Oto 6 rzeczy, o których powinieneś pamiętać podczas edycji zdjęć

0
Michał Chrzanowski
11 Luty 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Chcesz skuteczniej obrabiać zdjęcia w Lightroomie lub Photoshopie? Zastosuj te wskazówki, by postprodukcja była łatwa i przyjemna.

Jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu nauka fotografii od podstaw była rzeczą skomplikowaną, a dostęp do wartościowych materiałów związanych z edycją i postprodukcją zdjęć był mocno ograniczony. Jednak obecnie Internet to niekończąca się kopalnia wiedzy. Możemy znaleźć całą masę poradników, które bardziej świadomie pomogą rozwinąć swój warsztat. Jednym z fotografów, który na YouTube dzieli się swoją praktyczną wiedzą jest Jamie Windsor. W swoim ostatnim filmie podkreśla kilka ważnych aspektów, o których każdy z nas powinien pamiętać podczas postprodukcji zdjęć.

- Oto lista 6 rzeczy, które należy uwzględnić przy edycji. Nie musisz robić wszystkiego za każdym razem, ale zdecydowanie są to działania, o których powinieneś pomyśleć podczas pracy nad zdjęciami w Lightroomie i Photoshopie - zaznacza Windsor.

6 kroków udanej postprodukcji

  • nie bój się kadrować zdjęć w postprodukcji, dzięki temu możesz otrzymać mocniejsze ujęcia
  • ustawienie poprawnego balansu bieli to podstawa, od której musisz zacząć dalszą kolorystyczną edycję
  • selektywna korekta jasności i cieni pomoże wydobyć ze zdjęcia szczegóły
  • edytuj zdjęcia jako 16-bitowe obrazy, dzięki czemu otrzymasz płynniejsze przejścia
  • proste linie i wyrównanie zdjęcia to klucz do dobrego ujęcia
  • odpocznij od postprodukcji, dopiero po chwili oceń edycję, wprowadź poprawki i eksportuj finalne obrazy

Zapewne kilka z wymienionych wskazówek będzie dobrze znana wprawionym fotografom. Niemniej jednak niektóre z nich mogą okazać się wyjątkowo pomocne dla osób rozpoczynających przygodę z postprodukcją zdjęć w Lightroomie i Photoshopie.

Kanał Jamiego Windsora to w głównej mierze porady, recenzje i techniki związane z fotografią. Jak sam zaznacza, stara się tworzyć treści wideo, które jeszcze nie istnieją w YouTube i skupia się na nauczaniu sztuki fotografii, a nie na nadmiernej ekscytacji sprzętem. Oczywiście wszystkie filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

Jak robić dobre portrety zwierząt?
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Zastanawialiście się kiedyś jak powstają studyjne portrety naszych czworonożnych przyjaciół? Zajrzyjcie za kulisy pracy Vincenta Lagrange’a, który opiera na nich swoja...
0
2
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie...
0
0
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Nasza dziennikarka dołącza do Jima Cosseya, by w Parku Narodowym Brecon Beacons nauczyć się robić wspaniałe zdjęcia krajobrazowe.
21
1