Nie bój się cieni! Pomogą Ci w opowiedzeniu lepszych fotograficznych historii

Nie bój się cieni! Pomogą Ci w opowiedzeniu lepszych fotograficznych historii

Fotografia to gra światła i cienia, a aby osiągnąć spektakularne obrazy musimy zrozumieć i nauczyć się operować pomiędzy jasnością i mrokiem. W swoim najnowszym wideoporadniku Sean Tucker, znany fotograf, podkreśla wagę cienia w opowiadaniu pełniejszych wizualnych opowieści.

Wymiarowość, duży kontrast i światło wyłaniające się z głębokich cieni to jedne z częściej spotykanych cech fotografii ulicznej. Ale nie tylko. Podobna gra jest wykorzystywana także w filmowych produkcjach, dzięki czemu historia może zostać opowiedziana w bardziej tajemniczy a nawet mroczny sposób.

W swoim ostatnim wideoporadniku Sean Tucker, miłośnik streeta i portretu, zachęca do zrozumienia, eksperymentowania i podejścia do cieni w fotografii w zupełnie inny sposób. Jak pokazuje, cienie mogą stać się ważnymi częściami Twoich obrazów i nie zawsze trzeba odzyskać z nich szczegóły i detale, aby obraz stał się pełniejszym.

- Wybranie ekspozycji, która zachowa światła oznacza, że będziesz tworzyć więcej cieni na swoich zdjęciach. Ale jeśli zaakceptujemy to ograniczenie, możesz cienie wykorzystać na swoją korzyść oraz użyć ich do stworzenia bardziej interesujących kompozycji i opowiedzieć lepsze historie swoimi obrazami - powiedział Sean Tucker.

Po więcej inspiracji, ciekawych poradników i tutoriali odsyłamy na kanał Seana Tuckera. Oczywiście wszystkie udostępnione filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich.

Smartfonem też zrobisz świetne zdjęcie. Ponad 40 prac Polaków wyróżnionych w konkursie Mobile Photography Awards 2018
11 Lut 2019
Poznaliśmy wyniki ostatniej edycji największego konkursu fotografii mobilnej. Wśród wyróżnionych znalazło się wyjątkowo dużo Polaków. Mamy też 1 miejsce w kategorii Architektura
0
Mohammad Baghal Asghari: “Ludzie myślą, że fotografia to prosta, bezwartościowa sztuka”
8 Lut 2019
W fotografii najważniejszą rzeczą jest dla mnie odnajdywanie na co dzień ukrytych dla mnie rzeczy: zaznajamianie się z różnymi religiami, poznawanie historii ludzi. Często tych bardzo prostych, którzy są bohaterami naszego codziennego życia - opowiada nam irański fotograf Mohammad Baghal Asghari, autor projektu "Forgotten Dried Land"
0
Jak samouk bez szkoły stał się jednym z najważniejszych fotografów XX wieku? Poznajcie historię Gordona Parksa
7 Lut 2019
Filmowiec, kompozytor, pisarz i jeden z najbardziej rozpoznawalnych dokumentalistów XX wieku. Zobaczcie jak rozwijała się wyjątkowa kariera Gordona Parksa.
0
Jury konkursu Fotoreporter Roku 2018 nie przyznało głównej nagrody. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z kategorii
4 Lut 2019
Jak co roku, na początku lutego Stowarzyszenie Fotoreporterów nagradza najlepszych polskich fotografów prasowych. Tym razem tytułu Fotoreportera Roku jednak nie przyznano.
0