"Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" - wyniki kolejnych etapów

"Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" - wyniki kolejnych etapów
Za nami kolejne przystanki akcji firmy Nikon "Jestem na wakacjach". Poznaliśmy też zwycięzców dwóch kolejnych etapów konkursu "Jestem na wakacjach z Akademią Nikona". Komentarz na temat nagrodzonych prac przygotował Marek Dziedzic, wykładowca Akademii Nikona.
Zwycięzcą kolejnego etapu został Krzysztof Stanek. Oto komentarz Marka Dziedzica na temat jego pracy:

Już po raz drugi w Ustce nagradzamy zachód słońca. Lekko burzowe niebo, samotny kuter zmierzający w kierunku czerwonej tarczy, zanurzonej do połowy w falującej tafli morskich wód – wszystko to składa się na bardzo ciekawą kompozycję. Zdjęcie to zwróciło naszą uwagę również interesującym efektem miniatury, wynikającym z użycia teleobiektywu. Patrząc na kuter po prawej stronie fotografii i na tarczę słońca, mamy wrażenie jakby cały obraz został złożony z mini elementów i sfotografowany w skali makro w zaciszu domowego studia. Całości dopełnia idealnie trafiony moment naciśnięcia spustu migawki – kilka chwil przed lub po i uzyskalibyśmy zupełnie inne zdjęcie.


Szybka porada jak uzyskać podobny efekt miniatury:

1. Wybierz odległy obiekt na jednolitym tle z widoczną perspektywą

2. Użyj teleobiektywu - dla lustrzanki ogniskowa ok. 300 mm
3. W wyniku skrótu perspektywy uzyskany obraz będzie posiadał efekt miniatury
4. W lustrzankach Nikona posiadających tryb "Efekty" można wykorzystać funkcję automatyczną, dostępną zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania.

Gratulujemy i życzymy doskonałych kompozycji.


Zobacz wszystkie zdjęcia (2)
Kolejny etap wygrał Maciek Goldman. Marek Dziedzic napisał na temat tej pracy:

Gdy zaczynałem swoją przygodę z fotografią, wszyscy mistrzowie powtarzali zawsze to samo zdanie: „nie rób zdjęć pod światło, bo dobre kadry wychodzą tylko ze światłem”. Zajęło mi wiele czasu i zdjęć, żeby obalić tę nieprawdziwą teorię. Obecnie większość moich fotografii krajobrazowych wykonywanych jest pod słońce z charakterystycznym obrysem światła i dużym kontrastem. Na każdych warsztatach zachęcam do zapisania choćby jednej klatki w ten sposób. Co możemy dzięki temu zyskać? Przede wszystkim dynamiczne niebo oraz kontrastowe podświetlenie postaci i przedmiotów, tak jak na nagrodzonym zdjęciu. Najważniejszą cechą, którą zwróciła naszą uwagę jest „nie pocztówkowy” charakter tej fotografii. Kontrastowe niebo i lekko opustoszała plaża zwiastuje koniec wakacji oraz wylegiwania się w nadmorskich piaskach. Dodatkowo, pionowy kadr nadaje wieloplanowości ujęciu, podkreślając nieco nostalgiczną nutę całej kompozycji. Fotografia została wykonana najprostszą lustrzanką rodzinną, która doskonale poradziła sobie w trudnej sytuacji oświetleniowej, zapisując niezbędne detale całego obrazu.


Porada, jak uzyskać dobre zdjęcie pod światło:

1. Wybierz poranną lub popołudniową porę do wykonania zdjęcia, do godz. 10.00 lub po godz. 17.00
2. Ustaw swój aparat w tryb pracy "P" lub "A"
3. Jeśli uzyskasz zbyt ciemne zdjęcie, użyj kompensacji ekspozycji w kroku +1EV, aby rozjaśnić obraz. Być może będziesz potrzebował kilku prób dla uzyskania poprawnego efektu, ale warto eksperymentować.

Gratulujemy i życzymy udanych zdjęć.


Konkurs "Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" organizowany jest w ramach warsztatów stanowiących część akcje "Jestem na wakacjach" prowadzonej w Gdańsku Brzeźno, Ustce, Kołobrzegu, Międzyzdrojach i Świnoujściu. Na zwycięzców poszczególnych etapów konkursu czekają drukarki EPSON L355.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Polacy wśród finalistów Urban Photo Awards 2018. Zobaczcie nagrodzone zdjęcia
20 Wrz 2018
Międzynarodowy konkurs fotografii miejskiej Urban 2018 wchodzi w fazę finałową. Poznaliśmy nagrodzone cykle i nazwiska finalistów sekcji pojedynczej. Wśród nich znalazło się aż 5 Polaków.
0
Leica Oskar Barnack Award 2018 - oto zwycięskie prace
18 Wrz 2018
Poznaliśmy wyniki jednego z najbardziej prestiżowych konkursów poświęconych fotografii dokumentalnej. Tegoroczną nagrodę główną Leica Oskar Barnack Award otrzymał belgijski fotograf Max Pinckers. Natomiast wyróżnienie dla wschodzącego talentu powędrowało w ręce pochodzącej z Rosji Mary Gelman. Niestety w tym roku na podium zabrakło Polaków.
1
Fotografia przyrodnicza na luzie. Oto najlepsze zdjęcia z konkursu Comedy Wildlife Photography Awards 2018
17 Wrz 2018
Naturze nie brakuje poczucia humoru! Jeśli nie wierzycie, zobaczcie zdjęcia finalistów konkursu Comedy Wildlife Photography Awards, który od 4 lat nagradza najzabawniejsze zdjęcia przyrodnicze.
1
Eduardo Asenjo Matus: “Na zdjęciach staram się pokazać swoją rzeczywistość”
12 Wrz 2018
Przed wejściem do świata fotografii Chilijczyk Eduardo Asenjo Matus zajmował się malarstwem, ale wkrótce w jego domu zaczęło brakować już ścian do powieszenia obrazów. Dziś jako fotograf mierzy się ze swoją chorobą, starając się opowiedzieć o niej za pomocą zdjęć.
0