Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie

0
Maciej Luśtyk
16 Wrzesień 2019
Artykuł na: 6-9 minut

Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż dotychczas.

Sony rozwija pomysł zapoczątkowany w 2014 obiektywem FE PZ 28-135 mm F4 G OSS i prezentuje kolejny filmowy zoom wyposażony w silnik zoom, pozwalający na wykonywanie płynnych zbliżeń za pomocą sprzęgła umieszczonego na tubusie obiektywu. Tym razem jest to pełnoklatkowy model Sony FE C 16-35 mm T3.1 G.

Jakość obiektywu filmowego, wygoda konstrukcji foto

Układ optyczny zbudowano na bazie 16 soczewek w 13 grupach, gdzie aż 5 elementów to soczewki asferyczne, a dwie wykonane ze szkła o obniżonym współczynniku dyspersji. Producent obiecuje więc doskonałą ostrość na całej powierzchni kadru i doskonale zminimalizowaną dystorsję oraz aberrację chromatyczną. Do tego powłoki Nano AR, które uchronią przed obniżeniem kontrastu w przypadku pracy pod światło, a także zminimalizują ryzyko wystąpienia niepożądanych odbić światła i flar. Zestaw ten pozwoli nam na ostrzenie z minimalnej odległości 28 cm.

To wszystko przy wsparciu 11-listkowej przysłony o zaokrąglonych listkach, która w parze ze stałą światłosiłą T3.1 (f/2.8) zapewnić ma plastyczne rozmycie nieostrości w całym zakresie ogniskowych. Jeżeli zaś chodzi o ogniskową, zoomować możemy za pomocą wspomnianego sprzęgła, ale także wyposażonym w wygodny uchwyt pierścieniem, którego kierunek obrotu można zamieniać w celu zwiększenia wygody pracy. W tym wypadku możemy także skorzystać z systemu follow focus i odłączyć moduł silnika w celu obniżenia wagi obiektywu.

Wygodnie prezentuje się także pierścień ostrości o 120-stopniowym kącie obrotu oraz fakt, że pierścień przysłony można przełączać z trybu bezstopniowego na stopniowy. Mamy też przycisk funkcyjny, do którego możemy przypisać np. Funkcję blokowania ostrości. Szkło wspiera bowiem system autofokusu kamer i aparatów Sony, jeszcze bardziej zwiększając komfort filmowej pracy w pojedynkę.

Obiektyw mierzy 118,4 x 146,6 mm, a średnica frontowego elementu wynosząca 114 mm pozwoli na podłączenie standardowych matte-boksów i innych akcesoriów filmowych.

Dwa kolejne szkła już niebawem?

Co chyba najciekawsze, wygląda na to, że już niedługo zobaczymy kolejne obiektywy z tej serii szkieł. Pod koniec filmu promocyjnego, model FE C 16-35 mm T3.1 G prezentowany jest w towarzystwie dwóch innych obiektywów, których jeszcze nie ma w ofercie. Czy producent szykuje filmowcom odpowiednik fotograficznej świętej trójcy zoomów (16-35 mm, 24-70 mm i 70-200 mm)? Byłby to nie lada kąsek.

Cena i dostępność

Obiektyw na rynek trafić ma wiosną 2020 roku, jednak jego cena jak na razie pozostaje nieznana. Prawdopodobnie jednak poznamy ją już niebawem, gdyż dzisiaj oficjalnie wystartować ma przedsprzedaż obiektywu. Biorąc pod uwagę możliwości, należy spodziewać się ceny na poziomie 5-6 tys. dolarów.

Więcej informacji o nowym obiektywie znajdziecie pod adresem pro.sony.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 do Sony E i Color-Skopar 21 mm f/3.5 do Leica M już dostępne w Polsce
Voigtlander Nokton 21 mm f/1.4 do Sony E i Color-Skopar 21 mm f/3.5 do Leica M już dostępne w Polsce
Szerokokątne nowości firmy Voigtlander mają zainteresować miłośników wyrafinowanej optyki opakowanej w klasyczny i elegancki design - dodatkowo niemiecki producent przedstawił nowe akcesoria.
0
0
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - superjasny potwór zadebiutuje jeszcze w październiku. Cena zwala z nóg
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - superjasny potwór zadebiutuje jeszcze w październiku. Cena...
Nikon wreszcie oficjalnie zaprezentował zapowiadany od roku obiektyw Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct, który ma być ukoronowaniem bezlusterkowego systemu Z. Choć pięknie...
8
4
Laowa 4 mm f/2.8 Fisheye, 100 mm f/2.8 Macro 2:1 i 17 mm f/4 Zero-D już na polskim rynku. Znamy ceny
Laowa 4 mm f/2.8 Fisheye, 100 mm f/2.8 Macro 2:1 i 17 mm f/4 Zero-D już na polskim rynku. Znamy ceny
W ofercie firmy FoxFoto pojawiły się najnowsze manualne obiektywy Laowa, czyli kierowany do użytkowników systemu Mikro Cztery Trzecie obiektyw Fisheye, pełnoklatkowy...
5
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)