Tomek Sikora - opinia o Olympusie E-P1

Autor: Marta Majewska

28 Lipiec 2009
Artykuł na: 2-3 minuty
Olympusa E-P1 przekazaliśmy na kilka dni Tomkowi Sikorze - fotografowi, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Tomek fotografował cyfrowym PENem ludzi i ulice warszawskiego śródmieścia. Napisał nam dosłownie kilka słów opinii, ale i tak najważniejsze są zdjęcia zrobione E-P1. Zobaczcie sami.

Tomek Sikora o Olympusie E-P1

Pierwsze wrażenie wizualne - znakomite. W rękach czuje się jego solidność przez wagę. To "prawdziwy" aparat.

Dla wielu pasjonatów fotografii niedysponującymi fotoszopem świetnym pomysłem jest oferta ART, która rozszerza standardowe opcje warsztatowe. Można więc obejrzeć świat odkrywczo w dużym kontraście, rozmiękczeniu, delikatnym kolorze czy wreszcie bardzo intensywnych barwach od razu w aparacie.

Dla mnie najciekawsza była zabawa w programie czarno-białym, z dużym ziarnem i kontrastem. Przypomina mi to efekty używanego przeze mnie przed laty filmu Kodaka 3200 ASA forsowanego w procesie wywoływania do 6400 ASA, a więc: duży kontrast, potężne ziarno i zanik szczegółów w cieniach i światłach.

Dla mnie, autora animacji fotograficznych bezcenna jest też funkcja filmu.

Z wymiennym obiektywem - zoomem można już ruszać w "świat".

W sumie aparat oceniam pozytywnie.

Poniżej jeszcze kilka zdjęć z kilkudniowej pracy Tomka Sikory z aparatem.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak wybrać kabel HDMI, żeby nie mieć problemów na planie i uzyskać optymalną jakość? W tym poradniku przyglądamy się odpowiednim kablom do filmowania na przykładzie oferty marki...
17
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
16
Powiązane artykuły