Chcesz nauczyć się Photoshopa? Oto 10 darmowych kanałów, które powinieneś śledzić

Chcesz nauczyć się Photoshopa? Oto 10 darmowych kanałów, które powinieneś śledzić

Jeśli chcesz postawić pierwsze kroki w świecie Photoshopa, a może chcesz odświeżyć swoją wiedzę lub zapoznać się z zupełnie nowymi technikami edycji zdjęć, to warto uczyć się od najlepszych.

Na udaną fotografię składa się cała masa czynników - od umiejętnego zaplanowania sesji, pokierowania modelem, okiełznania światła, a na odpowiedniej postprodukcji skończywszy. Oczywiście znajomość warsztatu wciąż pozostaje kluczową kwestią w fotografii, ale brak umiejętności w późniejszej pracy nad cyfrowym plikiem może kompletnie zrujnować wcześniej zamierzony efekt końcowy, który chcieliśmy osiągnąć.

Dlatego też profesjonalne techniki retuszu w Photoshopie to jeden z chętniej zgłębianych tematów przez fotografów i główny punkt programu niejednych - często kosztownych - warsztatów. Jednak wcale nie musimy płacić kroci za naukę sprawnego operowania zaawansowanymi funkcjami i narzędziami Photoshopa. Poniżej znajdziecie listę 10 najpopularniejszych kanałów na YouTube, prowadzonych przez jednych z lepszych fotografów i edytorów w swoim fachu.

Phlearn

Jeśli chodzi o edycję i posprodukcję zdjęć to nie ma sobie równych amerykański retuszer Aaron Nace, który za oceanem jest uznawany za mistrza Photoshopa. Od 2011 roku na Youtube prowadzi kanał o nazwie Phlearn, gdzie udostępnił już ponad 600 wideoporadników, które dokładnie pokazują przeróżne możliwości tego popularnego programu.

Peter McKinnon

To prawdziwy król fotograficznych vlogerów, który swoim widzom dostarcza nie tylko wiedzy dotyczącej pracy nad zdjęciami, lecz także wielu wskazówek odnoszących się do przygotowania sesji. Prezentuje bardzo ciekawe i niespotykane podejście do fotografii, zdradzając przy tym wiele technik i sztuczek związanych z postprodukcją w Photoshopie.

Jessica Kobeissi

Ten kanał to świetne miejsce dla wszystkich tych, który chcą zapoznać się z tajnikami sesji portretowych i modowych oraz późniejszej edycji zdjęć. Tutoriale, publikowane co środę, są podane w bardzo przystępny i przejrzysty sposób, co na pewno spodoba się początkującym fotografom.

Thomas Heaton

Jeśli jesteś fotografem krajobrazowym, który chce edytować fotografie bez utraty ich naturalnej magii, to kanał Thomasa Heatona jest właśnie dla Ciebie. Znajdziesz tam masę wideoporadników o postprodukcji zdjęć przyrody. Jednak nie ogranicza się on wyłącznie do Photoshopa. Niektóre z tutoriali odnoszą się również do Lightrooma, a jeszcze inne podpowiadają, jak pracować w terenie i w jaki sposób rozpocząć swoją przygodę z fotografią krajobrazu.

PiXimperfect

Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

Mango Street

„Tutoriale o fotografii, które nie marnują czasu“ - tak o kanale Mango Street mówią jego twórcy. Udostępniane samouczki są nieskomplikowane i w bardzo przystępny sposób pokazują różne techniki wykorzystywane zarówno w Photoshopie, jak i Lightroomie. Poza tym znajdziecie tam masę wskazówek i inspiracji, które mogą pomóc rozwinąć się jako fotograf.

RGG EDU

Ten kanał skupia wokół siebie grupę kreatywnych profesjonalistów, którzy mają jeden wspólny cel - nauczenie swoich odbiorców wszystkich sekretów kryjących się za Photoshopem. Zapewniają oni dogłębne tutoriale, e-booki i podcasty o fotografii i edycji zdjęć. Niejeden fotograf (również bardzie wprawiony) znajdzie tam dla siebie ciekawe i edukujące treści.

Photoshop Picture Editor

Jeśli, poza zwykłą edycją zdjęć, chcesz nauczyć się także fotomontażu, to koniecznie musisz odwiedzić kanał Photoshop Picture Editor. Znajdziesz tam mnóstwo ciekawych (i nieco szalonych) wideoporadników o tym jak manipulować obrazem.

Tutvid

Tutvid to prawdziwa jednoosobowa armia, która chce pomóc różnym twórcom w szybkim opanowaniu Photoshopa - z jego skomplikowanymi funkcjami i narzędziami. Mimo zawiłości tematu, poradniki są tworzone w ciekawy sposób, dzięki czemu nawet trudne zagadnienie może być szybko okiełznane.

Photoshop Training Channel

Nazwa tego kanału chyba wszystko wyjaśnia. Znajdziecie tak niezliczoną liczbę wideoporadników, tutoriali oraz samouczków, które pokazują w jaki sposób używać wszelakich funkcji Photoshopa. Materiały, zaprezentowane w przystępny sposób, skierowane są do nieco bardziej zaawansowanych użytkowników. Na szczęście na kanale można także znaleźć filmy wprowadzające w świat Photoshopa, co spodoba się również mniej wprawionym użytkownikom.

To tylko niektóre z bardziej popularnych kanałów, które warto śledzić na YouTube, aby nauczyć się od podstaw Photoshopa. Jeśli macie inne ulubione miejsca, które także warto odwiedzić to śmiało, podzielcie się linkami w komentarzach.

3
1
1
3