Tematy fotograficzne - portret w plenerze

W kolejnej części wideoporadnika Sony fotoamatorzy znajdą porady poświęcone fotografowaniu portretów w plenerze, które przydadzą się podczas jesiennych spacerów. Jakiej ogniskowej użyć, jak ustawić głębię ostrości, jak doświetlić twarz - odpowiedzi na te pytania znajdziecie w dzisiejszym artykule.

Jesienny spacer może być świetną okazją do przećwiczenia fotografii portretów. Rafał Wylęgała spotkał na warszawskiej starówce fotoamatora, który właśnie portretował swoją dziewczynę. Udzielił mu kilku prostych wskazówek, które możecie obejrzeć w dzisiejszym filmie, a efekty na zdjęciach poniżej.

Pierwszą radą jest wybór odpowiednio długiej ogniskowej dzięki, której możemy uniknąć zniekształceń jakie daje szeroki kąt. Drugą wskazówką jest używanie lampy błyskowej jako doświetlenia przy jednoczesnym użyciu światła słonecznego jako kontry. Kolejna przydatna uwaga dotyczy pionowego kadrowania.

W drugiej części filmu Rafał pokazuje jakich ustawień użyć, żeby uzyskać rozmyte tło za modelką - ustawiając odpowiednią wartość przysłony.

Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów Fotopolis można znaleźć na naszym profilu na Youtube.

Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów Fotopolis można znaleźć na naszym profilu na Youtube.

Na koniec krótkie podsumowanie, czyli o czym warto pamiętać gdy fotografujemy portret w plenerze:
  • Dłuższa ogniskowa
  • Użycie lampy błyskowej w celu doświetlenia modela ze słońcem w kontrze
  • Kadr pionowy
  • Głębia ostrości - rozmycie tła

Margaret Mitchell: „Fotografia może umożliwić opowiadanie historii, które normalnie są ukryte"
16 Lip 2018
Ponad dwadzieścia lat od sfotografowania dzieci swojej siostry, Margaret Mitchell ponownie odwiedza rodzinę z aparatem. Zadaje pytania o wpływ środowiska, w jakim przyszło nam dorastać, na nasze dalsze życie. Szkocka fotografka, działającą głównie w rejonach fotografii dokumentalnej i portretowej, jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych nagród, w tym Sony World Photography Awards.
0
“Zacząłem fotografować, bo bałem się zapomnieć”. Projekt Johna-Davida Richardsona to uniwersalna opowieść o dorastaniu
3 Lip 2018
- Pamiętam dzień, w którym skończyłem trzynaście lat. Obudziłem się tego ranka, spodziewając się, że w jakiś sposób zmieniłem się w mężczyznę tej nocy - mówi nam amerykański fotograf, który od dwóch lat realizuje projekt o dorastaniu chłopców z pobliskiego skateparku.
0
Majestat oceanu, zdjęcia z powietrza i nieziemskie scenerie - wyniki National Geographic Travel Photographer of the Year 2018
29 Cze 2018
Jury jednego z największych konkursów fotografii podróżniczej zaprezentowało jego tegorocznych laureatów. Zobaczcie galerię zwycięskich prac z ostatniej odsłony National Geographic Travel Photographer of the Year.
0
„Stambuł Story” z Panasonic Lumix G9
26 Cze 2018
Jak nowy superszybki korpus Panasonic sprawdza się w fotografii ulicznej? Zapytaliśmy o to reportażystę National Geographic Mikołaja Nowackiego.
3