"Nieśmiertelni" Krystiana Bielatowicza w Lublinie

Do 3 lipca w lubelskiej Galerii Prospero możemy oglądać cykl fotografii Krystiana Bielatowicza zatytułowany "Nieśmiertelni". Autor zrealizował cykl "Nieśmiertelni" na przełomie 2009 i 2010 roku. Przez dwa miesiące portretował Azteków (Mexicas) i Majów, eksplorował tereny Meksyku, a w szczególności stany Chiapas i Jukatan.
fot. Krystian Bielatowicz, z cyklu "Nieśmiertelni"
Jak mówi autor: Zadałem sobie pytania: Czy uda mi się dziś sportretować ludy Majów i Azteków? Czy usilne starania białego człowieka - konkwistadora, zniweczyły szanse na odkrycie potomków potężnych cywilizacji? U wielu płynie wciąż ta sama krew przodków. Ich rysy twarzy, to coś, czego nie wymazał czas. Ich języki nie zapomniały pradawnych dialektów. Mimo wszystko stali się Nieśmiertelni.

Ich świat został odkryty w 1492 roku. Konkwiskadorzy wtargnęli na terytorium Azteków, Majów i innych cywilizacji, aby zagrabić całe złoto Nowego Świata. Przez setki lat mordowali w imię Boga i niszczyli wielowiekowe kultury. Na miejscu piramid i świątyń powstawały kościoły, a Indianie zostali zmuszeni do wiary chrześcijańskiej. Pół tysiąca lat później nie ma już tych wielkich cywilizacji. Mimo tego nadal u wielu z potomków Azteków i Majów płynie krew przodków. Wielu wierzy i modli się do swoich bogów. Na twarzach widać rysy, których nie wymaże czas. Stali się Nieśmiertelni.

Zdjęcia z cyklu "Nieśmiertelni" zdobyły w 2010 roku nagrody w konkursie BZWBK Press Foto (I Nagroda w Kategorii Portrety - fotoreportaż) oraz Grand Press Photo (II Nagroda w Kategorii Ludzie).
fot. Krystian Bielatowicz, z cyklu "Nieśmiertelni"
Krystian Bielatowicz (1978) - fotograf, archeolog, podróżnik. Specjalizuje się w fotoreportażu społecznym, portrecie i fotografii podróżniczej. W latach 2004-2006 współpracował z Agencją Fotograficzną Forum. Od 2006 roku jest członkiem Kolektywu Fotografów Visavis. Od 2007 roku jest związany z nowojorską organizacją Vision Project. W 2008 roku rozpoczął współpracę z Nikon Polska oraz portalem Szeroki Kadr, dla którego realizuje projekty multimedialne. Krystian Bielatowicz należy do grona nIKON FOTOGRAFII. Jest wykładowcą Akademii Nikona, w ramach której prowadzi warsztaty fotoreportażu oraz kieruje fotoekspedycjami, m.in. do Meksyku, Peru i na Kubę. Jego fotografie publikowane były w prasie polskiej i zagranicznej m.in. w: Newsweek Polska, National Geographic Polska, National Geographic Traveler, Polityce, Dużym Formacie Gazety Wyborczej, Przekroju, The Virginia Quarterly Review (USA), Private Magazine (Włochy), El Comercio i Caretas (Peru). Swoje prace prezentował na wystawach m.in. w Nowym Jorku, Limie, Cuzco, Arequipie, Warszawie, Łodzi, Krakowie, Gdańsku, Toruniu, Lublinie, Zakopanem.

Strona internetowa autora: www.bielatowicz.com.

Patronami wystawy są Nikon Polska i Epson Polska.

Krystian BielatowiczNieśmiertelni
Termin: do 3 lipca

Galeria Prospero
ul. Krakowskie Przedmieście 52
Lublin
fot. Krystian Bielatowicz, z cyklu "Nieśmiertelni"
słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0