Nie bój się cieni! Pomogą Ci w opowiedzeniu lepszych fotograficznych historii

0
Michał Chrzanowski
27 Listopad 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Fotografia to gra światła i cienia, a aby osiągnąć spektakularne obrazy musimy zrozumieć i nauczyć się operować pomiędzy jasnością i mrokiem. W swoim najnowszym wideoporadniku Sean Tucker, znany fotograf, podkreśla wagę cienia w opowiadaniu pełniejszych wizualnych opowieści.

Wymiarowość, duży kontrast i światło wyłaniające się z głębokich cieni to jedne z częściej spotykanych cech fotografii ulicznej. Ale nie tylko. Podobna gra jest wykorzystywana także w filmowych produkcjach, dzięki czemu historia może zostać opowiedziana w bardziej tajemniczy a nawet mroczny sposób.

W swoim ostatnim wideoporadniku Sean Tucker, miłośnik streeta i portretu, zachęca do zrozumienia, eksperymentowania i podejścia do cieni w fotografii w zupełnie inny sposób. Jak pokazuje, cienie mogą stać się ważnymi częściami Twoich obrazów i nie zawsze trzeba odzyskać z nich szczegóły i detale, aby obraz stał się pełniejszym.

- Wybranie ekspozycji, która zachowa światła oznacza, że będziesz tworzyć więcej cieni na swoich zdjęciach. Ale jeśli zaakceptujemy to ograniczenie, możesz cienie wykorzystać na swoją korzyść oraz użyć ich do stworzenia bardziej interesujących kompozycji i opowiedzieć lepsze historie swoimi obrazami - powiedział Sean Tucker.

Po więcej inspiracji, ciekawych poradników i tutoriali odsyłamy na kanał Seana Tuckera. Oczywiście wszystkie udostępnione filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich.

Jak robić dobre portrety zwierząt?
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Zastanawialiście się kiedyś jak powstają studyjne portrety naszych czworonożnych przyjaciół? Zajrzyjcie za kulisy pracy Vincenta Lagrange’a, który opiera na nich swoja...
0
2
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie...
0
0
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Nasza dziennikarka dołącza do Jima Cosseya, by w Parku Narodowym Brecon Beacons nauczyć się robić wspaniałe zdjęcia krajobrazowe.
21
1