Wyniki konkursu "Architektura w obiektywie"

Dziś odbyły się obrady jury konkursu "Architektura w obiektywie", które wyłoniły zwycięzcę oraz dwójkę wyróżnionych.

20 czerwca br. obradowało jury konkursu "Architektura w obiektywie". Oprócz redaktorów fotopolis.pl znalazł się w nim Patryk Karbowski - wykładowca Akademii Fotografii oraz autor tekstu poświęconego fotografii architektury. Przed nami stanęło niełatwe zadanie wyłonienia zwycięzcy. Wszystkie nadesłane zdjęcia w ten, czy inny sposób zwróciły naszą uwagę, jadnak nie każde spełniało nasze oczekiwania. W wielu przypadkach nadużywaliście agresywnej obróbki, która powodowała, że na zdjęcia trudno było patrzeć. Nieudane maskowanie, HDRy oraz korzystanie z całego inwentarza komputerowej obróbki obrazu nie przyniosło pożytku Waszym pracom. Na drugim biegunie znalazły się prace, które były pozbawione obróbki i wyglądały jak surowe pliki z aparatu. Na przyszłość starajcie się wyważyć te proporcje.
fot. Wojciech Chmielewski

Oczywiście znalazły się zdjęcia, które przykuły naszą uwagę. Znalazła się wśród nich praca Wojciecha Chmielewskiego, do którego trafia główna nagroda - Warsztaty Photoshopa w Akademii Fotografii. W jego zdjęciu urzekło nas niebanalne podejście do budynku, który jest w budowie. W przypadku tej pracy ważne okazało się też, tak rzadkie przy fotografowaniu architektury, wyczucie czasu. Zsyp do gruzu układa się w rytm elewacji, a zarazem przełamuje go. Fotografia zwodzi odbiorcę, przypominając malarstwo abstrakcyjne.

Oprócz wyłonienia zwycięzcy postanowiliśmy także wyróżnić dwie prace, nagradzając ich autorów książkami "Szukając zdjęcia. Warsztaty fotografii plenerowej" wydawnictwa Galaktyka. Zdjęcie Anny Maćkiewicz to czysta klasyczna kompozycja, o dużej skali walorowej. Operuje symbolem i budzi w nas niepokój. Praca Beaty Podwysockiej przełamuje czystą plastyczność.

Laureatom gratulujemy a resztę zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.
fot. Anna Maćkiewicz

fot. Beata Podwysocka

 
Komentarze
Polecane artykuły
Ricoh GR III - nowa matryca, stabilizacja, szybki AF i dotykowy ekran. Premiera w 2019 roku
25 Wrz 2018
Ricoh zapowiedział dziś długo oczekiwą aktualizację dla kultowej wśród fotografów ulicznych serii GR. Trzecie generacja kompaktu APS-C wyposażona została m.in. w 24-milionową matrycę z systemem stabilizacji i pikselami detekcji fazy.
0
CineStill °Cs TCS-1000 wymiesza chemię i zapewni jej odpowiednią temperaturę podczas wywoływania filmów
24 Wrz 2018
Wywoływanie filmów w domu to duża oszczędność i możliwość wpływu na to, jak będzie prezentował się negatyw. Problemem może być utrzymanie odpowiedniej temperatury odczynników. Z odsieczą przychodzi nowe urządzenie firmy CineStill.
0
Venus Optics pokaże na Photokinie 12 nowych szkieł Laowa - od rybiego oka, przez szerokokątny zoom aż po obiektywy filmowe
24 Wrz 2018
Venus Optics w krótkim czasie wybił się na jednego z najprężniej działających producentów manualnej optyki. Na targach Photokina zobaczymy aż 7 nowych pozycji i 5 kolejnych wariantów znanych konstrukcji, w tym modele przeznaczone dla filmowców.
0
Irix 150 mm f/2.8 Macro 1:1 - nowy król obiektywów makro?
24 Wrz 2018
Marka Irix, która dostarczyła nam dwóch bardzo ciekawych obiektywów szerokokątnych wkracza na rynek z modelem tele makro, który ma być jedną z najdoskonalszych konstrukcji przeznaczonych do fotografowania małych obiektów.
0