Pracownia reportażu w Opolu

Autor: Marcin Grabowiecki

2 Marzec 2010
Artykuł na: 2-3 minuty
W Opolu rusza "Pracownia reportażu". W ramach weekendowych spotkań omówione zostaną najważniejsze kwestie związane ze współczesnym reportażem. Trwające trzy miesiące zajęcia poprowadzą zawodowi fotoreporterzy prasowi: Michał Grocholski oraz Sławomir Mielnik.
fot. Michał Grocholski

W ramach Warsztatów Fotograficznych 2.8 w Opolu rusza "Pracownia reportażu". Celem trwających trzy miesiące zajęć jest realizacja autorskiego projektu reporterskiego lub dokumentalnego pod okiem zawodowych fotoreporterów prasowych.

W ramach weekendowych zajęć omówione zostaną najważniejsze kwestie we współczesnym reportażu. Poszukiwania interesującego tematu, dotarcie do informacji, realizacja i struktura materiału, nawiązanie współpracy z agencją, prawidłowe opisywanie i archiwizacja fotografii, współczesne sposoby interesującej prezentacji w Internecie, tworzenie podcastów i przygotowanie wystawy - to kolejne tematy zajęć.

Po wykładach każdy z uczestników indywidualnie będzie konsultował powstający materiał, korygując zmiany i wspólnie z prowadzącym poszukiwał kierunku, w którym reportaż ma się rozwijać. Zajęcia zakończą się wspólną wystawą uczestników.

Zajęcia prowadzić będą: Michał Grocholski oraz Sławomir Mielnik.

Michał Grocholski, student ITF w Opavie, fotoreporter Gazety Wyborczej, fotografował w Kosowie, Bośni, Londynie podczas zamieszek szczytu G20, skutki tornada w Polsce, laureat Newsreportaż i BZWBK Press Foto.

Sławomir Mielnik, absolwent ASP Gdańsk, w latach 1999-2003 fotoreporter Gazety Wyborczej, obecnie fotoreporter NTO i Rzeczpospolitej.

Koszt trzymiesięcznego kursu to 400zł.

Szczegóły znajdziemy na stronie: www.dwaosiem.pl.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
12
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Wybór nośnika pamięci zależy nie tylko od tego, jaki typ kart akceptuje nasz aparat, kamera lub dron, ale także, a może przede wszystkim, od rodzaju materiałów, jakie za pomocą tych urządzeń...
19