Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Ergonomia:
9.5
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9.5
Funkcjonalność:
9.5
Nasza ocena:

95%

Tryb seryjny 14 kl./s, dwa gniazda pamięci, czy wykrywanie oczu w trakcie filmowania to tylko najważniejsze funkcje nowego Nikona. Sprawdziliśmy dokładnie jak bardzo wyprzedza poprzednika i prezentuje się na tle konkurencji.

Autor: Redakcja Fotopolis

29 Lipiec 2021
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Filmowanie

Tak jak poprzednik, Nikon Z6 II może nagrywać materiał wideo w maksymalnej rozdzielczości 4K UHD (3840x2160 px) z szybkością do 30 kl./s lub Full HD 120 kl./s z przepływnością 144 Mb/s. Długość pojedynczego klipu może trwać 30 minut, a do nagrywania wykorzystywany jest cały pełnoklatkowy czujnik.

Przykładowy klip wideo pokazujący działanie autofokusa w trybie śledzenia obiektu podczas filmowania 4K.

Po aktualizacji firmware’u Z6 II zyskał także możliwość nagrywania w rozdzielczości 4K z klatkażem 50 i 60p, ale z cropem DX (Super35). Odblokowuje się także format RAW (ProRes RAW lub Blackmagic RAW), przy rejestrowaniu wideo na zewnętrzne rekordery Atomos lub Blackmagic. Opcji jest więc sporo, zarówno do amatorskiego, jak i profesjonalnego wykorzystania. Niestety w przeciwieństwie do Canon EOS R6 i Lumiksa S5, Z6 II nie jest w stanie nagrywać 10-bitowego materiału wewnętrznie. Oprócz wspomnianego trybu RAW rekordera potrzebuje także do przechwytywania zapisu Log i HDR.

Przykładowy klip wideo pokazujący działanie funkcji wykrywania oka i przeostrzania podczas filmowania 4K.

Mimo to, jego sporym atutem jest płynnie działający autofokus w trakcie filmowania. Wykrywanie twarzy i oczu u ludzi oraz zwierząt w połączeniu z trybem śledzącym działa wyśmienicie. Pod tym kątem ma zdecydowanie większe możliwości od poprzednika. Jednocześnie jest to obecnie naprawdę jeden z najbardziej niezawodnych systemów AF. Owszem, czasami automatyka przeostrzania może zwolnić lub ustawić ostrość nie na tym obiekcie, ale są to sytuacje skrajne. Wystarczy wtedy wskazać punkt AF palcem na ekranie, by aparat na tym punkcie płynnie wyostrzył.

Dwa filmy 4K nagrane aparatami Z6 II z funkcją śledzenia oka u zwierząt i Z6 bez tej funkcji przy włączonym śledzeniu obiektu.

W dodatku jakość nagrywanego materiału jest bardzo dobra. Oprócz świetnego 4K na uwagę zasługuje Full HD 120p z dźwiękiem. Ujęcia z 4-krotnym spowolnieniem wyglądają naprawdę profesjonalnie. Oczywiście, na rolling shutter trzeba uważać, ale nie zapominajmy, że Z6, tak jak R6 czy S5, to nie jest stricte kamera filmowa.

Ta sam scena nagrana w formacie 4K 25p aparatami Z6 II i Z6.
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowa warstwowa matryca 45 Mp, wideo 8K 60p, dodatkowy procesor, który „patrzy na scenę” i oczywiście jeszcze więcej AI, które wspiera AF i wprowadza funkcje znane dotychczas tylko z zewnętrznych...
52
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pierwszy od ponad 20 lat zaawansowany analogowy kompakt otwiera nowy rozdział rynku fotografii analogowej. Czy jednak ma do zaoferowania coś więcej niż konstrukcje dostępne powszechnie...
54
Fujifilm GFX100S II – pierwsze wrażenia i więcej zdjęć z GF 55 mm f/1.7 R WR
Fujifilm GFX100S II – pierwsze wrażenia i więcej zdjęć z GF 55 mm f/1.7 R WR
Szybkie, średnioformatowe 100 Mp w kompaktowym body? I to w cenie profesjonalnej pełnej klatki? Fujifilm GFX100S II to zdecydowanie najlepszy wybór dla fotografa w aktualnej ofercie...
34
Powiązane artykuły