Tomek Sikora - opinia o Olympusie E-P1

Olympusa E-P1 przekazaliśmy na kilka dni Tomkowi Sikorze - fotografowi, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Tomek fotografował cyfrowym PENem ludzi i ulice warszawskiego śródmieścia. Napisał nam dosłownie kilka słów opinii, ale i tak najważniejsze są zdjęcia zrobione E-P1. Zobaczcie sami.
Tomek Sikora o Olympusie E-P1

Pierwsze wrażenie wizualne - znakomite. W rękach czuje się jego solidność przez wagę. To "prawdziwy" aparat.

Dla wielu pasjonatów fotografii niedysponującymi fotoszopem świetnym pomysłem jest oferta ART, która rozszerza standardowe opcje warsztatowe. Można więc obejrzeć świat odkrywczo w dużym kontraście, rozmiękczeniu, delikatnym kolorze czy wreszcie bardzo intensywnych barwach od razu w aparacie.

Dla mnie najciekawsza była zabawa w programie czarno-białym, z dużym ziarnem i kontrastem. Przypomina mi to efekty używanego przeze mnie przed laty filmu Kodaka 3200 ASA forsowanego w procesie wywoływania do 6400 ASA, a więc: duży kontrast, potężne ziarno i zanik szczegółów w cieniach i światłach.

Dla mnie, autora animacji fotograficznych bezcenna jest też funkcja filmu.
Z wymiennym obiektywem - zoomem można już ruszać w "świat".
W sumie aparat oceniam pozytywnie.

Poniżej jeszcze kilka zdjęć z kilkudniowej pracy Tomka Sikory z aparatem.

Polacy wśród zwycięzców FEP European Professional Photographer of the Year 2019. Zobacz najlepsze prace
19 Mar 2019
Organizacja FEP od 1999 roku zrzesza i wspiera zawodowych fotografów pracujących na terenie Europy. Od dekady organizuje także konkurs fotograficzny. Miło nam poinformować, że w tym roku na podium stanęli także fotografowie z Polski.
0
“Nie chcę produkować obrazów, które dostaną dużo lajków na Instagramie” - Rozmowa z Rafałem Milachem
15 Mar 2019
O nowych projektach i wielopłaszczyznowych narracjach, w których mierzy się z problemami współczesnego świata, z pierwszym Polakiem zaproszonym do Magnum Photos rozmawia Marcin Grabowiecki.
3
Czym żyje współczesna fotografia artystyczna? Zobaczcie prace finalistów Grand Prix Fotofestiwal 2019
8 Mar 2019
Organizowany już od 10 lat główny konkurs Fotofestiwalu to okazja dla fotografów z całego na zaprezentowanie osobistych, unikalnych projektów. Nic dziwnego, że z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Zobaczcie projekty tegorocznych finalistów.
0
Poczuj moc głębin na zdjęciach laureatów Underwater Photographer of the Year 2019
7 Mar 2019
Tajemniczość i piękno, ale również moc, siła i żywioł - tak w kilku słowach można opisać zwycięskie fotografie nagrodzone w tegorocznej odsłonie Underwater Photographer of the Year.
0