Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

81%

Samyang - znany głównie z w pełni manualnych szkieł - coraz mocniej zaznacza swoją obecność także w segmencie obiektywów z autofoskusem do systemu Sony. Jednak czym na tle konkurencji wyróżni się nowy model AF 35 mm f/2.8 FE? Odpowiedź znajdziecie w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

14 Lipiec 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Rozdzielczość

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 20 lp/mm.

W dniu premiery producent obiecywał, że najnowszy Samyang będzie charakteryzował się ponadprzeciętną jakością obrazu. Na początku trochę sceptycznie podchodziliśmy do tych słów. Zresztą - takie obietnice często padają z ust konstruktorów, a z potwierdzeniem tego w praktyce bywa już różnie. Jednak tu okazały się one prawdą.

Już podczas zdjęć plenerowych przeczuwaliśmy, że rozdzielczość może być mocnym punktem programu. Jednak nie spodziewaliśmy się, że będzie ona stać na tak wysokim poziomie. Wystarczy spojrzeć na poniższy wykres funkcji MTF50 wygenerowany dla surowych zdjęć RAW.

Rozdzielczość wyraźnie przekracza akceptowalną granicę zarówno w centrum jak i na brzegach kadru - niezależnie od wybranej przysłony. Zdjęcia uchwycone za pomocą f/2.8 będą odznaczać się dużą wyrazistością - również na obrzeżach planu fotograficznego. Jednak jeśli zależy nam na jeszcze wyższej rozdzielczości to przysłonę najlepiej przymknąć do f/4 lub f/5.6, gdzie jakość na rogach kadru zbliży się do tej prezentowanej w jego centrum (w przedziale f/2.8-f/4 dysproporcje są już większe). Słowem, rozdzielczość oferowana przez tę stałkę jest rewelacyjna na szerzej otwartej przysłonie i dobra po jej domknięciu. Brawo Samyang!

Jeszcze lepiej obiektyw wypada w momencie fotografowania w formacie JPEG - ale tu wkracza już systemowe wyostrzenie obrazu, które wprowadził aparat. W efekcie rozdzielczość ulega wyraźnej poprawie nie tylko w centrum, lecz także na brzegach czego dowodem jest poniższy wykres funkcji MTF50.

Rozdzielczość obrazu w praktyce - przysłona f/5.6

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)