Canon EF CN-E 35 mm T1.5 L F

0
Patryk Wiśniewski
4 Wrzesień 2013
Artykuł na: 6-9 minut
Canon zaprezentował dziś nowy obiektyw filmowy Canon EF CN-E 35 mm T1.5 L F. Oprócz tego dodano także ulepszenia funkcjonalności kamer Cinema EOS C500, C300, C100 oraz lustrzanki EOS-1D C i kamer z serii. Rozszerzenie dotyczy także kamer serii XF.
Canon EF CN-E35mm T1,5 L F to najnowsza propozycja japońskiego producenta skierowana do filmowców. Obiektyw rozszerza linię stałoogniskowych obiektywów EF Cinema do sześciu modeli. Obiektyw skonstruowano z uwzględnieniem potrzeb użytkowników systemu Cinema EOS.


Charakteryzuje się on kompaktową konstrukcją, łączącą zalety uznanej optyki Canon z dużą szybkością, co czyni go idealnym do filmowania w wymagających warunkach słabego oświetlenia. Zachowując spójność z innymi obiektywami, nowy model 35mm reprodukuje takie same kolory oraz posiada identyczne rozmiary, pozwalające na łatwą wymianę na planie filmowym.

Obiektyw Canon EF CN-E35mm T1,5 L F będzie dostępny od grudnia 2013 roku.



Warszawa, 4 września 2013 r. - Canon, światowy lider technologii profesjonalnego obrazowania, rozszerza funkcjonalność w przełomowych kamerach Cinema EOS. Jednocześnie firma prezentuje nowy stałoogniskowy obiektyw EF Cinema 35mm. Jest to zapowiedź zmian wprowadzonych przez Canon do linii profesjonalnych kamer.

Zaprezentowane rozwiązania pozwalają na jeszcze większą wszechstronność użytkowania i są potwierdzeniem, że Canon aktywnie odpowiada na rosnące potrzeby profesjonalnych twórców wideo.

80000 ISO - bezkonkurencyjna elastyczność w słabym świetle
Ogromne doświadczenie firmy Canon w projektowaniu kamer i matryc światłoczułych, pozwoliło stworzyć całkowicie nową matrycę Super 35mm dla systemu Cinema EOS, która zapewnia doskonałe efekty w wymagających warunkach słabego oświetlenia. Obecnie Canon zwiększył maksymalną czułość kamer EOS C500, EOS C300 i EOS C100 z 20000 ISO do 80000 ISO. Nowe maksymalne ustawienie pozwala tworzyć filmy dokumentalne, programy informacyjne i filmy fabularne w jeszcze słabszych warunkach oświetleniowych. Użytkownicy będą mogli filmować i zmieniać ustawienia ISO z dokładnością 1-stopnia lub 1/3 stopnia od 320 do 80000 ISO, co zapewnia ogromną swobodę twórczą.

Dodatkowe usprawnienia w kamerze Canon EOS C500
Do kamery EOS C500 wprowadzono liczne ulepszenia, szczególnie w odniesieniu do produkcji kinowych. Są one odpowiedzią na opinie i oczekiwania użytkowników tego modelu.


Najnowsza aktualizacja oprogramowania pozwoli profesjonalistom używającym EOS C500 na filmowanie w szerszej przestrzeni barwnej. Do obecnej przestrzeni kolorów BT.709 dodano nową DCI-P3+ i Cinema Gamut. DCI-P3+ jest to standard w cyfrowych projekcjach kinowych, ale nie uwzględnia wszystkich kolorów w obecnej technologii matryc, dlatego nowa przestrzeń Cinema Gamut zapewnia jeszcze szerszy zakres przestrzeni kolorów. Dodatkowo będzie możliwe dodanie BT.709, Wide DR lub DCI-P3+ LUT na wyjściu gniazd MON.1/2, zwiększając tym samym opcje monitorowania bezpośrednio na planie.

W kamerze EOS C500 rozszerzono opcje szybkiego nagrywania. Dodano nowy tryb 4K1K RAW, który umożliwia nagrywanie do 120 klatek/s. W odróżnieniu do obecnego trybu 4K2K HRAW, gdzie żeby nagrać ostatecznie w rozdzielczości 4096x2160 wymagana jest dodatkowa obróbka, nowy tryb 4K1K RAW wykorzystuje przycięty fragment matrycy. Nagrywając w bardziej filmowych proporcjach 4096x1080, nowa opcja redukuje ryzyko powstania aliasingu. Tryb 4K2K HRAW zostaje jako opcja.

