Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe

Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe

O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!

Podczas zeszłorocznych targów Photokina producent wraz z Sigmą i Leiką zapowiedział strategiczną współpracę zawiązaną wokół mocowania L i od razu pokazał prototypy dwóch pierwszych pełnoklatkowych bezlusterkowców, które otworzyć mają nowy rozdział w historii Panasonica. Jednak na oficjalną premierę modeli Lumix S1 i Lumix S1R musieliśmy poczekać do początku lutego. Jednak było warto! Pod względem specyfikacji otrzymujemy jedne z najbardziej funkcjonalnych i uniwersalnych bezlusterkowych korpusów, jakie do tej pory pojawiły się na rynku.

Do naszej redakcji na testy trafiła prawdziwa bestia nowego systemu Panasonica - Lumix S1R. Bo jak inaczej nazwać aparat, który zapewnia między innymi 47 Mp stabilizowaną pełnoklatkową matrycę o skuteczności nawet 6 EV, tryb wysokiej rozdzielczości zapewniający 187 Mp zdjęcia, filmy 4K 60 kl./s, AF oparty na technologii DFD z system śledzenia wspieranym układem AI oraz uszczelnione body o ergonomii zbliżonej do ideału. Ciekawi jak ten flagowiec radzi sobie w boju? Panasonica Lumix S1R sprawdziliśmy w terenie (w różnych warunkach) razem z kitowym obiektywem 24-105 mm f/4.

Zdjęcia przykładowe

2s, f/4.5, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/60s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 58 mm

1/160s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 76 mm

1/125s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 105 mm

1/4s, f/22, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 1250, ogniskowa: 104 mm

1/80s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 65 mm

2s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 5000, ogniskowa: 105 mm

1/60s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 4000, ogniskowa: 105 mm

1/100s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 42 mm

1/160s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 49 mm

1/3s, f/8, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 105 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 72 mm

1/25s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 52 mm

1/125s, f/8, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 105 mm

2s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/8, ISO 250, ogniskowa: 105 mm

1/160s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 104 mm

10/1250s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/5.6, ISO 160, ogniskowa: 25 mm

1/20s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 105 mm

1/80s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 68 mm

1/125s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/50s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 105 mm

Zakres czułości matrycy - dobre warunki oświetleniowe

1/4s, f/4, ISO 50, ogniskowa: 24 mm

1/6s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/13s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/50s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/100s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/1600s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 24 mm

1/3200s, f/4, ISO 51200, ogniskowa: 24 mm

Zakres czułości matrycy - trudne warunki oświetleniowe

2s, f/4, ISO 50, ogniskowa: 24 mm

1s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/2s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/4s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/8s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/15s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 24 mm

1/500s, f/4, ISO 51200, ogniskowa: 24 mm

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm GFX 50R - w podróży po bezdrożach Jordanii
25 Cze 2019
Jordania. Kraj skał i piasku, cały mieniący się w żółciach i czerwieniach. O tym Google Maps powiedziało mi jeszcze przed wyjazdem. Nie wiedziałam natomiast, że jest to kraj głównie górzysty. W tygodniowej podróży towarzyszył mi kompaktowy średni format Fujifilm GFX 50R. Jak sprawdził się w niełatwych warunkach fotografii podróżniczej?
2
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2