Irix Cine 150 mm T3.0 Macro 1:1 - znamy polską cenę

0
Maciej Luśtyk
8 Lipiec 2019
Artykuł na: 6-9 minut

Irix debiutuje na rynku obiektywów filmowych. Najnowsza konstrukcja to wariant obiektywu Irix 150mm f/2.8 Macro 1:1 stworzony specjalnie z myślą o zawodowych twórcach wideo.

Irix wchodzi na nowy grunt. Model Irix Cine 150 mm T3.0 Macro 1:1 to pierwszy z serii obiektywów stworzonej z myślą o profesjonalnych zastosowaniach filmowych. Nowe szkła cechować ma wysoka jakość optyki, solidne wykonanie, funkcjonalność i jednakowe gabaryty, które ułatwią pracę z akcesoriami i systemami follow focus.

Irix Cine 150 mm T3.0 - filmowy teleobiektyw z trybem makro

150 mm to w świecie filmu być może nie ogniskowa pierwszej potrzeby, ale konstrukcja marki Irix na pewno zainteresuje osoby stawiające na wszechstronność obiektywu. Model Irix Cine 150 mm T3.0 okaże się przydatny nie tylko w przypadku zbliżeń i dalszych planów, ale także do realizacji ujęć, gdzie liczy się detal - otrzymujemy minimalną odległość ostrzenia 34,5 cm, przy której będziemy mogli cieszyć się skalą odwzorowania 1:1.

Irix Cine 150 mm T3.0 Macro 1:1 to konstrukcja bazująca na znanym nam już obiektywie Irix 150mm f/2.8 Macro 1:1, także nie ma tu zaskoczeń pod względem budowy układu optycznego (12 elementów w 9 grupach, 4 soczewki HR, 3 soczewki ED, 11-listkowa przysłona) czy ogólnych możliwościach obiektywu - szkło bez problemy radzić ma sobie z rozdzielczościami do 8K i doskonale radzić sobie zarówno z dystorsją, jak i aberracją chromatyczną. Korpus został jednak przeprojektowany tak, by mógł doskonale odnaleźć się w świecie produkcji filmowych.

Konstrukcja, która sprosta standardom branży

“Wiemy, jak ważna z punktu widzenia operatora kamery jest konstrukcja mechaniczna obiektywu. Dlatego szczególną wagę przyłożyliśmy do uzyskania odpowiedniej ergonomii obsługi i wysokiej precyzji działania mechanizmów. Cichy i płynny obrót pierścienia ostrości zawdzięcza stworzonemu od podstaw mechanizmowi pozycjonowania soczewek MST. Mechanizm ten w połączeniu z uszczelnioną obudową ma zapewnić trwałe i bezawaryjne działanie obiektywu w rozmaitych warunkach atmosferycznych i intensywnej eksploatacji. Zwiększony do 270 stopni kąt obrotu pierścienia sprawia, że nastawianie ostrości w bliskich odległościach jest równie łatwe i dokładne jak dla dalszych planów. Dla wygody użytkowania, obiektyw dostępny będzie w wersji z metryczną oraz imperialną skalą odległości.” - pisze o nowym obiektywie producent.

“Jedną z najistotniejszych cech obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 jest dopracowana ergonomia obsługi, która od początku musiała uwzględniać możliwość zarówno ręcznego jak i mechanicznego sterowania ostrością i przysłoną. Boczne krawędzie pierścieni zębatych zostały osłonięte obudową obiektywu, co pozwoliło uzyskać większą powierzchnię dla do ręcznego operowania pierścieniami. By zachować pełną kompatybilność z napędami follow focus, wprowadzone zostało innowacyjne rozwiązanie w postaci obrotowego pierścienia adaptacyjnego systemu follow focus. Więcej informacji na ten temat zostanie opublikowanych wkrótce. Oznaczenia na obiektywie wykonane zostały techniką laserową i pokryte farbą UV, co zapewnia im trwałość oraz odpowiednią czytelność w warunkach słabego oświetlenia.”

Dodatkowo seria kinematograficznych obiektywów Irix Cine charakteryzować będzie się autorskim magnetycznym system mocowania akcesoriów (MMS), takich jak np. matte boksy, ujednoliconą średnicą przednich soczewek (86 mm), wspólnym rozstaw zębatek follow focus, a także zunifikowanym kątem obrotu pierścieni i zbliżoną wagę. Do tego w przypadku modelu 150 mm demontowalna stopka z gwintem 1/4”, dzięki której będziemy mogli dodatkowo ustabilizować obiektyw.

Cena i dostępność

Irix Cine 150 mm T3.0 Macro 1:1 oferowane będzie w wersjach z mocowaniami Canon EF, Sony E, Mikro Cztery Trzecie oraz PL, w cenie 4345 zł (wersja z mocowaniem PL - 4595 zł). Obiektyw pojawi się w sprzedaży już na początku sierpnia.

Więcej informacji o obiektywach producenta znajdziecie pod adresem irixlens.com

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Na rynku optyki jak grzyby po deszczu wyrastają nowe przystępne cenowo konstrukcje. Do grona budżetowych manualnych stałek dołącza Yasuhara 35 mm f/1.8, która wedle...
7
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Przed tygodniem Sigma pokazała nowy reporterski zoom do systemu Sony E, który według zapowiedzi ma być najlepszym szkłem w swojej klasie. Okazuje się, że 
20
5
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina nie zalewa nas premierami tak, jak inni producenci, ale nowy obiektyw na pewno zwróci uwagę zarówno miłośników makro, jak i portrecistów.
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)