Właściciel Panasonica zmienia nazwę na Panasonic

Po ponad 50-ciu latach istnienia marki Panasonic jej właściciel postanowił nazwać tak cały koncern. Z rynku zniknie więc dotychczasowa nazwa firmy Matsushita Electric Industries Co,, a razem z nią marka National oraz najprawdopodobniej Technics - obydwie należące do Matsushity. Zmiany rozpoczną się jeszcze przed końcem bieżącego roku.

Nazwisko Konosuke Matsushity, założyciela koncernu, obecne było w nazwie firmy od chwili jej powstania w 1918 roku. Marka Panasonic została wprowadzona w 1955 i funkcjonowała do dziś obok innych korporacyjnych marek Matsushity takich jak National (sprzęt AGD na rynek japoński) czy Technics (sprzęt audio). 1 października 2008 Panasonic Corporation stanie się nazwą całego koncernu, podobnie jak motto Panasonic ideas for life stanie się mottem korporacyjnym. Musi na to jeszcze wyrazić zgodę walne zgromadzenie akcjonariuszy. Unifikacja marek ma się przyczynić do rozwoju firmy. Pozwoli skoncentrować wysiłek pracowników na podniesieniu wartości marki Panasonic.

Poniżej prezentujemy informację prasową:

Matsushita Electric zmieni nazwę na Panasonic Corporation

Osaka, Japonia, 10 stycznia, 2008 r. -
Firma Matsushita Electric Industries Co., właściciel m.in. marki Panasonic ogłosiła, że z dniem 1 października 2008 roku, zmieni nazwę na Panasonic Corporation. Spółka zunifikuje wszystkie swoje korporacyjne marki pod jedną marką Panasonic na całym świecie.

Zmiana, która została zaakceptowana na nadzwyczajnym posiedzeniu zarządu wymaga jeszcze akceptacji zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbędzie się w czerwcu br.

Konsekwentnie do zmiany nazwy, firma zmieni nazwę marki "National", stosowanej dla artykułów gospodarstwa domowego na rynek japoński, na "Panasonic" do końca roku fiskalnego, w marcu 2010. Marka "National" zniknie, a wszystkie korporacyjne marki w Japonii przejdą w markę "Panasonic".

Firma używa nazwy Matsushita Electric Industries Co. Ltd. od 1935 roku, która zastąpiła wcześniejsze nazwy "Matsushita Electric Manufacturing Works" od 1929 r. i "Matsushita Electric Houswares Manufacturing Works" od 1918 r., kiedy została założona. Spółka używała w okresie swego istnienia marek "Panasonic" i "National". W 2003 roku podjęta została decyzja o unifikacji marek pod nazwą "Panasonic" wraz ze sloganem "Panasonic ideas for life".

Zmiany w firmie związane z procesem unifikacji marek zbiegają się z rocznicą dziewięćdziesięciolecia istnienia firmy. W tym samym czasie spółki należące do grupy używające określeń "Matsushita" lub "National" w swoich nazwach również zmienią je na "Panasonic". Wraz z unifikacją marki w Japonii, firma będzie koncentrować wszystkie swoje zasoby i działania na podniesieniu wartości marki Panasonic.

Nowa firma "Panasonic Corporation" wraz ze spółkami należącymi do grupy na całym świecie, w dalszym ciągu będzie kontynuować swoją działalność w oparciu o filozofię biznesową swego założyciela Konosuke Matsushita wyrażającą się w zasadach: "A company is a public entity" ("Przedsiębiorstwo jest instytucją publiczną"), "Customer-comes-first" ("Klient w pierwszej kolejności"), "Start fresh every day" ("Zaczynaj każdy dzień z energią").

Firma obecnie prowadzi działalność biznesową w ramach średniookresowego planu GP3, który zakłada realizację celu pod nazwą "Global Excellence" w oparciu o trzy filary: "Global Progress", "Global Profit", "Global Panasonic".

Zmiana nazwy firmy oraz unifikacja marek jest kolejnym krokiem naprzód w celu stworzenia prawdziwie globalnej firmy, której wartość może być zwiększana dzięki wysiłkom wszystkich pracowników skoncentrowanych na marce Panasonic.
słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0