Zobacz jak uniknąć podstawowych błędów podczas sesji portretowej

0
Michał Chrzanowski
12 Grudzień 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Jesteś początkującym fotografem i chcesz nauczyć się wykonywać rewelacyjne portrety? Jeśli tak, to najnowszy wideoporadnik serwisu Adorama jest właśnie dla Ciebie.

Bez wątpienia fotografia portretowa to jedna z najtrudniejszych odmian fotografii, wymagająca od fotografa znakomitego warsztatu, perfekcyjnego opanowania oświetlenia - czy to naturalnego, czy też sztucznego - oraz umiejętności dostosowania go do modela. Trzeba także pamiętać o kilku kluczowych kwestiach, bowiem na udany portret składa się cała masa szczegółów, które decydują o końcowym efekcie.

W najnowszym wideoporadniku przygotowanym przez serwis Adorama, znany fotograf Miquel Quiles przestrzega przed trzema najczęstszymi błędami, które popełniają osoby dopiero co rozpoczynające swoją przygodę z bardziej świadomą fotografią.

Detale są kluczem do sukcesu

Jak przekonuje Miquel Quiles, potrzeba naprawdę niewiele, by naszą fotografię portretową wynieść na wyższy poziom. Znajomość warsztatu i różnych technik to nie wszystko. Bez dobrej i przyjaznej atmosfery, model nie poczuje się komfortowo, a to z kolei przełoży się na zdjęcia, na których bez trudu dojrzymy niewłaściwą mimikę i spiętą twarz. Drugim częstym błędem jest źle ustawiona ostrość. W portrecie ostre muszą być oczy. W innym przypadku nie możemy mówić o dobrze wykonanym zdjęciu. Ważne jest także, aby model patrzył w odpowiednim kierunku (zazwyczaj na wprost).

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej ciekawych filmów znajdziecie na kanale Adorama.

zdjęcie główne: pexels.com

32
1
10
0
13
0