Ten wideokurs to ponad godzinna dawka wiedzy, dzięki której lepiej opanujesz pracę z jednym źródłem światła

0

Autor: Michał Chrzanowski

4 Wrzesień 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Chcesz być lepszym portrecistą i umiejętniej panować nad studyjnym oświetleniem? Jeśli tak to koniecznie musisz zobaczyć ten ponad godzinny darmowy wideokurs przeprowadzony przez Daniela Nortona, w którym uznany fotograf rozkłada na czynniki pierwsze sesję z tylko jednym źródłem światła.

Daniel Norton to znany fotograf z ponad 15-letnim doświadczeniem, reżyser działający w branży reklamowej, redaktor oraz przede wszystkim dyrektor kreatywny w serwisie Adorama, dla którego tworzy między innymi cotygodniowe szkolenia fotograficzne. Tym razem Norton rozłożył na czynniki pierwsze portretowanie przy użyciu wyłącznie jednego źródła światła.

Z ponad godzinnego i w pełni bezpłatnego wideoporadnika dowiesz się, w jaki sposób manipulować światłem i cieniem przy użyciu jednej lampy i softbox’a, a także dodatkowych dyfuzorów, by uzyskać jak najlepsze efekty w portrecie. Jak zaznacza Norton, sztuczka podczas pracy z jednym źródłem światła polega na zabawie i kontrolowaniu cienia, a nie unikaniu go. Dzięki temu zdjęcia będą wymiarowe, a nie płaskie. Fotograf zachęca także do eksperymentowania i odnalezienia nastroju i klimatu, którego poszukujesz. Tak więc usiądź wygodnie i poznaj tajniki udanego portretu wykonanego przy jednym źródle oświetlenia.

Proste a zarazem tajemnicze portrety z jednym światłem

- Jako fotografowie portretowi odnajdujemy lub tworzymy światło, aby opowiedzieć historię naszego bohatera. Do klasycznego portretu zwykle używa się 3-punktowego oświetlenia i chociaż jest ono świetne, to jednak często proste ustawienie światła z jedną lampą może równie dobrze opowiedzieć historię. Nauka opanowania ustawienia pojedynczego światła jest przydatna podczas robienia zdjęć w lokalizacji, w której nie masz czasu ani miejsca na pełną konfigurację kilku lamp. Przeanalizujemy zarówno obrazy w stylu studyjnym, jak i portrety środowiskowe, które wykonujesz ze światłem zastanym i dodajesz pojedyncze światło główne, aby kontrolować kolor i jakość obiektu - zaznacza Daniel Norton.

Jeśli chcesz zapoznać się z całą masą ciekawych i pomocnych wideoporadników, to zachęcamy do odwiedzenia kanału Adorama na Youtube, gdzie znajdziesz między innymi cykl filmów On Set with Daniel Norton.

Fotografia kulinarna. Jak robić zdjęcia ze smakiem? - poradnik Jakuba Kaźmierczyka
Fotografia kulinarna. Jak robić zdjęcia ze smakiem? - poradnik Jakuba Kaźmierczyka
Jak sprawić, by zdjęcia kulinarne podsycały apetyt oglądających? Z pomocą przyjdą nam praktyczne akcesoria, wygodne oświetlenie, a także… aktualne trendy.
60
1
Sesja portretowa w domowym studiu - poradnik Jakuba Kaźmierczyka
Sesja portretowa w domowym studiu - poradnik Jakuba Kaźmierczyka
Czy w domowym studiu jesteśmy w stanie zrealizować profesjonalną sesję portretową? Jakub Kaźmierczyk przekonuje, że wystarczy tylko trochę akcesoriów, pomysłowość i...
170
0
Joanna Kustra udostępnia godzinny kurs color gradingu za darmo
Joanna Kustra udostępnia godzinny kurs color gradingu za darmo
Korekta barwna to jeden z kluczowych procesów w profesjonalnej post produkcji filmów i fotografii. O tym, jak robić to dobrze opowie wam polska fotografka Joanna...
104
1