Nikon Photo Contest International 2008 - 2009

Od ponad czterdziestu lat firma Nikon organizuje konkurs fotograficzny - Nikon Photo Contest International. Właśnie ogłoszona została jego 32. edycja, której tematem jest motto firmy: "At the heart of the image" / "W sercu obrazu". Zgłoszenia konkursowe można nadsyłać od 1 września 2008.
W ubiegłym roku w konkursie wzięło udział ponad 16 000 uczestników ze 135 krajów, którzy nadesłali ponad 47 000 zdjęć. Podczas tegorocznej edycji uczestnicy będą mieli za zadanie zmierzyć się z tematem będącym mottem firmy: "At the heart of the image" / "W sercu obrazu". Organizatorzy chcieliby, aby temat zachęcił do fotografowania rzeczy, miejsc i wydarzeń, które do głębi poruszają, odkrywając piękno i różnorodność życia.


Podobnie jak w latach ubiegłych, konkurs obejmuje dwie kategorie: temat wolny i "Moja planeta". W pierwszej kategorii mogą być zgłaszane wszystkie zdjęcia wyrażające emocje. W drugiej - fotografie przedstawiające środowisko i sceny z życia codziennego.

W konkrsie może wziąć udział każdy entuzjasta fotografii, profesjonalista jak i amator. Wszystkie zgłoszenia zostaną ocenione przez jury złożone z profesjonalnych fotografów, którzy wyłonią głównego zwycięzcę. Z okazji 75 urodzin marki NIKKOR wyróżniająca się praca otrzyma nagrodę dodatkową. Jury przyzna też 54 nagrody zdjęciom najlepszym w różnych kategoriach.

ubiegłoroczne Grand Prix konkursu, fot. Tung Khanh Le - "crossing waves"

Podczas trwania konkursu firma Nikon Europe będzie wspierać międzynarodową organizację humanitarną "Right to Play", wpłacając na jej konto 2 euro za każdego uczestnika z Europy i Afryki. Uzbierane w ten sposób fundusza mają zostać przekazane na edukację dzieci pokrzywdzone przez wojny. Organizując konkurs NPCI, firma Nikon chce zachęcić ludzi z całego świata do odkrycia radości, jaką niesie fotografowanie oraz pokazać, jak wiele może wyrazić jeden obraz. Jesteśmy przekonani, że wszyscy kandydaci podejmą to ekscytujące wyzwanie. Mamy nadzieję, że w tym roku zarówno duch rywalizacji, jak i możliwość wsparcia programu "Right to Play" przyciągnie jeszcze większą liczbę uczestników - powiedziała Martina Beckmann, menedżer ds. komunikacji i usług marketingowych w firmie Nikon Europe B.V.

Warunki uczestnictwa w konkursie oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie www.nikon-is-different.com/pl_PL w zakładce: działania firmy Nikon.
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Citymorphosis Marka M. Berezowskiego to fotograficzna podróż w czasie i przestrzeni po byłych komunistycznych miastach
23 Sty 2019
Od Berlina, przez Warszawę i Moskwę, po Pekin - Citymorphosis Marka M. Berezowskiego to poszukiwanie oznak transformacji i fotograficzna opowieść o przemianach miast dawnego Bloku Wschodniego. Wernisaż już 1 lutego w Bielsku-Białej.
0
Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów
23 Sty 2019
O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.
0
Oto jedyne w swoim rodzaju stykówki ukazujące Marilyn Monroe podczas jej ostatniej sesji
23 Sty 2019
Zobacz oryginalne i unikatowe stykówki ukazujące 12 zdjęć Marilyn Monroe w obiektywie legendarnego Berta Sterna podczas serii portretowej „The Last Sitting“, którą wykonano na kilka tygodni przed śmiercią słynnej aktorki.
0
Ta modelka nie istnieje. Czy rendery wykończą rynek fotografii reklamowej?
22 Sty 2019
Weźcie do ręki katalog Ikea i spójrzcie na zdjęcia. Bardzo ładne, prawda? Tyle, że w większości to wizualizacje 3D. Czy grafika komputerowa już wkrótce odmieni także rynek fotografii modowej i reklamowej?
4