Tematy fotograficzne - portret w plenerze

Autor: Marta Majewska

3 Listopad 2008
Artykuł na: 2-3 minuty
W kolejnej części wideoporadnika Sony fotoamatorzy znajdą porady poświęcone fotografowaniu portretów w plenerze, które przydadzą się podczas jesiennych spacerów. Jakiej ogniskowej użyć, jak ustawić głębię ostrości, jak doświetlić twarz - odpowiedzi na te pytania znajdziecie w dzisiejszym artykule.

Jesienny spacer może być świetną okazją do przećwiczenia fotografii portretów. Rafał Wylęgała spotkał na warszawskiej starówce fotoamatora, który właśnie portretował swoją dziewczynę. Udzielił mu kilku prostych wskazówek, które możecie obejrzeć w dzisiejszym filmie, a efekty na zdjęciach poniżej.

Pierwszą radą jest wybór odpowiednio długiej ogniskowej dzięki, której możemy uniknąć zniekształceń jakie daje szeroki kąt. Drugą wskazówką jest używanie lampy błyskowej jako doświetlenia przy jednoczesnym użyciu światła słonecznego jako kontry. Kolejna przydatna uwaga dotyczy pionowego kadrowania.

W drugiej części filmu Rafał pokazuje jakich ustawień użyć, żeby uzyskać rozmyte tło za modelką - ustawiając odpowiednią wartość przysłony.

Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów Fotopolis można znaleźć na naszym profilu na Youtube.

Jeżeli nie możesz obejrzeć powyższego klipu, powinieneś ściągnąć i zainstalować darmowy QuickTime Player. Nasze filmy można także oglądać na urządzeniach iPhone i iPod Touch. Więcej filmów Fotopolis można znaleźć na naszym profilu na Youtube.

Na koniec krótkie podsumowanie, czyli o czym warto pamiętać gdy fotografujemy portret w plenerze:

  • Dłuższa ogniskowa
  • Użycie lampy błyskowej w celu doświetlenia modela ze słońcem w kontrze
  • Kadr pionowy
  • Głębia ostrości - rozmycie tła
8 sposobów, by rozbudzić kreatywność i robić jeszcze lepsze zdjęcia
8 sposobów, by rozbudzić kreatywność i robić jeszcze lepsze zdjęcia
Zadbaj o swój fotograficzny rozwój! Spróbuj spojrzeć na świat w zupełnie nowy sposób by dostrzec ukryte dotąd kadry.
48
Jak fotografować burzę i pioruny - poradnik dla początkujących
Jak fotografować burzę i pioruny - poradnik dla początkujących
Efektownie uchwycone błyskawice dodadzą dramatyzmu każdej fotografowanej scenie. Wbrew pozorom do takich zdjęć nie potrzebujemy drogiego sprzętu, a jedynie dobrego...
14
Jak działa film - fotografia analogowa w pigułce
Jak działa film - fotografia analogowa w pigułce
Jeżeli chcecie szybko dowiedzieć się wszystkich najistotniejszych informacji na temat procesu powstawania zdjęć analogowych, od filmu po wydruki, nowy film z kanału...
1