Oto 6 rzeczy, o których powinieneś pamiętać podczas edycji zdjęć

Oto 6 rzeczy, o których powinieneś pamiętać podczas edycji zdjęć

Chcesz skuteczniej obrabiać zdjęcia w Lightroomie lub Photoshopie? Zastosuj te wskazówki, by postprodukcja była łatwa i przyjemna.

Jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu nauka fotografii od podstaw była rzeczą skomplikowaną, a dostęp do wartościowych materiałów związanych z edycją i postprodukcją zdjęć był mocno ograniczony. Jednak obecnie Internet to niekończąca się kopalnia wiedzy. Możemy znaleźć całą masę poradników, które bardziej świadomie pomogą rozwinąć swój warsztat. Jednym z fotografów, który na YouTube dzieli się swoją praktyczną wiedzą jest Jamie Windsor. W swoim ostatnim filmie podkreśla kilka ważnych aspektów, o których każdy z nas powinien pamiętać podczas postprodukcji zdjęć.

- Oto lista 6 rzeczy, które należy uwzględnić przy edycji. Nie musisz robić wszystkiego za każdym razem, ale zdecydowanie są to działania, o których powinieneś pomyśleć podczas pracy nad zdjęciami w Lightroomie i Photoshopie - zaznacza Windsor.

6 kroków udanej postprodukcji

  • nie bój się kadrować zdjęć w postprodukcji, dzięki temu możesz otrzymać mocniejsze ujęcia
  • ustawienie poprawnego balansu bieli to podstawa, od której musisz zacząć dalszą kolorystyczną edycję
  • selektywna korekta jasności i cieni pomoże wydobyć ze zdjęcia szczegóły
  • edytuj zdjęcia jako 16-bitowe obrazy, dzięki czemu otrzymasz płynniejsze przejścia
  • proste linie i wyrównanie zdjęcia to klucz do dobrego ujęcia
  • odpocznij od postprodukcji, dopiero po chwili oceń edycję, wprowadź poprawki i eksportuj finalne obrazy

Zapewne kilka z wymienionych wskazówek będzie dobrze znana wprawionym fotografom. Niemniej jednak niektóre z nich mogą okazać się wyjątkowo pomocne dla osób rozpoczynających przygodę z postprodukcją zdjęć w Lightroomie i Photoshopie.

Kanał Jamiego Windsora to w głównej mierze porady, recenzje i techniki związane z fotografią. Jak sam zaznacza, stara się tworzyć treści wideo, które jeszcze nie istnieją w YouTube i skupia się na nauczaniu sztuki fotografii, a nie na nadmiernej ekscytacji sprzętem. Oczywiście wszystkie filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

3
1
2
5