Sesja plenerowa z wykorzystaniem lampy błyskowej - zobacz, jak zrównoważyć dwa różne źródła światła [WIDEO]

0
Michał Chrzanowski
1 Lipiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Jesteś początkującym fotografem, dla którego wykonanie plenerowej sesji z wykorzystaniem lampy błyskowej to wciąż więcej pytań niż odpowiedzi? W tym niespełna 7-minutowym wideoporadniku odkryjesz formułę, dzięki której wykonasz udane zdjęcia - i to niezależnie od wybranej lokalizacji.

Jay P. Morgan to znany fotograf, który współtworzy kanał The Slanted Lens. Znajdziesz tam masę poradników i tutoriali: od recenzji sprzętu i akcesoriów fotograficznych, przez ustawienia światła i pracę z modelem, a na samej edycji i postprodukcji skończywszy. Tym razem jednak Jay P. Morgan swój najnowszy tutorial skierował do osób, które podczas plenerowej sesji mają spore trudności z odpowiednim zrównoważeniem błysku lampy z naturalnym oświetleniem.

- Pokażę jak dostosować lampę do światła zastanego. Niezależnie od tego, czy będziesz fotografował w pomieszczeniu, czy też na zewnątrz, będziesz musiał nauczyć się formuły dostosowania błysków do światła otoczenia. Ale to nie jest takie trudne - zaznacza Morgan.

Trzy kroki do udanych zdjęć

Formuła Jay P. Morgan do udanych zdjęć w plenerze z użyciem lampy błyskowej sprowadza się tak naprawdę do trzech podstawowych kroków. Pierwszym jest wybranie przysłony. Od tego na jaką wartość się zdecydujesz będzie zależało Twoje zdjęcie. Przy np. f/2.8 otrzymał małą głębię, a na f/11 więcej rzecz będzie ostrych na zdjęciach. Drugim krokiem jest wybranie mocy lampy błyskowej w taki sposób, by model był odpowiednio oświetlony. Z kolei ostatnią czynnością, którą powinieneś wykonać to dostosowanie czasu naświetlania. To właśnie za pomocą tego parametru będziesz manipulował na zdjęciu naturalnym oświetleniem i decydował jak duży wpływ będzie miało na ostateczne ujęcie.

W powyższym filmie Jay P. Morgan szczegółowo opisuje swój trzystopniowy proces na przykładzie sesji zdjęciowej stylizowanej na lata 30. Jak zaznacza, formuła jest uniwersalna i można ją zastosować zarówno w plenerze, jak i w pomieszczeniu. Po więcej praktycznych poradników odsyłamy na kanał The Slanted Lens.

zdjęcie główne: unsplash.com

Jak robić dobre portrety zwierząt?
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Zastanawialiście się kiedyś jak powstają studyjne portrety naszych czworonożnych przyjaciół? Zajrzyjcie za kulisy pracy Vincenta Lagrange’a, który opiera na nich swoja...
0
1
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie...
0
0
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Nasza dziennikarka dołącza do Jima Cosseya, by w Parku Narodowym Brecon Beacons nauczyć się robić wspaniałe zdjęcia krajobrazowe.
21
1