Obiektywy Carl Zeiss zmieniają nazwę na "ZEISS"

Autor: Michal Grzegorczyk

1 Lipiec 2013
Artykuł na: minutę
Uważni internauci już jakiś czas temu dostrzegli, że na nowych obiektywach z serii Touit widnieje jedynie nazwa "ZEISS", a nie "Carl Zeiss", jak na starszych konstrukcjach. Niemiecki producent oficjalnie potwierdził zmianę.

Firma Carl Zeiss AG zrezygnowała z używania nazwy "Carl Zeiss" zastępując ją krótkim "ZEISS". Imię i nazwisko twórcy przedsiębiorstwa widniało na obiektywach, mimo że od wielu lat nie było go w logotypie. Pierwszą serią obiektywów z nową nazwą jest linia "ZEISS Touit".

Firma tłumaczy zmianę potrzebą uporządkowania kwestii identyfikacji marki oraz chęcią stworzenia jasnego i spójnego wizerunku firmy w oczach klientów. Logotyp z nazwą "ZEISS" funkcjonuje już od kilku dekad. Od lat 70-tych pozwalał łatwo odróżnić Zeissa z RFN od NRD-owskiej firmy "Carl Zeiss Jena". Po zjednoczeniu Niemiec i obydwu firm zdecydowano o używaniu logo z napisem "Zeiss", a na obiektywach nadal można było znaleźć imię i nazwisko twórcy przedsiębiorstwa

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty szczegółów?
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty...
Producenci smartfonów coraz chętniej sięgają po AI w celu poprawy szczegółowości zdjęć z teleobiektywów. System Chain of Zoom, opracowany przez naukowców z Korei Południowej, może...
8
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln dolarów na dalszy rozwój
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln...
Czy możliwe, by zdjęcia ze smartfonów miały jakość jak z profesjonalnego aparatu? Tego chce dokonać Glass Imaging, które właśnie pozyskało kolejne 20 mln na wdrożenie technologii AI...
5
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google zaprezentowało nowe wersje generatorów grafiki i wideo Imagen 4 i Veo 3 oraz platformę Flow, które pokazują, że przyszłość treści rozrywkowych może prawie w całości obyć się bez...
38