Profoto D2 TTL Monolight - lampy, które mają zatrzymać czas

Profoto D2 TTL Monolight - lampy, które mają zatrzymać czas

Firma Profoto zaprezentowała nowe lampy studyjne D2 TTL Monolight. Ich specyfikacja robi wrażenie i jak zapewnia producent są to „najszybsze lampy na świecie“.

Firma Profoto po raz kolejny zaprojektowała rozwiązanie, które powstało z myślą o profesjonalistach na co dzień pracujących w studio. Nową serię lamp błyskowych D2 TTL Monolight cechuje zaawansowana specyfikacja i parametry oraz zaawansowane rozwiązania, które fotografom mają zaoferować nieosiągalne jak dotąd możliwości twórcze.

Stworzyliśmy model Profoto D2, by był najszybszy spośród obecnie dostępnych lamp błyskowych - powiedział product manager Profoto, Johan Wiberg. Jednak nie tylko o szybkość nam chodziło. Jesteśmy przekonani, że nowa seria poszerzy także twórcze możliwości i w efekcie pozwoli robić lepsze zdjęcia - dodał.

Nowa linia, w której skład wchodzą dwa modele 500Ws i 1000Ws ma odznaczać się szybkością i wydajnością. Imponująco prezentują się najkrótsze czasy błysku, które wynoszą 1/63000 s. dla modelu D2 TTL Monolight 500 Ws i 1/50000 s. dla mocniejszej D2 TTL Monolight 1000 Ws. Obie lampy zostały także wyposażone w HSS (High-Speed Sync) z czasami migawki sięgającymi 1/8000 s. Do tego wszystkiego mamy otrzymać wyjątkowo szybkie ładowanie, które ma zapewnić serię aż 20 błysków na sekundę. Oczywiście na pokładzie mamy także tryb TTL oraz manualne regulowanie błysku w skokach co 1/10. Ponadto lampy zapewniają halogenowe światło modelujące o mocy 300Ws.

Aby w pełni wykorzystać możliwości nowych lamp będziemy musieli skorzystać z bezprzewodowych nadajników Air Remote TTL (dostępne zarówno dla Canona jak i Nikona). Modele z serii D2 TTL Monolight są już dostępne w sprzedaży w różnych konfiguracjach. Za mniejszą lampę 500Ws zapłacimy $1495, z kolei model 1000Ws kosztuje $1995. Jest możliwość kupienia zestawu składającego się z dwóch modeli. Warto także zauważyć, że lampy D2 TTL Monolight są kompatybilne z różnego rodzaju modyfikatorami, które znajdziemy na stronie producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8