W celu unaocznienia subtelnych różnic w jakości oferowanego obrazu zebranymi konkurentami sfotografowaliśmy wymagającą kompozycję. Wszystkie aparaty pozostały w najniższej możliwej czułości oraz z zachowaniem sugerowanych przez producenta ustawień fabrycznych oraz z wykorzystaniem standardowej optyki. Ilustracje zostały zestawione w następujące pary:
- Nikon D50 vs Canon EOS 350D
- KonicaMinolta Dynax 5D vs Pentax *istDs
- Olympus E-500 vs Sony DSC-R1
Jak widać pod względem ogólnej ostrości obrazu zdecydowanie wyróżnia się Nikon, jednakże konstrukcjom Canona i Sony także należą się słowa uznania za wysoką zawartość czytelnych detali w obrazie. Pod tym względem najsłabiej wydaje się wypadać konstrukcja Olympusa. Z kolei dla odmiany właśnie przetwornik Nikona oraz Pentaksa i Sony generują najsilniejszą morę (w zachowaniem takiej właśnie kolejności). Warto także zasygnalizować najsłabszą selektywność czerwieni, w dwóch ostatnich konstrukcjach.