"Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" - wyniki kolejnych etapów

"Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" - wyniki kolejnych etapów
Za nami kolejne przystanki akcji firmy Nikon "Jestem na wakacjach". Poznaliśmy też zwycięzców dwóch kolejnych etapów konkursu "Jestem na wakacjach z Akademią Nikona". Komentarz na temat nagrodzonych prac przygotował Marek Dziedzic, wykładowca Akademii Nikona.
Zwycięzcą kolejnego etapu został Krzysztof Stanek. Oto komentarz Marka Dziedzica na temat jego pracy:

Już po raz drugi w Ustce nagradzamy zachód słońca. Lekko burzowe niebo, samotny kuter zmierzający w kierunku czerwonej tarczy, zanurzonej do połowy w falującej tafli morskich wód – wszystko to składa się na bardzo ciekawą kompozycję. Zdjęcie to zwróciło naszą uwagę również interesującym efektem miniatury, wynikającym z użycia teleobiektywu. Patrząc na kuter po prawej stronie fotografii i na tarczę słońca, mamy wrażenie jakby cały obraz został złożony z mini elementów i sfotografowany w skali makro w zaciszu domowego studia. Całości dopełnia idealnie trafiony moment naciśnięcia spustu migawki – kilka chwil przed lub po i uzyskalibyśmy zupełnie inne zdjęcie.


Szybka porada jak uzyskać podobny efekt miniatury:

1. Wybierz odległy obiekt na jednolitym tle z widoczną perspektywą

2. Użyj teleobiektywu - dla lustrzanki ogniskowa ok. 300 mm
3. W wyniku skrótu perspektywy uzyskany obraz będzie posiadał efekt miniatury
4. W lustrzankach Nikona posiadających tryb "Efekty" można wykorzystać funkcję automatyczną, dostępną zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania.

Gratulujemy i życzymy doskonałych kompozycji.


Zobacz wszystkie zdjęcia (2)
Kolejny etap wygrał Maciek Goldman. Marek Dziedzic napisał na temat tej pracy:

Gdy zaczynałem swoją przygodę z fotografią, wszyscy mistrzowie powtarzali zawsze to samo zdanie: „nie rób zdjęć pod światło, bo dobre kadry wychodzą tylko ze światłem”. Zajęło mi wiele czasu i zdjęć, żeby obalić tę nieprawdziwą teorię. Obecnie większość moich fotografii krajobrazowych wykonywanych jest pod słońce z charakterystycznym obrysem światła i dużym kontrastem. Na każdych warsztatach zachęcam do zapisania choćby jednej klatki w ten sposób. Co możemy dzięki temu zyskać? Przede wszystkim dynamiczne niebo oraz kontrastowe podświetlenie postaci i przedmiotów, tak jak na nagrodzonym zdjęciu. Najważniejszą cechą, którą zwróciła naszą uwagę jest „nie pocztówkowy” charakter tej fotografii. Kontrastowe niebo i lekko opustoszała plaża zwiastuje koniec wakacji oraz wylegiwania się w nadmorskich piaskach. Dodatkowo, pionowy kadr nadaje wieloplanowości ujęciu, podkreślając nieco nostalgiczną nutę całej kompozycji. Fotografia została wykonana najprostszą lustrzanką rodzinną, która doskonale poradziła sobie w trudnej sytuacji oświetleniowej, zapisując niezbędne detale całego obrazu.


Porada, jak uzyskać dobre zdjęcie pod światło:

1. Wybierz poranną lub popołudniową porę do wykonania zdjęcia, do godz. 10.00 lub po godz. 17.00
2. Ustaw swój aparat w tryb pracy "P" lub "A"
3. Jeśli uzyskasz zbyt ciemne zdjęcie, użyj kompensacji ekspozycji w kroku +1EV, aby rozjaśnić obraz. Być może będziesz potrzebował kilku prób dla uzyskania poprawnego efektu, ale warto eksperymentować.

Gratulujemy i życzymy udanych zdjęć.


Konkurs "Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" organizowany jest w ramach warsztatów stanowiących część akcje "Jestem na wakacjach" prowadzonej w Gdańsku Brzeźno, Ustce, Kołobrzegu, Międzyzdrojach i Świnoujściu. Na zwycięzców poszczególnych etapów konkursu czekają drukarki EPSON L355.
Komentarze
Polecane artykuły
Polacy wśród zwycięzców FEP European Professional Photographer of the Year 2019. Zobacz najlepsze prace
19 Mar 2019
Organizacja FEP od 1999 roku zrzesza i wspiera zawodowych fotografów pracujących na terenie Europy. Od dekady organizuje także konkurs fotograficzny. Miło nam poinformować, że w tym roku na podium stanęli także fotografowie z Polski.
0
“Nie chcę produkować obrazów, które dostaną dużo lajków na Instagramie” - Rozmowa z Rafałem Milachem
15 Mar 2019
O nowych projektach i wielopłaszczyznowych narracjach, w których mierzy się z problemami współczesnego świata, z pierwszym Polakiem zaproszonym do Magnum Photos rozmawia Marcin Grabowiecki.
3
Czym żyje współczesna fotografia artystyczna? Zobaczcie prace finalistów Grand Prix Fotofestiwal 2019
8 Mar 2019
Organizowany już od 10 lat główny konkurs Fotofestiwalu to okazja dla fotografów z całego na zaprezentowanie osobistych, unikalnych projektów. Nic dziwnego, że z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Zobaczcie projekty tegorocznych finalistów.
0
Poczuj moc głębin na zdjęciach laureatów Underwater Photographer of the Year 2019
7 Mar 2019
Tajemniczość i piękno, ale również moc, siła i żywioł - tak w kilku słowach można opisać zwycięskie fotografie nagrodzone w tegorocznej odsłonie Underwater Photographer of the Year.
0