Kreatywne portrety z wykorzystaniem techniki „malowania światłem“. Oto 5 wskazówek, których musisz się trzymać

Kreatywne portrety z wykorzystaniem techniki „malowania światłem“. Oto 5 wskazówek, których musisz się trzymać

Połączenie długich czasów naświetlania z malowaniem światłem na początku może nie być łatwe, ale z pewnością daje dużo frajdy i spektakularnych efektów. Wystarczy naprawdę niewiele, by urozmaicić swoje portrety.

Craig Beckta to znany fotograf, który na Youtubie od lat prowadzi kanał dla świadomych fotografów i filmowców, jak również dla osób, które chcą efektywniej wkroczyć w świat obrazowania. Tym razem Beckta powraca z kolejnym filmem, który powinien zainteresować niejednego portrecistę. Zachęca w nim do eksperymentowania i zabawy z kolorem i światłem oraz wykorzystania przy tym długich czasów naświetlania.

- Jeśli kiedykolwiek myślałeś o łączeniu „malowania światłem“ z portretami, ale zbyt mocno się tego obawiałeś, koniecznie sprawdź pięć wskazówek, które pozwolą Ci wkroczyć na właściwą drogę do osiągnięcia sukcesu. Mam nadzieję, że te rady będą pomocne, i że podczas kolejnej sesji wypróbujesz tę technikę - zaznacza Craig Beckta.

  • korzystaj ze stabilnego statywu, ponieważ będziesz fotografować z użyciem długich czasów naświetlania
  • naświetl główny obiekt zdjęcia przy pomocy sztucznego źródła światła, np. lampy błyskowej
  • kolorystyczne efekty „malowania światłem“ możesz uzyskać już za pomocą zwykłej latarki
  • sięgnij po filtry żelowe lub inne akcesoria i nie bój się eksperymentować z kolorem
  • asystent, który będzie „malował światłem“ musi być w całości ubrany na czarno, dzięki temu nie zostanie uchwycony na zdjęciu (tło również powinno być w ciemnych barwach)

Po więcej praktycznych poradników dotyczących oświetlenia w portrecie oraz tutoriali omawiających retusz i postprodukcję zdjęć odsyłamy na kanał Craiga Beckty. Oczywiście wszystkie udostępnione filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinny być zrozumiałe dla wszystkich.

1
1
0
0