Warsztaty z fotografii inscenizowanej Pawła Żaka

0
Marta Sinior
1 Czerwiec 2007
Artykuł na: 2-3 minuty
Warszawska galeria Luksfera zaprasza na 3-dniowe warsztaty prowadzone przez Pawła Żaka poświęcone fotografii inscenizowanej. Pierwsza część zajęć odbędzie się w dniach 16-17 czerwca 2007 roku.

Paweł Żak urodził się w 1965 roku. Studiował nauki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz fotografię na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (dyplom w roku 2002). Od 1995 roku jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Wystawia i publikuje swoje prace w kraju i za granicą. Do ważniejszych cykli zalicza się: Opowieści (od roku 1996), Bez tytułu (od roku 2000), Bliski znajomy (2002-2004). Obecnie jest wykładowcą fotografii w Wyższym Studium Fotografii ZPAF oraz Akademii Fotografii w Krakowie.

Prace Pawła Żaka znajdują się w kolekcji Francuskiej Biblioteki Narodowej w Paryżu i kolekcjach prywatnych w Polsce, Francji, Norwegii, Niemczech, Danii, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i USA.

PLAN WARSZTATÓW

Celem warsztatów jest przybliżenie uczestnikom możliwości samodzielnego kreowania obrazu fotograficznego- wypowiedzi autorskiej, którego źródłem nie jest cytat z rzeczywistości zastanej, ale rzeczywistość wykreowana na potrzeby fotografii i świadomie zinterpretowana za pomocą środków fotograficznych. Uczestnicy będą mieli okazję spróbować sfotografować nie "to co jest", ale to, co widzą w wyobraźni, poznać środki wiodące do tego celu.

spotkanie 1, 16-17 czerwca 2007
  • 10.00-13.00 - wykład: prezentacja zagadnienia na przykładach z historii fotografii
  • 13.30-17.00 ? pokaz: kształtowanie obrazu za pomocą środków fotograficznych: kompozycja, kadr, oświetlenie, kolor, ruch, ostrość - nieostrość, relacja między elementami obrazu. Propozycje tematów do realizacji w drugim dniu
spotkanie 2
  • 10.00-17.00 - wspólna praca-realizacja projektów uczestników pod opieką prowadzącego. Propozycje tematów do pracy własnej.
spotkanie 3
  • 10.00-14.00 - podsumowanie warsztatów i analiza prac wykonanych samodzielnie.

Druga część zajęć odbędzie się po wakacjach, jesienią. Termin zostanie ustalony z prowadzącym przez uczestników warsztatu.

Uczestnicy są proszeni o przyniesienie własnych aparatów (analogowych lub cyfrowych), filmów i statywów.

Koszt warsztatów: 350 zł od osoby (za trzy spotkania).
Uwaga! - maksymalna liczba uczestników wynosi 15 osób.

Zapisy i informacje

GALERIA LUKSFERA
ul. Ząbkowska 27/31
03-736 Warszawa
tel./faks (0-22) 619-91-63
tel. kom. 692-306-300
e-mail: p.kilman@luksfera.pl

16
0
3
0
Chcesz stać się lepszym fotografem? Unikaj tych 13 błędów [WIDEO]
Chcesz stać się lepszym fotografem? Unikaj tych 13 błędów [WIDEO]
Nigel Danson, uznany fotograf krajobrazu, powraca z kolejnym ciekawym poradnikiem. Tym razem naświetla 13 błędów, które trzeba wyeliminować, aby wskoczyć na wyższy...
23
0