Obiektywy Carl Zeiss zmieniają nazwę na "ZEISS"

Autor: Michal Grzegorczyk

1 Lipiec 2013
Artykuł na: minutę
Uważni internauci już jakiś czas temu dostrzegli, że na nowych obiektywach z serii Touit widnieje jedynie nazwa "ZEISS", a nie "Carl Zeiss", jak na starszych konstrukcjach. Niemiecki producent oficjalnie potwierdził zmianę.

Firma Carl Zeiss AG zrezygnowała z używania nazwy "Carl Zeiss" zastępując ją krótkim "ZEISS". Imię i nazwisko twórcy przedsiębiorstwa widniało na obiektywach, mimo że od wielu lat nie było go w logotypie. Pierwszą serią obiektywów z nową nazwą jest linia "ZEISS Touit".

Firma tłumaczy zmianę potrzebą uporządkowania kwestii identyfikacji marki oraz chęcią stworzenia jasnego i spójnego wizerunku firmy w oczach klientów. Logotyp z nazwą "ZEISS" funkcjonuje już od kilku dekad. Od lat 70-tych pozwalał łatwo odróżnić Zeissa z RFN od NRD-owskiej firmy "Carl Zeiss Jena". Po zjednoczeniu Niemiec i obydwu firm zdecydowano o używaniu logo z napisem "Zeiss", a na obiektywach nadal można było znaleźć imię i nazwisko twórcy przedsiębiorstwa

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nawet 1800 zł taniej - ruszył Cashback na aparaty i obiektywy OM System
Nawet 1800 zł taniej - ruszył Cashback na aparaty i obiektywy OM System
Ta oferta powinna zainteresować wszystkich, którzy lubią fotografować na lekko. I w dobrym stylu! Promocja Cashback obejmuje 2 korpusy i 6 kompaktowych obiektywów. Oto jak z niej skorzystać.
5
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
Ciąg dalszy zamieszania wokół wyróżnienia Mikhaila Tereschenko w tegorocznym World Press Photo. Organizacja podtrzymuje nagrodę, ale cofa zaproszenie dla fotografa na galę...
18
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm kolejny raz podnosi ceny filmów analogowych. Tym razem podwyżki wynoszą od 21 do nawet 52%. Póki co zmiany dotyczą rynku japońskiego, ale z dużym prawdopodobieństwem w...
6