Test porównawczy

Nikon D50, Canon EOS 350D, KonicaMinolta Dynax 5D, Pentax istDs, Olympus E-500, Sony Cyber-shot R1 - tak wygląda półka sklepowa dobrze zaopatrzonego sklepu fotograficznego. Który zatem wybrać? Zapraszamy do lektury testu porównawczego pięciu lustrzanek cyfrowych i jednego kompaktu.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Spis treści
Test porównawczy - pięć tanich lustrzanek i zaawansowany kompakt CECHY I FUNKCJE JAKOŚĆ OBRAZU cz.I (studio) CZUŁOŚCI I SZUMY JAKOŚĆ OBRAZU cz.II (plener) PODSUMOWANIE

W celu unaocznienia subtelnych różnic w jakości oferowanego obrazu zebranymi konkurentami sfotografowaliśmy wymagającą kompozycję. Wszystkie aparaty pozostały w najniższej możliwej czułości oraz z zachowaniem sugerowanych przez producenta ustawień fabrycznych oraz z wykorzystaniem standardowej optyki. Ilustracje zostały zestawione w następujące pary:

  • Nikon D50 vs Canon EOS 350D
  • KonicaMinolta Dynax 5D vs Pentax *istDs
  • Olympus E-500 vs Sony DSC-R1
Nikon D50 ISO 200 (z lewej) oraz Canon 350D ISO 100 (z prawej)
KonicaMinolta 5D ISO 100 (z lewej) oraz Pentax istDs ISO 200 (z prawej)
Olympus E-500 (z lewej) ISO 100 oraz Sony DSC-R1 (z prawej) ISO 160
Nikon D50 (z lewej) oraz Canon 350D (z prawej)
KonicaMinolta 5D (z lewej) oraz Pentax istDs (z prawej)
Olympus E-500 (z lewej) oraz Sony DSC-R1 (z prawej)
Nikon D50(z lewej) oraz Canon 350D (z prawej)
KonicaMinolta 5D (z lewej) oraz Pentax istDs (z prawej)
Olympus E-500 (z lewej) oraz Sony DSC-R1 (z prawej)
Nikon D50 (z lewej) oraz Canon 350D (z prawej)
KonicaMinolta 5D (z lewej) oraz Pentax istDs (z prawej)
Olympus E-500 (z lewej) oraz Sony DSC-R1 (z prawej)

Jak widać pod względem ogólnej ostrości obrazu zdecydowanie wyróżnia się Nikon, jednakże konstrukcjom Canona i Sony także należą się słowa uznania za wysoką zawartość czytelnych detali w obrazie. Pod tym względem najsłabiej wydaje się wypadać konstrukcja Olympusa. Z kolei dla odmiany właśnie przetwornik Nikona oraz Pentaksa i Sony generują najsilniejszą morę (w zachowaniem takiej właśnie kolejności). Warto także zasygnalizować najsłabszą selektywność czerwieni, w dwóch ostatnich konstrukcjach.

Spis treści
Test porównawczy - pięć tanich lustrzanek i zaawansowany kompakt CECHY I FUNKCJE JAKOŚĆ OBRAZU cz.I (studio) CZUŁOŚCI I SZUMY JAKOŚĆ OBRAZU cz.II (plener) PODSUMOWANIE
Komentarze
Przeczytaj także
logo logo
Magazyny
Zamów