"Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" - wyniki kolejnych etapów

"Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" - wyniki kolejnych etapów
Za nami kolejne przystanki akcji firmy Nikon "Jestem na wakacjach". Poznaliśmy też zwycięzców dwóch kolejnych etapów konkursu "Jestem na wakacjach z Akademią Nikona". Komentarz na temat nagrodzonych prac przygotował Marek Dziedzic, wykładowca Akademii Nikona.
Zwycięzcą kolejnego etapu został Krzysztof Stanek. Oto komentarz Marka Dziedzica na temat jego pracy:

Już po raz drugi w Ustce nagradzamy zachód słońca. Lekko burzowe niebo, samotny kuter zmierzający w kierunku czerwonej tarczy, zanurzonej do połowy w falującej tafli morskich wód – wszystko to składa się na bardzo ciekawą kompozycję. Zdjęcie to zwróciło naszą uwagę również interesującym efektem miniatury, wynikającym z użycia teleobiektywu. Patrząc na kuter po prawej stronie fotografii i na tarczę słońca, mamy wrażenie jakby cały obraz został złożony z mini elementów i sfotografowany w skali makro w zaciszu domowego studia. Całości dopełnia idealnie trafiony moment naciśnięcia spustu migawki – kilka chwil przed lub po i uzyskalibyśmy zupełnie inne zdjęcie.


Szybka porada jak uzyskać podobny efekt miniatury:

1. Wybierz odległy obiekt na jednolitym tle z widoczną perspektywą

2. Użyj teleobiektywu - dla lustrzanki ogniskowa ok. 300 mm
3. W wyniku skrótu perspektywy uzyskany obraz będzie posiadał efekt miniatury
4. W lustrzankach Nikona posiadających tryb "Efekty" można wykorzystać funkcję automatyczną, dostępną zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania.

Gratulujemy i życzymy doskonałych kompozycji.


Zobacz wszystkie zdjęcia (2)
Kolejny etap wygrał Maciek Goldman. Marek Dziedzic napisał na temat tej pracy:

Gdy zaczynałem swoją przygodę z fotografią, wszyscy mistrzowie powtarzali zawsze to samo zdanie: „nie rób zdjęć pod światło, bo dobre kadry wychodzą tylko ze światłem”. Zajęło mi wiele czasu i zdjęć, żeby obalić tę nieprawdziwą teorię. Obecnie większość moich fotografii krajobrazowych wykonywanych jest pod słońce z charakterystycznym obrysem światła i dużym kontrastem. Na każdych warsztatach zachęcam do zapisania choćby jednej klatki w ten sposób. Co możemy dzięki temu zyskać? Przede wszystkim dynamiczne niebo oraz kontrastowe podświetlenie postaci i przedmiotów, tak jak na nagrodzonym zdjęciu. Najważniejszą cechą, którą zwróciła naszą uwagę jest „nie pocztówkowy” charakter tej fotografii. Kontrastowe niebo i lekko opustoszała plaża zwiastuje koniec wakacji oraz wylegiwania się w nadmorskich piaskach. Dodatkowo, pionowy kadr nadaje wieloplanowości ujęciu, podkreślając nieco nostalgiczną nutę całej kompozycji. Fotografia została wykonana najprostszą lustrzanką rodzinną, która doskonale poradziła sobie w trudnej sytuacji oświetleniowej, zapisując niezbędne detale całego obrazu.


Porada, jak uzyskać dobre zdjęcie pod światło:

1. Wybierz poranną lub popołudniową porę do wykonania zdjęcia, do godz. 10.00 lub po godz. 17.00
2. Ustaw swój aparat w tryb pracy "P" lub "A"
3. Jeśli uzyskasz zbyt ciemne zdjęcie, użyj kompensacji ekspozycji w kroku +1EV, aby rozjaśnić obraz. Być może będziesz potrzebował kilku prób dla uzyskania poprawnego efektu, ale warto eksperymentować.

Gratulujemy i życzymy udanych zdjęć.


Konkurs "Jestem na wakacjach z Akademią Nikona" organizowany jest w ramach warsztatów stanowiących część akcje "Jestem na wakacjach" prowadzonej w Gdańsku Brzeźno, Ustce, Kołobrzegu, Międzyzdrojach i Świnoujściu. Na zwycięzców poszczególnych etapów konkursu czekają drukarki EPSON L355.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Margaret Mitchell: „Fotografia może umożliwić opowiadanie historii, które normalnie są ukryte"
16 Lip 2018
Ponad dwadzieścia lat od sfotografowania dzieci swojej siostry, Margaret Mitchell ponownie odwiedza rodzinę z aparatem. Zadaje pytania o wpływ środowiska, w jakim przyszło nam dorastać, na nasze dalsze życie. Szkocka fotografka, działającą głównie w rejonach fotografii dokumentalnej i portretowej, jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych nagród, w tym Sony World Photography Awards.
0
“Zacząłem fotografować, bo bałem się zapomnieć”. Projekt Johna-Davida Richardsona to uniwersalna opowieść o dorastaniu
3 Lip 2018
- Pamiętam dzień, w którym skończyłem trzynaście lat. Obudziłem się tego ranka, spodziewając się, że w jakiś sposób zmieniłem się w mężczyznę tej nocy - mówi nam amerykański fotograf, który od dwóch lat realizuje projekt o dorastaniu chłopców z pobliskiego skateparku.
0
Majestat oceanu, zdjęcia z powietrza i nieziemskie scenerie - wyniki National Geographic Travel Photographer of the Year 2018
29 Cze 2018
Jury jednego z największych konkursów fotografii podróżniczej zaprezentowało jego tegorocznych laureatów. Zobaczcie galerię zwycięskich prac z ostatniej odsłony National Geographic Travel Photographer of the Year.
0
„Stambuł Story” z Panasonic Lumix G9
26 Cze 2018
Jak nowy superszybki korpus Panasonic sprawdza się w fotografii ulicznej? Zapytaliśmy o to reportażystę National Geographic Mikołaja Nowackiego.
3