Współpraca Hasselblada i Sony - oświadczenie

Autor: Michał Sułkiewicz

18 Wrzesień 2012
Artykuł na: 4-5 minut
Photokina 2012. Krótko po niespodziewanym zaprezentowaniu przez szwedzką markę bezlusterkowca na bazie systemu NEX Sony otrzymaliśmy oświadczenie działu PR Sony. Przeczytajcie także nasz komentarz.

Prezentacja aparatu Hasselblad Lunar wywołała spore zdziwienie. Gdy okazało się, że jest to konstrukcja bazowana na Sony NEX-7 pozostawało jeszcze pytanie o rozmiar matrycy - spekulowano o pełnej klatce, bo przecież Sony pokazało kamerę systemu E z pełnoklatkowym sensorem. Szybko okazało się jednak, że mamy do czynienia z "normalną" matrycą APS-C.

Poniższe oświadczenie potwierdzające oficjalnie współpracę to tradycyjny korporacyjny język. Co jednak obie firmy mogą na tym zyskać? Hasselblad na pewno dostęp do komponentów. Nie jest tajemnicą, bo przedstawiciele firmy mówili o tym wielokrotnie w kuluarach konferencji prasowych, że Hasselblad ma problemy z dostępem do odpowiedniej liczby np. matryc (w odpowiedniej cenie - dodajmy). W porównaniu z takim na przykład Nikonem - też korzystającym z sensorów wyprodukowanych przez Sony - Szwedzi to manufaktura. To samo dotyczy ekranów LCD, procesorów obrazu i wielu innych komponentów, które Sony produkuje samo. Hasselblad zyskuje też stosunkowo tani produkt, który może sprzedać konsumentom, którzy marzą o aparacie z "H" na korpusie, ale ich nie stać. Na pewno też sporo dotychczasowych klientów kupi sobie taki aparat, żeby nie zabierać swojej średnioformatowej lustrzanki na przykład na wakacje z rodziną a pozostać wiernymi marce.

Mniej jasno rysują się zyski Sony z tej współpracy. Poza prestiżem dla swoich produktów, których technologia wykorzystywana będzie w produktach z logo fotograficznej legendy, Sony może liczyć na wzrost sprzedaży obiektywów i akcesoriów systemu NEX. Chociaż pewnie wzrost nie będzie specjalnie duży. Bardzo nas więc ciekawi czy jest jeszcze jakiś powód tego nagłego aliansu.

Poniżej cytujemy informację prasową:

Hasselblad i Sony rozpoczynają współpracę w celu rozszerzenia oferty produktów

Firmy Hasselblad i Sony rozpoczynają „nową erę” długoterminowej współpracy, która umożliwi producentowi zaawansowanych aparatów średnioformatowych dywersyfikację oferty i debiut w nowych segmentach rynku.

 

Szwedzka firma Hasselblad podjęła decyzję o rozpoczęciu współpracy z Sony Corporation, której celem ma być rozwój nowych segmentów rynku dla pasjonatów fotografii i użytkowników cyfrowych urządzeń obrazujących powszechnego użytku. Firma Hasselblad jest autorem wielu pionierskich rozwiązań, w tym najbardziej zaawansowanego na świecie systemu aparatów średnioformatowych (system H), z którego korzystają czołowi fotograficy na całym świecie. Obecnie firma pragnie poszerzyć swoją ofertę o nową gamę zaawansowanych aparatów bezlusterkowych z wymienną optyką (określanych także mianem systemowych aparatów kompaktowych), by następnie wprowadzić nowe produkty z segmentu lustrzanek cyfrowych i aparatów kompaktowych.
 
Firmy Hasselblad i Sony porozumiały się ponadto w sprawie planowanej współpracy, w ramach której będą poszukiwać przełomowych rozwiązań technicznych i inżynierskich, pozwalających na pokonanie różnych wyzwań stojących przed obecną techniką fotograficzną.
 
- Po rozmowach z firmą Sony, należącą do głównych graczy na rynku sprzętu dla zaawansowanych użytkowników sprzętu fotograficznego i pasjonatów fotografii, mamy przyjemność poinformować o nadejściu nowej ery dla firmy Hasselblad - powiedział dr Larry Hansen, prezes zarządu i dyrektor generalny Hasselblad. - Rozpoczęcie współpracy umożliwi nam wykorzystanie znakomitej, nowoczesnej technologii Sony, a w rezultacie dostęp do segmentów rynku, w których nigdy dotąd nie działaliśmy. Posiadanie wyprodukowanego w Szwecji hasselblada przestanie więc być jedynie marzeniem wielu pasjonatów fotografii.
 
- Wiele obiecujemy sobie po tej współpracy, bo dzięki niej klienci firmy Hasselblad, bardzo przywiązani do tej prestiżowej marki, poznają technologię naszych aparatów, która należy do najlepszych w branży - powiedział Shigeki Ishizuka, prezes Sony Digital Imaging Business Group. - Mamy nadzieję, że przyczyni się ona do rozwoju naszych doświadczeń w projektowaniu i produkcji cyfrowego sprzętu obrazującego, tak abyśmy w nadchodzących latach mogli oferować naszym klientom coraz bardziej atrakcyjne produkty.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły