9. Aberracja chromatyczna
Testowany obiektyw trzeba pochwalić za niski poziom aberracji chromatycznej. W całym zakresie przysłon jest na bardzo dobrym poziomie i nie powinna przeszkadzać fotografującemu. Warto zaznaczyć, że o ile w przypadku oglądania zdjęć na komputerze, oczywiście zaobserwujemy ją dopiero w samym rogu kadru. W przypadku odbitek nie musimy się martwić o jej poziom.
Na osi poziomej umieściliśmy przysłony, na osi pionowej podane są piksele. Jak widać na załączonym wykresie aberracja daje o sobie znać tylko dla przysłony f/2.8-4. Właśnie dla tej wartości zanotowaliśmy najwyższy wynik, aberracja sięgnęła 2 piksele. Według naszych standardów jest to bardzo dobry wynik.

wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach

rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.8

rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.8

rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/5.6

rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/5.6