Nowe oprogramowanie pozwoli na zastosowanie kamery EOS C500 w produkcjach wykorzystujących system kodowania kolorów ACES. Wspierając monitorowanie na planie, możliwe będzie wyjście sygnału z terminala MON.2 w rozdzielczości 2K zgodnego z przestrzenią kolorów ACESProxy10 i ACES. Tak więc w połączeniu z odpowiednim sprzętem do monitorowania możliwa będzie kontrola obrazu w kolorze ACES bezpośrednio na planie filmowym.
Aby przeciwdziałać wysokiej temperaturze generowanej w czasie długiego nagrywania, zwłaszcza w 4K lub 2K, kamera EOS C500 została wyposażona w efektywny system chłodzenia oparty na wiatraku. Żeby zredukować możliwość nagrania dźwięku jego pracy, udoskonalono tryb automatycznego chłodzenia, który zatrzymuje wiatraczek podczas nagrywania. Chłodzenie automatycznie rozpoczyna się po wstrzymaniu nagrywania. Automatyczna aktywacja w trakcie nagrywania jest ciągle możliwa, żeby ochronić kamerę przed niebezpiecznym przegrzaniemi.


Dodatkowe usprawnienia w kamerze Canon EOS C300
Bazując na ulepszeniach w kamerze EOS C300 z początku 2013 roku, Canon wprowadza szereg dalszych zmian, które poszerzą jej funkcjonalność podczas niezależnego filmowania przez jedną osobę. Między innymi tryb szerokiej rozpiętości tonalnej - Wide DR gamma, który po raz pierwszy zastosowano w kamerze EOS C100. Wide DR zapewnia 12 stopni rozpiętości tonalnej przy filmowaniu w Canon Log gamma. Powstały obraz jest mniej „płaski” i nie jest wymagana korekcja kolorów w postprodukcji. Jest to szczególnie wygodne dla twórców pracujących z napiętym kalendarzem lub z ograniczonym budżetem. Ulepszenia wspierać będą współpracę z obiektywem EF-S18-135mm f/3,5-5,6 IS STM i umożliwią ciągłe ustawienie ostrości, a także rozszerzą opcje AE.


Dodatkowe usprawnienia w lustrzance Canon EOS-1D C
Lustrzanka EOS-1D C, nagrywająca w rozdzielczości 4K również wykorzystuje nowe funkcjonalności zwiększające osiągi i wszechstronność tego modelu. Stosując mocowanie Canon EF, możliwy będzie odczyt wartości przysłony przy filmowaniu obiektywami Canon EF Cinema oraz zachowanie metadanych obiektywu. Ponadto obiektywy EF Cinema będą mogły korzystać z funkcji korekty winietowania i aberracji chromatycznej, poprawiającej ogólną jakość obrazuii. W odpowiedzi na sugestie użytkowników poprawiono nagrywanie dźwięku - obecnie ograniczone jest do mikrofonu. Ulepszenie pozwoli na wybór pomiędzy mikrofonem, a wejściem liniowym i pozwoli na podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku.

Większa elastyczność w ramach całej serii
Canon wprowadził wiele nowych funkcjonalności do kamer EOS C500, EOS C300 i EOS C100. Na przykład funkcja powiększenia, która jest szczególnie użyteczna przy ręcznym ustawianiu ostrości została rozbudowana o możliwość wyboru jednego z 25 segmentów. Nowa opcja pozwoli użytkownikom zablokować wszystkie funkcje, łącznie z przyciskiem REC, w trybie przełącznika zasilania w pozycji LOCK. Możliwe również będzie przypisanie sterowania ISO i przysłoną zarówno do tarczy kontrolnej korpusu, jak i do uchwytu bocznego modeli EOS C500 i EOS C300.

Poprawa zdalnego sterowania poprzez Wi-Fi w kamerach EOS C500 i EOS C300 oznacza, że dwóch użytkowników będzie miało dostęp do kamery w tym samym czasie. Jeden będzie mógł sterować kamerą, podczas gdy drugi zajmie się wprowadzaniem metadanych. Przyspiesza to i ułatwia postprodukcję. Dodatkowo modele EOS C300 i XF300 będą mogły współpracować z odbiornikiem GPS GP-E1.

Korekcja winietowania będzie również możliwa w kamerach EOS C500, EOS C300 i EOS C100. Funkcja ta poprawia jakość obrazu, redukując spadek jasności występujący w rogach obrazu.

Ulepszenia serii XF300 obejmują dostępność nowej osłony z wbudowaną zasłoną i dodatkową funkcją cyfrowego telekonwertera.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
4
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
41
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)