Tematy fotograficzne - portret w plenerze

W kolejnej części wideoporadnika Sony fotoamatorzy znajdą porady poświęcone fotografowaniu portretów w plenerze, które przydadzą się podczas jesiennych spacerów. Jakiej ogniskowej użyć, jak ustawić głębię ostrości, jak doświetlić twarz - odpowiedzi na te pytania znajdziecie w dzisiejszym artykule.

Jesienny spacer może być świetną okazją do przećwiczenia fotografii portretów. Rafał Wylęgała spotkał na warszawskiej starówce fotoamatora, który właśnie portretował swoją dziewczynę. Udzielił mu kilku prostych wskazówek, które możecie obejrzeć w dzisiejszym filmie, a efekty na zdjęciach poniżej.

Pierwszą radą jest wybór odpowiednio długiej ogniskowej dzięki, której możemy uniknąć zniekształceń jakie daje szeroki kąt. Drugą wskazówką jest używanie lampy błyskowej jako doświetlenia przy jednoczesnym użyciu światła słonecznego jako kontry. Kolejna przydatna uwaga dotyczy pionowego kadrowania.

W drugiej części filmu Rafał pokazuje jakich ustawień użyć, żeby uzyskać rozmyte tło za modelką - ustawiając odpowiednią wartość przysłony.

Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów Fotopolis można znaleźć na naszym profilu na Youtube.

Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów Fotopolis można znaleźć na naszym profilu na Youtube.

Na koniec krótkie podsumowanie, czyli o czym warto pamiętać gdy fotografujemy portret w plenerze:
  • Dłuższa ogniskowa
  • Użycie lampy błyskowej w celu doświetlenia modela ze słońcem w kontrze
  • Kadr pionowy
  • Głębia ostrości - rozmycie tła
0
0
Young Poland 2019 - oto najlepsze zdjęcia młodych polskich fotografów z konkursu Grand Press Photo
17 Maj 2019
Young Poland to specjalna sekcja konkursu GPP, kierowana do twórców, którzy nie ukończyli jeszcze 26 roku życia. Zobaczcie, jakie zdjęcie podbiły w tym roku serca jurorów.
2
Poznaliśmy laureatów Grand Press Photo 2019. Zobacz najlepsze polskie zdjęcia prasowe minionego roku
16 Maj 2019
Tegoroczna edycja najważniejszego polskiego konkursu fotografii prasowej Grand Press Photo dobiegła końca. Oto najlepsze zdjęcia polskich fotoreporterów.
8