Canon EF 24mm f/2.8 IS USM - test

W lutym tego roku Canon zaprezentował dwa nowe obiektywy stałoogniskowe. Następcy wysłużonych amatorskich stałek - 24mm i 28mm f/2.8 zostali wyposażeni w silnik ultradźwiękowy i stabilizacje optyczną. Zapraszamy do lektury testu szerszej z nich, czyli Canona EF 24mm f/2.8 IS USM.
Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

9. Aberracja chromatyczna

Testowany obiektyw trzeba pochwalić za niski poziom aberracji chromatycznej. W całym zakresie przysłon jest na bardzo dobrym poziomie i nie powinna przeszkadzać fotografującemu. Warto zaznaczyć, że o ile w przypadku oglądania zdjęć na komputerze, oczywiście zaobserwujemy ją dopiero w samym rogu kadru. W przypadku odbitek nie musimy się martwić o jej poziom.

Na osi poziomej umieściliśmy przysłony, na osi pionowej podane są piksele. Jak widać na załączonym wykresie aberracja daje o sobie znać tylko dla przysłony f/2.8-4. Właśnie dla tej wartości zanotowaliśmy najwyższy wynik, aberracja sięgnęła 2 piksele. Według naszych standardów jest to bardzo dobry wynik.

wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach
rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/5.6
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/5.6
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Canon
logo logo
Magazyny
Zamów