Branża
Hobolite to teraz Harlowe - marka oświetlenia premium zmienia nazwę
Przedstawiamy komunikat firmy K-Consult na temat zasady działania ograniczonej gwarancji regionalnej oraz gwarancji autoryzowanego dystrybutora:
Firma K-Consult będąca wyłącznym dystrybutorem obiektywów marki Sigma w Polsce wszystkim użytkownikom przypomina, że od połowy 2012 roku Sigma Corporation wprowadziła system ograniczonych gwarancji regionalnych, zastępujący obecną do tego czasu ograniczoną gwarancję międzynarodową. Od tego momentu do obiektywów załączana jest karta gwarancyjna zgodna z regionem dystrybutora, do którego trafił obiektyw z fabryki Sigma.
Wyróżniono osobne karty gwarancyjne dla:
Dla przykładu: Obiektyw zakupiony w jednym regionie (np. Ameryka) w ramach gwarancji może być naprawiony wyłącznie w tym samym regionie (w tym przypadku Ameryka) - nie będzie naprawiony w ramach gwarancji na terenie innego regionu (np. Europy).
OGRANICZONA GWARANCJA EUROPEJSKA
W autoryzowanym serwisie Sigmy w Polsce (Foto-Service Sp. z o.o.), w ramach ograniczonej gwarancji europejskiej mogą być więc naprawiane obiektywy pochodzące wyłącznie z regionu Europy (kraje te podane są na karcie gwarancyjnej dołączonej do sprzedawanego obiektywu), które posiadają wypełnioną przez sklep, europejską kartę gwarancyjną oraz przyklejoną do niej (i także wypełnioną przez sklep) naklejkę gwarancyjną. Gwarancja taka ma okres 1 roku. Oczywiście oddając obiektyw do serwisu konieczne jest przedstawienie dowodu zakupu (np. paragonu).
Dla przykładu:
GWARANCJA AUTORYZOWANEGO DYSTRYBUTORA SIGMY W POLSCE
Na terenie naszego kraju, na wszystkie produkty pochodzące z autoryzowanej dystrybucji w Polsce (oprócz ograniczonej gwarancyjnej europejskiej), obowiązuje także gwarancja autoryzowanego dystrybutora SIGMY (firmy K-Consult Sp. z o.o.), która wynosi (w zależności od produktu):
- 2 lata z możliwością odpłatnego przedłużenia do 3 lat - 3 lata z możliwością odpłatnego przedłużenia do 5 lat
Oprócz dłuższego okresu gwarancyjnego, gwarancja autoryzowanego dystrybutora Sigmy w Polsce zapewnia bezpłatny transport przesyłki w obie strony (do i z serwisu) w przypadku naprawy gwarancyjnej oraz w jedną stronę w przypadku kalibracji obiektywu.
Powyższe zapisy nie dotyczą przepisów ustawowych (np. rękojmi), w których to stronami jest Klient i sklep. Gwarancja natomiast jest ustanawiana w drodze dobrowolnej umowy bądź oświadczenia dotyczącego umowy sprzedaży. Stanowi ona zatem wyłącznie dodatkowe uprawnienie uzyskiwane przez nabywcę od sprzedającego bądź producenta towaru