Nie bój się cieni! Pomogą Ci w opowiedzeniu lepszych fotograficznych historii

Nie bój się cieni! Pomogą Ci w opowiedzeniu lepszych fotograficznych historii

Fotografia to gra światła i cienia, a aby osiągnąć spektakularne obrazy musimy zrozumieć i nauczyć się operować pomiędzy jasnością i mrokiem. W swoim najnowszym wideoporadniku Sean Tucker, znany fotograf, podkreśla wagę cienia w opowiadaniu pełniejszych wizualnych opowieści.

Wymiarowość, duży kontrast i światło wyłaniające się z głębokich cieni to jedne z częściej spotykanych cech fotografii ulicznej. Ale nie tylko. Podobna gra jest wykorzystywana także w filmowych produkcjach, dzięki czemu historia może zostać opowiedziana w bardziej tajemniczy a nawet mroczny sposób.

W swoim ostatnim wideoporadniku Sean Tucker, miłośnik streeta i portretu, zachęca do zrozumienia, eksperymentowania i podejścia do cieni w fotografii w zupełnie inny sposób. Jak pokazuje, cienie mogą stać się ważnymi częściami Twoich obrazów i nie zawsze trzeba odzyskać z nich szczegóły i detale, aby obraz stał się pełniejszym.

- Wybranie ekspozycji, która zachowa światła oznacza, że będziesz tworzyć więcej cieni na swoich zdjęciach. Ale jeśli zaakceptujemy to ograniczenie, możesz cienie wykorzystać na swoją korzyść oraz użyć ich do stworzenia bardziej interesujących kompozycji i opowiedzieć lepsze historie swoimi obrazami - powiedział Sean Tucker.

Po więcej inspiracji, ciekawych poradników i tutoriali odsyłamy na kanał Seana Tuckera. Oczywiście wszystkie udostępnione filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich.

Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4
Kalendarz Lavazza 2019 - natura jako sztuka w nowej, oryginalnej odsłonie
22 Lis 2018
4 kontynenty, 6 wyjątkowych instalacji artystycznych, kobiecie spojrzenie. Tak w skrócie można opisać najnowszą, zaskakująca edycję kalendarza Lavazza, za której sterami stanęła związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody WPP Ami Vitale.
0