Samyang XEEN CF - kompaktowe i lekkie obiektywy filmowe z włókna węglowego

0
Maciej Luśtyk
11 Wrzesień 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Nowa linia kinematograficznych szkieł Samyanga doskonale wpisywać ma się w najnowszy trend kompaktowego i lekkiego sprzętu wideo.

Linia filmowych obiektywów Samyang XEEN zadebiutowała w 2015 roku. Teraz przyszła pora na  jej aktualizację i udoskonalenie. Seria XEEN CF to bowiem nie tylko wyjątkowa konstrukcja, ale także “najlepsza technologia optyczna i specjalne technologie powlekania soczewek.

Szkła Samyang XEEN CF to pierwsze na tynku obiektywy filmowe, których tubusy częściowo wykonane zostały z włókna węglowego, które jest lżejsze, ale jednocześnie sztywniejsze od materiałów obecnie wykorzystywanych w produkcji obiektywów.

Lekka budowa w parze z dobrą specyfikacją

Same dobre rzeczy czekać mają na nas także w kwestii optyki. Według producenta, nowe szkła bez problemu obsłużą rozdzielczość 8K, a 11-listkowe przysłony i zaawansowane powłoki X-Coating zapewnią nam plastyczne rozmycie obrazu oraz dobre rezultaty podczas pracy pod światło.

Do tego otrzymujemy fluorescencyjne oznaczenia, a niewielkie gabaryty w połączeniu ze zbliżoną wagą (1-1,2 kg) i identyczną średnicą (95 mm) wszystkich obiektywów zapewnią nam wygodną pracę z akcesoriami i stabilizatorami. Nowe szkła imponują także dużą jasnością T1.5.

Cena i dostępność

Docelowo w linii Samyang XEEN CF znajdzie się pięć obiektywów. Trzy z nich, modele 24 mm T1.5, 50 mm T1.5 i 85 mm T1.5 trafią do sprzedaży jeszcze w tym roku, w drugim tygodniu listopada. Na ogniskowe 16 mm i 35 mm będziemy musieli poczekać do 2020 roku.

Co ucieszy wielu użytkowników, wszystkie obiektywy XEEN CF oferowane będą w identycznej cenie 9599 zł.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem samyang-foto.pl.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
4
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
41
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)