Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime 18mm T2.4 - szeroki kąt dla filmowców

Autor: Michał Chrzanowski

25 Październik 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Ultraszerokokątna ogniskowa, jasne światło, solidne wykonanie i pierścień ostrości przystosowany do filmowania - to główne cechy najnowszego reprezentanta serii Xenon FF-Prime. Obiektyw jest już dostępny w przedsprzedaży.

Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime 18mm T2.4 to najszersza stałka w rodzinie pełnoklatkowych obiektywów z serii Xenon FF-Prime, która została zaprojektowania z myślą o fotografach i filmowcach. Nowy model charakteryzuje się ultraszerokokątną ogniskową 18 mm i maksymalnym otworem przysłony T2.4. Obiektyw został wyposażony w przeprojektowany mechanizm wewnętrznego ogniskowania. Dzięki temu wymiary konstrukcji są takie same jak w przypadku innych modeli FF-Prime. Ma to zoptymalizować pracę, w tym częstą wymianę szkieł, podczas filmowania.

Jak podkreśla producent, nowy reprezentant rodziny Xenon FF-Prime, dzięki szerokiej ogniskowej powinien znaleźć wielu zwolenników wśród fotografów krajobrazu, przyrody, a także - za sprawą dobrze korygowanej dystorsji - architektury i portretu z ciekawą perspektywą. Co więcej nowy model ma dostarczać obraz w rozdzielczości 4K (4096 x 2304 px). Do tego otrzymujemy precyzyjny pierścień ustawiania ostrości o zakresie działania 300 stopni, co z pewnością spodoba się filmowcom. Obiektyw został wyposażony w 14-listkową przysłonę, dzięki czemu powinniśmy otrzymać delikatne rozmycia dalszego planu oraz plastyczny efekt bokeh. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 40 cm. Cała konstrukcja nie należy do najlżejszych - waży 1530 g.

Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime 18mm T2.4 jest już dostępny w przedsprzedaży z mocowaniem Nikon, Canon i Sony. Za obiektyw przyjdzie zapłacić około 5 500 euroWięcej informacji o tym szkle, jak i całej linii Xenon FF-Prime możecie znaleźć na stronie www.schneiderkreuznach.com.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wraz z nadejściem wiosny marka Irix zachęca do przyjrzenia się światu z bliska, oferując atrakcyjne rabaty na obiektyw Irix 150 mm f/2.8 1:1 Makro. Rozbuduj swój zestaw fotograficzny o narzędzie,...
1
7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt-Shift - supertani obiektyw z regulacją osi
7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt-Shift - supertani obiektyw z regulacją osi
Konstrukcje typu Tilt-Shift to domena wąskiej i kosztownej oferty kierowanej dla profesjonalistów. Chińczycy z 7Artisans chcą pokazać, że można inaczej i prezentują jasną stawkę z...
7
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - kompaktowy, jasny, nie za długi
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - kompaktowy, jasny, nie za długi
Sony prezentuje kolejny po modelu 24-50 mm kompaktowy zoom ze światłem f/2.8, który łączy niewielkie wymiary ze stosunkowo przystępną ceną. Nowy szeroki kąt celuje w twórców, którym...
6
Powiązane artykuły