kl/sek: (M) 320 x 240, (S) 160 x 120 (do 3 min.)
Monitor LCDObracany, 2.0 cale P-Si TFT, ok. 118,000 punktów, 100% krycia
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowaWbudowana:
  • Auto, błysk wymuszony, błysk wyłączony, długa synchronizacja, redukcja cz. o.
  • Korekta ekspozycji z błyskiem +/-2 EV w skoku 1/3 EV
  • Zasięg 70cm - 5.0 m (szeroki kąt) / 0.7m - 4.0m (tele)
Kontrola błyskuPomiar E-TTL z lampami serii Speedlite EX, realizuje bezprzewodowy multi-flash
Stopka akcesoriówTak
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerOptyczny typu zoom z obrazem rzeczywistym
Punkt ocznyb.d.
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 sek. lub 10 sek.
ZłączaUSB (Mini-B, obsługiwany protokół PTP), wyjście A/V (PAL/NTSC)
PilotWL-DC100 (opcja)
ZasilanieAkumulator Li-ion BP-511A / BP-514 / BP-511 / BP-512 (akumulator BP-511A oraz ładowarka w zestawie) lub sieciowe: zasilacz CA-560
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneTemperatura: 0 - 40 °C, wilgotność: od 10 do 90%
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary104.9 x 72.8 x 73.1mm (bez elementów wystających)
WagaOkoło 380g (470g z akcesoriami)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
UwagiHistogram, Sensor pozycji aparatu
Artykuł na Fotopolis2207


Czytaj także...
Canon EOS 20D - najważniejsza premiera czytaj...
Canon EOS 300X - warto jeszcze inwestować w film czytaj...
Canon EF-S 17-85mm f/4-5,6 IS USM - nowy standard czytaj...
Canon EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM - rekordzista czytaj...
Canon Speedlite 580EX - cyfra pełną gębą czytaj...
Canon PowerShot S70 - 7Mp w czarnej skórze czytaj...
Canon PowerShot A95 - teraz 5Mp czytaj...
Canon PowerShot A400 w czterech kolorach czytaj...
Canon Prima Super 180 Date ze zbliżeniem 4,7x czytaj...
 
Komentarze
Polecane artykuły
Sony 24 mm f/1.4 GM - zdjęcia przykładowe
20 Wrz 2018
Ciekawi jak w praktyce spisuje się Sony 24 mm f/1.4 GM? Podczas światowej premiery spędziliśmy kilka chwil z najnowszym szerokokątnym reprezentantem serii G Master. Zobaczcie zdjęcia przykładowe, które wykonaliśmy we włoskiej Katanii.
1
Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. - zdjęcia przykładowe
19 Wrz 2018
Na warsztat wzięliśmy model Panasonic Lumix G X Vario 35-100 mm f/2.8 II POWER O.I.S. Czy zoom o ekwiwalencie 70-200 mm i stałym świetle f/2.8 to konstrukcja godna wymagającego fotografa? Przekonajcie się sami oglądając zdjęcia przykładowe!
0
Kentmere VC Select - test światłoczułego papieru fotograficznego
13 Wrz 2018
Kentmere VC Select to mniej znany na naszym rynku papier fotograficzny. Jednak czy ma szansę przekonać do siebie wymagających fotografów i dostarczy odbitki o wysokiej jakości? Sprawdźmy to!
1
Canon EOS M50 - test aparatu
11 Wrz 2018
Kompaktowy EOS M50 to tylko z pozoru korpus kierowany do początkujących. Bogata funkcjonalność, obecność złącza mikrofonowego i przystępna cena czynią go obecnie jedną z najciekawszych pozycji na rynku dla świadomych amatorów i vlogerów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce.
0