Wyśnione obrazy Stanisława Wosia w Galerii FF

Łódzka Galeria FF w tym roku obchodzi 25-lecie działalności wystawienniczej. W ramach urodzinowych obchodów zaprezentowana zostanie wystawa prac pochodzących z najważniejszych projektów Stanisława J. Wosia. Otwarcie wystawy nastąpi już dzisiaj, 12 września o godzinie 18.
Stanisław J. Woś urodził się w 1951 roku. Ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie ASP) w Gdańsku, kierunek wychowanie plastyczne. Poza fotografią uprawia malarstwo, rysunek i projektowanie graficzne. W latach 1985-1995 prowadził Klub Fotograficzny o nazwie Pacamera. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Wykłada w Warszawskiej Szkole Fotografii. W fotografii szczególnie interesuje go szeroko pojęty temat pejzażu, ale w ujęciu symbolicznym. Woś zrealizował ponad pięćdziesiąt wystaw indywidualnych. Jego fotografie prezentowane były w Małej Galerii w Warszawie (Pojawia się znak, 1993), Galerii FF w Łodzi (Pejzaż mistyczny, 1994), Galerii pf w Poznaniu (Z ciemności i ze światła, 1996), Galerii Pustej w Katowicach (2001), Galerii Sztuki BWA w Jeleniej Górze (2001), znów w Małej Galerii w Warszawie (Tło i jego obraz, 2001), a także za granicą: Niemcy, Wielka Brytania, Kanada, Włochy, Dania, Belgia, Węgry, Francja, Finlandia, Ukraina, Litwa, Słowacja i Czechy. Prace Wosia znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Sztuki w Łodzi, Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Związku Polskich Artystów Fotografików w Warszawie, Fundacji dla Śląska w Katowicach, Stadtbibliothek Paderborn, Fundacji Turleja w Krakowie, BWA w Łomży i w wielu zbiorach prywatnych.

fot. Stanisław J. Woś, Pejzaż Morski

Stanisław Woś myśli o artystycznym powrocie do dzieciństwa. Temu problemowi psychologiczno-artystycznemu poświęcona jest Jego premierowa wystawa w Galerii FF. Kim jest ten znany od lat 80. XX wieku artysta, poszukujący w sferze obrazu graficznego, o bardzo silnym aspekcie malarskim w fotografii i w samym malarstwie? Uprzedźmy dalszą część moich rozważań - od lat 90. XX wieku Woś jest już klasykiem najnowszej polskiej fotografii! Być może wpływającym na nowe indywidualności XXI wieku takie jak Paweł Żak czy Leszek Żurek, ale o tym trudno jeszcze pisać, gdyż jesteśmy pod presją "nowego dokumentu". Jest jeszcze za wcześnie, by analizować wpływ Staszka Wosia na artystów spoza Suwałk.

fot. Stanisław J. Woś z cyklu "Niebo" 1990

Powrót do problematyki dzieciństwa jest bardzo istotny. To jedno z modernistycznych zagadnień, które nie uległo wyczerpaniu i w dalszym ciągu jest aktualne. Być może mitologia wieku dziecięcego jest oceanem bez dna, niemożliwym do spenetrowania, określenia i wyjaśnienia, gdyż w tej kategorii twórczej pracuje się bez stałych reguł, w dodatku są one indywidualne i często zmienne. Wystarczy porównać twórczość Pabla Picassa z Paulem Klee, aby zrozumieć, jak różny jest potencjał mitologii wieku dziecięcej. - fragment tekstu autorstwa Krzysztofa Jureckiego "Sztuka-fotografii według Stanisława J. Wosia".


Stanisław J. Woś Pejzaże wyśnione, pejzaże wymyślone
Wernisaż wystawy: 12 września 2008 godzina 18:00
Wystawa czynna będzie do 10 października 2008

Galeria FF
ul. Traugutta 18, Łódź


słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8