Dzięki tym 8 wskazówkom wykonasz spektakularne portrety w każdych warunkach

Dzięki tym 8 wskazówkom wykonasz spektakularne portrety w każdych warunkach

Fotografia portretowa tylko z pozoru wydaje się łatwa. Oprócz perfekcyjnego opanowania oświetlenia i umiejętności dostosowania go do modela trzeba także pamiętać o kilku kluczowych kwestiach.

Na udaną fotografię portretową składa się cała masa czynników i choć umiejętność pokierowania modela oraz dobry warsztat wciąż pozostają tymi najważniejszymi, to nie można także zapominać o detalach, które decydują końcowym efekcie. Problemy w tej kwestii mają przede wszystkim osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z bardziej świadomą fotografią. Często po znalezieniu odpowiedniej scenerii i stworzeniu miłej atmosfery z modelem, nie zwracają uwagi na szczegóły - a te mogą przecież pomóc lub kompletnie zrujnować naszą sesję.

Wiedzą o tym Jessica Kobeissi i Kayleigh June, które w najnowszym wideoporadniku podzieliły się kilkoma wskazówkami, które nie tylko pomogą zapanować nad planem fotograficznym, lecz także dodać odpowiedniego blasku portretom.

Pokieruj sesją, jak dobry reżyser

Bez wątpienia fotografia portretowa to jedna z najtrudniejszych odmian fotografii, wymagająca od fotografa znakomitego warsztatu, stworzenia odpowiedniej atmosfery i współpracy z fotografowaną osobą. Jednak jak pokazują Jessica Kobeissi i Kayleigh June nie trzeba wiele, by wykonać zapadające w pamięć portrety.

  • nie bój się korzystać z dodatkowych akcesoriów
  • upewnij się, że w okolicach szyi i twarzy nie ma niepotrzebnych włosów
  • opanuj napięcie modela (zwłaszcza na jego twarzy)
  • zrób krok w tył i wykorzystaj tło
  • fotografuj przez różnie obiekty
  • pamiętaj o odpowiednim ułożeniu dłoni
  • szukaj najlepszego oświetlenia

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Więcej ciekawych filmów znajdziecie na kanale Jessiki Kobeissi.

zdjęcie główne: pexels.com

1
1
0
0