Obiektywy
Fujifilm Fujinon XF 500 f/5.6 R LM OIS WR - profesjonalne długie tele wkracza do systemu
Tworzenie w Photoshopie efektów świetlnych nie należy do najprostszych, szczególnie w edycji portretu. Unmesh z PiXimperfect w swoim tutorialu w przejrzysty sposób pokazuje jak do zdjęcia portretowego dołożyć efekt użycia kolorowych filtrów żelowych.
Studyjne zdjęcia z użyciem filtrów żelowych lub kolorowego oświetlenia LED zyskały na popularności w ciągu ostatnich kilku lat. Oczywiście mieszanie barw to kolejny element do opanowania w studio poza kontrolą nad samym oświetleniem i jego modelowaniem. Dlatego uzyskanie zadowalających rezultatów nie zawsze się udaje.
W mniejszym lub większym stopniu nawet zawodowiec popełnia błędy, ale czasami po prostu coś pójdzie nie tak, bo sam proces dopasowania całego setupu to wiele czynników od siebie zależnych. Na szczęście jest Photoshop, który może pomóc w naprawie pewnych niedociągnięć oświetleniowych, a nawet - dla tych, którzy filtrami w studio bawić się nie chcą, lub nie mogą - w pełni je zastąpić.
Jak tego dokonać pokazuje w swoim tutorialu Unmesh z PiXimperfect. Metod jest oczywiście wiele, ale poniższa jest bardzo skuteczna i obejmuje kilka różnych technik, które można zastosować do wielu innych zadań.
Proces, który Unmesh opisuje w filmie, rozpoczyna się od wycięcia obiektu z tła, a następnie utworzenia dwóch warstw kolorów przy użyciu warstw dopasowania mapy gradientu. Następnie kolory są nakładane przy użyciu masek warstw, aby zasymulować światło z różnokolorowych źródeł.
Film pokazuje także kilka technik dodawania rozjaśnień krawędzi i skóry, które lepiej symulują różnice w intensywności kolorów, jakie można by zobaczyć, gdybyśmy naprawdę używali kolorowego oświetlenia.
Oczywiście najbardziej skrupulatne rzeźbienie w Photoshopie nie zastąpi realistycznych efektów z prawdziwego studia, ale ta dawka edycyjnej wiedzy na pewno się przyda.