Sesja plenerowa z wykorzystaniem lampy błyskowej - zobacz, jak zrównoważyć dwa różne źródła światła [WIDEO]

0

Autor: Michał Chrzanowski

1 Lipiec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Jesteś początkującym fotografem, dla którego wykonanie plenerowej sesji z wykorzystaniem lampy błyskowej to wciąż więcej pytań niż odpowiedzi? W tym niespełna 7-minutowym wideoporadniku odkryjesz formułę, dzięki której wykonasz udane zdjęcia - i to niezależnie od wybranej lokalizacji.

Jay P. Morgan to znany fotograf, który współtworzy kanał The Slanted Lens. Znajdziesz tam masę poradników i tutoriali: od recenzji sprzętu i akcesoriów fotograficznych, przez ustawienia światła i pracę z modelem, a na samej edycji i postprodukcji skończywszy. Tym razem jednak Jay P. Morgan swój najnowszy tutorial skierował do osób, które podczas plenerowej sesji mają spore trudności z odpowiednim zrównoważeniem błysku lampy z naturalnym oświetleniem.

- Pokażę jak dostosować lampę do światła zastanego. Niezależnie od tego, czy będziesz fotografował w pomieszczeniu, czy też na zewnątrz, będziesz musiał nauczyć się formuły dostosowania błysków do światła otoczenia. Ale to nie jest takie trudne - zaznacza Morgan.

Trzy kroki do udanych zdjęć

Formuła Jay P. Morgan do udanych zdjęć w plenerze z użyciem lampy błyskowej sprowadza się tak naprawdę do trzech podstawowych kroków. Pierwszym jest wybranie przysłony. Od tego na jaką wartość się zdecydujesz będzie zależało Twoje zdjęcie. Przy np. f/2.8 otrzymał małą głębię, a na f/11 więcej rzecz będzie ostrych na zdjęciach. Drugim krokiem jest wybranie mocy lampy błyskowej w taki sposób, by model był odpowiednio oświetlony. Z kolei ostatnią czynnością, którą powinieneś wykonać to dostosowanie czasu naświetlania. To właśnie za pomocą tego parametru będziesz manipulował na zdjęciu naturalnym oświetleniem i decydował jak duży wpływ będzie miało na ostateczne ujęcie.

W powyższym filmie Jay P. Morgan szczegółowo opisuje swój trzystopniowy proces na przykładzie sesji zdjęciowej stylizowanej na lata 30. Jak zaznacza, formuła jest uniwersalna i można ją zastosować zarówno w plenerze, jak i w pomieszczeniu. Po więcej praktycznych poradników odsyłamy na kanał The Slanted Lens.

zdjęcie główne: unsplash.com

5
0
34
0
89
0