Shuttout - Polacy tworzą społecznościowy serwis konkursów fotograficznych

Autor: Maciej Luśtyk

16 Marzec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Niebawem w serwisie crowdfundingowym PolakPotrafi.pl rusza kampania serwisu społecznościowego, który ma zmienić sposób w jaki patrzymy na konkursy fotograficzne. Ciekawy system rywalizacji ma umożliwiać rozwój i zarabianie pieniędzy na pasji fotograficznej. Serwis ma szansę stać się również ważnym narzędziem marketingowym na firm.

Założeniem serwisu Shuttout jest umożliwienie zwykłym entuzjastom fotografii rozwój i zarabianie poprzez rywalizację w licznych konkursach fotograficznych organizowanych przez społeczność platformy. Ma być to alternatywa dla tradycyjnych konkursów, które są skierowane głównie do profesjonalnych fotografów. Jak mówi pomysłodawca Shuttout, Mateusz Chłodnicki - "Wielu osobom konkursy fotograficzne kojarzą się z miejscem dla profesjonalistów. Miejscem, w którym nikt, kto jest amatorem nie ma szans wygrać. Naszym celem jest to zmienić. Tradycyjne konkursy fotograficzne nie przyciągają przeciętnego fana fotografii. Coś, co ma znaczenie dla profesjonalistów, czyli jury złożone z zawodowych fotografów, dla amatorów jest barierą wejścia. Nie czują się oni na siłach, żeby konkurować z innymi, bo uważają, że profesjonalne jury nie wybierze ich amatorskiego zdjęcia. Nawet, jeśli zrobiło ono olbrzymie wrażenie na znajomych. I tu jest główny problem".

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Ciekawie prezentuje się temat nagród. Shuttout wprowadza prosty model nagród pieniężnych. Każda z osób przystępujących do udziału w konkursie będzie musiała zapłacić niewielkie wpisowe, które zostanie dołączone do puli, z której będą wypłacane nagrody. Im więcej ludzi weźmie udział w danym konkursie, tym większa będzie pula pieniędzy. Dodatkowo konkursy będą mogli tworzyć wszyscy użytkownicy serwisu, zarabiając przy tym 10% puli wpisowego. Swoboda w organizacji konkursów z pewnością sprawi, że zobaczymy wiele niepowtarzalnych zdjęć, a system komentarzy i ocen pomoże w rzetelnej selekcji nadesłanych prac.

Serwis Shuttout może też stać się ciekawym narzędziem marketingowym używanym przez firmy, które chcą budować świadomość marki poprzez zaangażowanie klientów w zabawę fotograficzną.

Twórcy mają jeszcze więcej pomysłów, których na razie nie wyjawiają, jednak liczą na to, że serwis stanie się miejscem gdzie pasjonaci fotografii będą mieć możliwość zabawy, rywalizacji i wygrywania nagród, dzięki którym będą mogli rozwijać siebie i swoją pasję.

Kampania crowdfundingowa w serwisie PolakPotrafi.pl rusza 27 kwietnia 2015 roku. Będziemy na bieżąco informować Was o postępach w pracy nad platformą Shuttout. Więcej informacji o serwisie znajdziecie na stronie shuttout.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)