Sony A330 - pierwsze zdjęcia testowe i wrażenia

Zaledwie jeden dzień po światowej premierze odświeżonej linii lustrzanek Sony dziennikarze zgromadzeni w nowootwartym salonie SonyStyle w warszawskiej Arkadii mieli okazję przyjrzeć się większości nowych produktów. Zapraszamy do ściągnięcia kilku zdjęć wykonanych lustrzanką Sony A330 i nowymi obiektywami. {BIT|Aktulizacja - dodaliśmy pierwsze wrażenia}
{BLD|Aktualizacja: pierwsze wrażenia

Na konferencję prasową firmy Sony zorganizowaną w otwartym kilka dni temu salonie SonyStyle w warszawskiej Arkadii dotarły niemal wszystkie wczorajsze premiery: korpusy A230, A330 i A380, obiektywy DT 18-55mm f/3,5-5,6 i DT 50mm f/1.8 oraz malutki flesz HVL-F20AM. Mieliśmy więc dobrą okazję do zebrania pierwszych wrażeń na temat tych produktów.

Pierwsze co rzuca się w oczy to nieco zmieniony design - odchudzony, smukły grip i zaokrąglenia obudowy. Zerknięcie w specyfikację potwierdza te obserwacje. Nowe aparaty są nieco mniejsze i lżejsze od poprzedników. Właściciele kompaktów myślący o przejściu na lustrzanki (czyli główna grupa docelowa, na którą nakierowane są najnowsze aparatów Sony) z pewnością to docenią. Po wzięciu lustrzanek do ręki uwagę zwraca znacznie poprawiona jakość użytych materiałów i ich spasowanie. O ile w A200, A300 czy A350 można było narzekać na średniej jakości plastiki, o tyle w nowych aparatach nie ma do tego żadnych podstaw. Znaczna część korpusu została pokryta przyjemną w dotyku gumą, a wszystkie elementy (np. sprytnie przesuwana klapka zasłaniająca slot kart pamięci i przyłącza) dobrze do siebie przylegają. Na marginesie - pod wspomnianą klapką, obok gniazd kart umieszczono przełącznik do zmiany rodzaju kart, z którego aktualnie korzystamy. Trudno o bardziej wygodne rozwiązanie.

Nowe aparaty zostały stworzone z myślą o osobach wchodzących w świat lustrzanek (tzw. klasa entry-level). W związku z tym producent przeorganizował menu tak, by ułatwić poznanie możliwości sprzętu i wpływu poszczególnych ustawień na efekt zdjęciowy. Sony zastosowało prosty zabieg - podstawową zależność między wielkością przysłony i czasem naświetlania przedstawiają dwie drabinki, na końcach których umieszczono proste grafiki: wszystko ostre/rozmyte tło oraz stojący człowiek/biegnący człowiek. Zmiana któregokolwiek z parametrów powoduje przesunięcie wskaźników w kierunku odpowiednich grafik. Oprócz tego na każdym kroku pojawiają się podpowiedzi, wskazówki i rady, które oczywiście w każdej chwili można wyłączyć w menu. Osoby, które mimo wszystko nie chcą poznawać możliwości swojego aparatu mają oczywiście do dyspozycji tryb zielony, po włączeniu którego menu zostaje uproszczone do granic możliwości.

Sony A330 - "drabinki" w menu ułatwiające zrozumienia zależności czas-przysłona

Na koniec kilka słów o nowej lampie błyskowej. Jest naprawdę mała i prosta w użyciu. Co ciekawe, nie ma osobnego włącznika. Aby ją uruchomić, należy ją jedynie rozłożyć (podnieść do góry - w pozycji złożonej "leży" na obiektywie). Na obudowie znalazły się dwa przełączniki. Jeden odpowiada za skierowanie palnika w górę lub w przód, drugi za dwu-pozycyjnego zooma (skrajne wartości obiektywu kitowego). Jak już pisaliśmy we wczorajszym newsie, nową lampą powinni się też zainteresować posiadacze Sony A900. HVL-F20AM ma bowiem możliwość zdalnego wyzwalania lamp systemowych.

Nowym produktom będziemy się oczywiście szczegółowo przyglądali w trakcie naszych redakcyjnych testów, na które już teraz zapraszamy.

Zdjęcia testowe
Przykładowe zdjęcia zamieszczone poniżej wykonaliśmy przedprodukcyjnym egzemplarzem Sony A330 na domyślnych ustawieniach (po resecie ustawień w menu aparatu). Pełny test opublikujemy po otrzymaniu finalnego egzemplarza.























]


słowa kluczowe:
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0