Udane portrety w każdych sytuacjach? Trzymaj się tych prostych zasad [WIDEO]

0

Autor: Michał Chrzanowski

12 Czerwiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Jesteś początkującym fotografem, a przed Tobą pierwsze sesja portretowa? Zobacz w jaki sposób wybrać najlepsze ustawienia w aparacie, by uchwycić jak najlepsze zdjęcia - niezależnie czy wykonane w naturalnym świetle, czy też przy lampie błyskowej.

Craig Beckta to znany fotograf, który na Youtubie od lat prowadzi kanał dla świadomych fotografów i filmowców, jak również dla osób, które chcą efektywniej wkroczyć w świat obrazowania. Tym razem Beckta powraca z kolejnym filmem, który powinien zainteresować niejedną osobę, która chce we właściwy sposób rozpocząć swoją przygodę z fotografią portretową. 

- W tym filmie odkryjesz nie tylko najlepsze ustawienia aparatu, lecz także pomocne wskazówki do uchwycenia oszałamiających portretów. Sprawdzą się one niezależnie od tego czy fotografujesz w świetle naturalnym, czy też z lampą błyskową. Jeśli więc chcesz poprawić swój warsztat, koniecznie zapoznaj się, z tymi wskazówkami do fotografii portretowej - zaznacza Beckta.

W nieco ponad 5-minutowym filmie Beckta porusza kilka ważnych kwestii, które z pewnością okażą się pomocne dla początkujących fotografów. Dla przykładu podpowiada, aby czas naświetlania był 2-krotnością długości ogniskowej obiektywu, z którego korzystasz (50 mm = 1/100 sekundy). Dzięki temu zdjęcia będą nieporuszone. Wyjątkiem są obiektywy ze stabilizacją obrazu, która kompensuje drgania. Niemniej nie zamrozi nawet minimalnego ruchu naszego modela, dlatego zaleca trzymać się nieco krótszych czasów. Podkreśla także, by nie bać się zaawansowanych opcji aparatu. Zaleca, by na przykład włączyć funkcję ostrzegania o prześwietleniach lub autofokus z wykrywaniem oka. Jeśli nasz aparat nie ma tej ostatniej możliwości to powinniśmy wybrać pojedynczy (i możliwie najmniejszy) punkt AF i ustawić go na najbliższe oko modela skierowane w stronę obiektywu. Jest to zaledwie kilka wskazówek - więcej poznasz w powyższym filmie.

Po więcej praktycznych poradników dotyczących oświetlenia w portrecie oraz tutoriali omawiających retusz i postprodukcję zdjęć odsyłamy na kanał Craiga Beckty. Oczywiście wszystkie udostępnione filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich.

zdjęcie główne: fot. Craig Beckta

Karta pamięci do filmowania - jak wybrać właściwy nośnik?
Karta pamięci do filmowania - jak wybrać właściwy nośnik?
Kupiłeś kamerę lub aparat o wymarzonych możliwościach trybu wideo? Nie zapomnij dobrać właściwego nośnika pamięci, który pozwoli wykorzystać w pełni potencjał...
4
5
Reguły gry na Instagramie - oto dlaczego tracisz zasięgi
Reguły gry na Instagramie - oto dlaczego tracisz zasięgi
Coraz trudniej dotrzeć ci ze swoimi zdjęciami do większej publiczności? Oto garść „insajderskich” porad na temat tego, co robić, by polubił cię algorytm.
8
2
5
0