“Behind the Mask”, czyli niecodzienne miny fotografów schowanych za aparatem

Autor: Michał Chrzanowski

24 Grudzień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Proszą o pozowanie i odpowiednią mimikę swoich modeli, ale czy sami wiedzą jakie stroją miny podczas wciskania spustu migawki? Zobaczcie jak wyglądają wyrazy twarzy fotografów ukrytych za aparatem w projekcie “Behind the Mask” autorstwa Richa Johnsona.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

Rich Johnson to amerykański fotografów, który na stałe mieszka i pracuje w Orlando (miasto w południowej części Stanów Zjednoczonych). Pod koniec 2015 roku zrobiło się o nim głośno w Internecie za sprawą ciekawego projektu ”Behind the Mask". Autor pokazuje w nim, kto tak naprawdę kryje się za aparatem podczas naciskania spustu migawki. Seria bazuje na połączeniu dwóch kadrów: zwykły portret z aparatem oraz tą samą pozę, ale już bez zasłaniającego twarz korpusu.

”Jako fotograf często spoglądam na swój aparat jak na tarczę. Pomaga mi to łatwiej wpasować się w różnego rodzaju sytuacje. W pewnym stopniu mogę pozostać odcięty od danej chwili i tematu. To tak jakbym zakładał maskę i nikt nie mógłby mnie dostrzec” - powiedział nam Rich Johnson. ”Poza tym często podczas fotografowania łapałem się na wykonywaniu różnych dziwnych min za aparatem. Wtedy też zacząłem się zastanawiać, czy inni fotografowie też tak robią. Stąd właśnie wziął się pomysł na serię zdjęć” - dodaje autor projektu Behind the Mask.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Johnson poprosił innych fotografów o pozowanie w typowym dla nich ustawieniu podczas fotografowanie. Pierwsze zdjęcie zawsze było portretem wraz z aparatem. Następnie asystent szybko zabierał aparat, a fotograf wykonywał drugie ujęcie z zamrożoną miną modela.

”Byłem bardzo ciekaw ostatecznego efektu - w jaki sposób fotografowie będą wyglądać na zdjęciach. Zazwyczaj to oni wymagają on swoich modeli odpowiedniego wyrazu twarzy. Jednak, gdy obiektyw skierujemy w ich stronę często są speszeni i targają nimi różne emocje. Niektórzy fotografowie czuli się komfortowo i potrzebowali zaledwie jednego podejścia do udanego portretu. Inni byli bardziej spięci i często tracili swoją naturalną pozę, dlatego też końcowy efekt wymagał kilku prób” - zdradził kulisy sesji, Rich Johnson.

Więcej zdjęć z projektu i nie tylko możecie zobaczyć na stronie www.spectaclephoto.com.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Canva przejmuje Affinity. Adobe będzie miało problem
Znana wszystkim dobrze platforma do szybkiego projektowania graficznego przejmuje Affinity - producenta przystępnych cenowo alternatyw dla produktów z oferty Adobe. Czy to zapowiedź...
8
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
247 Mp - nowa średnioformatowa matryca Sony podnosi poprzeczkę w zakresie rozdzielczości
Myśleliście, że 150 megapikseli to przesada? Sony prezentuje nową matrycę średnioformatowa o niebotycznej rozdzielczości 247 Mp, która w niedalekiej przyszłości ma szansę trafić do...
9
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Szukamy talentów - dołącz do zespołu Fotopolis!
Jeśli interesuje Cię film i fotografia, lubisz pisać, rozmawiać lub tworzyć treści wideo o nowinkach sprzętowych – napisz do nas! Szukamy nowych autorów i stałych współpracowników.
18
Powiązane artykuły