Kreatywne oświetlenie w nocy? Zobacz, jak robić to dobrze

0

Autor: Michał Chrzanowski

25 Czerwiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Zrozumienie, w jaki sposób oświetlać nocne sceny, jest jedną z najcenniejszych lekcji, które można się nauczyć jako fotograf i filmowiec. W kolejnym odcinku serii Four Minute Film School, Julia Swain, autorka filmów pełnometrażowych, otwiera przed nami świat kreatywnych możliwości, które wzniosą nocne produkcje na wyższy poziom.

W fotografii oświetlenie jest wszystkim. Jednak w jaki sposób otrzymać spektakularne efekty po zmroku lub w nocy? Wspomóc się możemy oczywiście sztucznym światłem, ale jednocześnie musimy pamiętać, by zachować odpowiednie proporcje i naturalność. Jak tego dokonać, podpowiada Julia Swain, autorka filmów fabularnych i pełnometrażowych, która została zaproszona do kolejnego odcinka Four Minute Film School realizowanego przez kanał Aputure. W niespełna 7-minutowym filmie scharakteryzuje ona różne rodzaje światła oraz podpowie kilka aspektów i etapów budowania fotograficznej scenerii.

- W tym odcinku Four Minute Film School Julia Swain poprowadzi nas przez trzy kinowe instalacje oświetleniowe do nocnych plenerów. Julia łamie każdy aspekt sztucznego oświetlenia na zewnątrz i pokazuje jak połączyć go ze światłem księżyca, by poprawić swoje zdjęcia i uzyskać kinowy wygląd. Wykorzystaj te nocne konfiguracje planu zdjęciowego do następnej komercyjnej lub narracyjnej produkcji. Przenieść swoje zdjęcia na wyższy poziom - czytamy w opisie wideoporadnika.

Julia Swain zwraca uwagę na kilka kluczowych aspektów. Poza odpowiednim wyeksponowaniem światła księżyca ważne jest także wykorzystanie „praktycznego oświetlenia“, czyli jak tłumaczy,  źródeł światła, które są już obecne w fotografowanej scenie: lampy, witryny sklepowe itp.

Dopiero połączenie sztucznego oświetlenia ze wszystkimi dostępnymi naturalnymi źródłami światła, da nam możliwość stworzenia pełnego środowiska, które będzie świetnie prezentować się na zdjęciach i filmach. - Dobre oświetlenie powinno wzmacniać scenę, a nie być przytłaczającym elementem - zaznacza Swain.

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale Aputure. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe.

5
0
34
0
89
0