Panasonic DMC-FX500 - szybki test

W marcu tego roku Panasonic zaprezentował nowy okręt flagowy z cienkiej i eleganckiej serii kompaktów FX. Panasonic DMC-FX500 jest stylową propozycją z 10-megapikselową matrycą, szerokokątnym obiektywem z bardzo uniwersalnym zakresem ogniskowych i stabilizacją obrazu Mega O.I.S. Jednak tym co odróżnia go najbardziej od konkurencji jest 3-calowy, dotykowy ekranem LCD i zaawansowane tryby ekspozycji.
Na pierwszy rzut oka Panasonic Lumix DMC-FX500 wydaje się kolejnym 10-megapikselowym kompaktem. Nic bardziej mylnego, jest to jedna z ciekawszych konstrukcji z segmentu aparatów kompaktowych do kieszeni zaprezentowanych w tym roku. Główną atrakcją jest dotykowy ekran LCD po raz pierwszy zastosowany w aparacie Panasonica. Dzięki temu rozwiązaniu możemy zmieniać różne parametry po prostu dotykając ekranu opuszkiem palca lub dostarczonym przez producenta piórkiem. FX500 nie jest jednak tylko nowoczesnym cackiem posiada bowiem zaawansowane tryby ekspozycji jak preselekcja przysłony, preselekcja czasu, program z fleksją czy ustawienia manualne. Jak przystało na zaawansowane konstrukcje Panasonica w modelu FX500 nie zabrakło stabilizacji obrazu Mega O.I.S. Poza tym FX500 nagrywa filmy w jakości HD z rozdzielczością 1280 x 720 z prędkością 30 kl/s.
Panasonic Lumix DMC-FX500

Poniżej przedstawiamy podstawowe dane techniczne FX500:
  • 10,1 Mp CCD 1/2,33 cala
  • 5x zoom (25-125 mm) Leica DC Vario-Elmarit
  • stabilizacja obrazu Mega O.I.S.
  • format obrazu 4:3, 3:2, 16:9
  • procesor Venus IV
  • 3-calowy dotykowy ekran LCD o rozdzielczości 230 000 punktów
  • nagrywanie filmów w formacie HD 1280x720 pikseli, 30 kl/s


Test składa się z następujących części:
1. Wstęp
2. Specyfikacja
3. Ergonomia użytkowania i menu
4. Fotografowanie
5. Jakość zdjęć
6. Podsumowanie
7. Zdjęcia testowe
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0