7 złotych rad Jimmy'ego Nelsona, fotografa National Geographic [wideo]

7 złotych rad Jimmy'ego Nelsona, fotografa National Geographic [wideo]

Przez ostatnie 31 lat podróżował i dokumentował najwspanialsze zakątki naszej planety. Teraz Jimmy Nelson, fotograf NatGeo, podzieli się z Wami siedmioma inspirującymi lekcjami, które warto zapamiętać na całe życie.

Podróże kształcą, to stwierdzenie, które w przypadku fotografa National Geographic Jimmy'ego Nelsona sprawdza się w pełni. Niemal połowę swojego życia poświęcił na wyprawach i dokumentowaniu najdalszych zakątków naszej planety. Fotografował nie tylko jej piękno, lecz przede wszystkim swoją największą inspirację - człowieka. W ostatnim albumie „Zanim odejdą“ uwiecznił zapomniane przez resztę świata, powoli zamierające plemiona i relacje zachodzące pomiędzy ich członkami.

Przez wszystkie swoje podróże Nelson nauczył się wielu rzeczy i zachowań, które niejednokrotnie ratowały go z wielu opresji. Teraz, przy współpracy z serwisem COOPH, dzieli się ze światem życiowymi lekcjami, które można zawrzeć w siedmiu kluczowych radach.

Zdaniem Jimmy'ego Nelsona najważniejszy jest humor, który okazuje się „międzynarodowym językiem“. Niezależnie czy śmiejemy się z samych siebie, czy może ktoś śmieje się z nas - humor przełamuje wszelkie granice i bariery. Kluczowa jest także wiedza - zarówno o miejscu, w którym się jest jak również o fotografowanych osobach. Wiedząc chociażby trochę o danej lokalizacji będziemy w stanie łatwiej uchwycić w kadrze decydujący moment.

Niezmiernie ważna jest także wrażliwość. „Nie bójmy się czasem otworzyć, opuścić naszą gardę“ - mówi Nelson. „Takie zachowanie niejednokrotnie łączy nas z innymi ludźmi - stajemy się dla nich bliżsi.“ Równie istotne są duma, sprawiedliwy osąd, a także szacunek. W wyprawach - często do odmiennych kultur i społeczeństw - warto być pokornym i nie popadać w przedwczesny osąd. „Prawda jest inna od tego, co widzą nasze oczy“. Powinniśmy też poznać samych siebie - to kim jesteśmy, kim chcemy być. „Im lepiej poznamy siebie jako fotografa, tym lepszy osiągniemy końcowy rezultat“.

Był to kolejny niezwykle interesujący film przygotowany przez COOPH, którego tematem głównym była fotografia. Więcej materiałów, w tym ciekawostek, rozmów z fotografami oraz poradników możecie znaleźć na ich oficjalnym kanale Youtube.

Tokina FíRIN 100 mm f/2.8 FE Macro z mocowaniem Sony E  - znamy polską cenę
16 Lip 2019
Wyczekiwana Tokina FíRIN 100 mm f/2.8 FE Macro do systemy Sony E wreszcie zadebiutowała na naszym rynku. Zobaczcie ile musimy zapłacić za szkło, które powinno zaciekawić miłośników makrofotografii, jak i portrecistów.
0
Czy warto dopłacać do jaśniejszego obiektywu? Zobacz czy jesteś w stanie odróżnić zdjęcia wykonane szkłami f/1.4 i f/1.8
15 Lip 2019
Jaśniejsze obiektywy są lepsze, prawda? Zwykle tak jest, ale czasem różnica może nie uzasadniać przepaści w cenie.
1
Zobacz, jak produkowane są filmy natychmiastowe
15 Lip 2019
Filmy natychmiastowe nie zawsze traktowane są jako poważne medium fotograficzne. Stoi jednak za nimi jak najbardziej poważna technologia. Zobaczcie, co odpowiada za magię “polaroidów”.
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
15 Lip 2019
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Już niebawem poznamy nową linię filmowych szkieł Classic Cine, które pod względem optyki nawiązywać będą do konstrukcji sprzed pół wieku.
0