Właściciel Panasonica zmienia nazwę na Panasonic

Po ponad 50-ciu latach istnienia marki Panasonic jej właściciel postanowił nazwać tak cały koncern. Z rynku zniknie więc dotychczasowa nazwa firmy Matsushita Electric Industries Co,, a razem z nią marka National oraz najprawdopodobniej Technics - obydwie należące do Matsushity. Zmiany rozpoczną się jeszcze przed końcem bieżącego roku.

Nazwisko Konosuke Matsushity, założyciela koncernu, obecne było w nazwie firmy od chwili jej powstania w 1918 roku. Marka Panasonic została wprowadzona w 1955 i funkcjonowała do dziś obok innych korporacyjnych marek Matsushity takich jak National (sprzęt AGD na rynek japoński) czy Technics (sprzęt audio). 1 października 2008 Panasonic Corporation stanie się nazwą całego koncernu, podobnie jak motto Panasonic ideas for life stanie się mottem korporacyjnym. Musi na to jeszcze wyrazić zgodę walne zgromadzenie akcjonariuszy. Unifikacja marek ma się przyczynić do rozwoju firmy. Pozwoli skoncentrować wysiłek pracowników na podniesieniu wartości marki Panasonic.

Poniżej prezentujemy informację prasową:

Matsushita Electric zmieni nazwę na Panasonic Corporation

Osaka, Japonia, 10 stycznia, 2008 r. -
Firma Matsushita Electric Industries Co., właściciel m.in. marki Panasonic ogłosiła, że z dniem 1 października 2008 roku, zmieni nazwę na Panasonic Corporation. Spółka zunifikuje wszystkie swoje korporacyjne marki pod jedną marką Panasonic na całym świecie.

Zmiana, która została zaakceptowana na nadzwyczajnym posiedzeniu zarządu wymaga jeszcze akceptacji zwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbędzie się w czerwcu br.

Konsekwentnie do zmiany nazwy, firma zmieni nazwę marki "National", stosowanej dla artykułów gospodarstwa domowego na rynek japoński, na "Panasonic" do końca roku fiskalnego, w marcu 2010. Marka "National" zniknie, a wszystkie korporacyjne marki w Japonii przejdą w markę "Panasonic".

Firma używa nazwy Matsushita Electric Industries Co. Ltd. od 1935 roku, która zastąpiła wcześniejsze nazwy "Matsushita Electric Manufacturing Works" od 1929 r. i "Matsushita Electric Houswares Manufacturing Works" od 1918 r., kiedy została założona. Spółka używała w okresie swego istnienia marek "Panasonic" i "National". W 2003 roku podjęta została decyzja o unifikacji marek pod nazwą "Panasonic" wraz ze sloganem "Panasonic ideas for life".

Zmiany w firmie związane z procesem unifikacji marek zbiegają się z rocznicą dziewięćdziesięciolecia istnienia firmy. W tym samym czasie spółki należące do grupy używające określeń "Matsushita" lub "National" w swoich nazwach również zmienią je na "Panasonic". Wraz z unifikacją marki w Japonii, firma będzie koncentrować wszystkie swoje zasoby i działania na podniesieniu wartości marki Panasonic.

Nowa firma "Panasonic Corporation" wraz ze spółkami należącymi do grupy na całym świecie, w dalszym ciągu będzie kontynuować swoją działalność w oparciu o filozofię biznesową swego założyciela Konosuke Matsushita wyrażającą się w zasadach: "A company is a public entity" ("Przedsiębiorstwo jest instytucją publiczną"), "Customer-comes-first" ("Klient w pierwszej kolejności"), "Start fresh every day" ("Zaczynaj każdy dzień z energią").

Firma obecnie prowadzi działalność biznesową w ramach średniookresowego planu GP3, który zakłada realizację celu pod nazwą "Global Excellence" w oparciu o trzy filary: "Global Progress", "Global Profit", "Global Panasonic".

Zmiana nazwy firmy oraz unifikacja marek jest kolejnym krokiem naprzód w celu stworzenia prawdziwie globalnej firmy, której wartość może być zwiększana dzięki wysiłkom wszystkich pracowników skoncentrowanych na marce Panasonic.
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8