Masz trudności z odnalezieniem zdjęć w Lightroomie? Ten film podpowie Ci, jak efektywnie organizować swój system pracy

Masz trudności z odnalezieniem zdjęć w Lightroomie? Ten film podpowie Ci, jak efektywnie organizować swój system pracy

Nigel Danson powraca z kolejnym ciekawym poradnikiem. Tym razem pokazuje, w jaki sposób porządkować swoje foldery w Lightroomie, tworzyć odpowiednie katalogi oraz importować zdjęcia. A to dopiero początek.

Adobe Lightroom został stworzony dla fotografów nie tylko z myślą o profesjonalnej postprodukcji zdjęć, lecz także po to, by w szybki i intuicyjny sposób można było odszukać interesujące nas fotografie. Aby jednak tak się stało, kluczową kwestią jest między innymi poprawny import plików oraz ich późniejsze katalogowanie. Ale to nie wszystko.

Warto już na samym początku swojej przygody z Lightroomem wypracować jeden spójny system pracy, którego będziemy się trzymać - o czym przekonuje w swoim najnowszym wideoporadniku Nigel Danson. Aby ułatwić sobie pracę, wystarczy stworzyć jeden katalog główny o konkretnej nazwie (np. LIGHTROOM), do którego będziemy kopiować wybrane zdjęcia. Dzięki temu wszystkie nieprzetworzone fotografie będą dostępne w jednym miejscu. Następnie należy ustalić pewien schemat, według którego będziemy nazywać poszczególne podfoldery. Dla przykładu tworzy on cztery dodatkowe lokalizacje, a każda z nich odpowiada danemu kwartałowi roku. To tylko niektóre z rad jakimi podzielił się Danson. W swoim najnowszym filmie prezentuje ich znacznie więcej, a do większości z nich dochodził latami, przez metodę prób i błędów. Dla przykładu, podkreśla on także rolę „słów kluczowych“, czy chociażby geotagowania zdjęć.

Optymalizuj swój system pracy

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Wprawdzie jest on kierowany głównie do miłośników przyrody i krajobrazu, ale zaprezentowane sposoby są uniwersalne i z pewnością mogą być wykorzystane przez niejednego fotografa.

Poza tym część z przedstawianych przez Dansona porad może być już znana osobom lepiej zaznajomionym z Lightromem. Mimo to poradnik będzie nieocenioną pomocą zarówno dla początkujących jak i nieco bardziej doświadczonych fotografów, którzy chcą w jeszcze lepszym stopniu organizować zdjęcia i zoptymalizować swoją pracę.

Więcej ciekawych poradników, tutoriali i filmów, które mogą zainspirować do rozpoczęcia swojej przygody z fotografią - nie tylko krajobrazową - znajdziecie na kanale Nigela Dansona.

Polacy wśród zwycięzców FEP European Professional Photographer of the Year 2019. Zobacz najlepsze prace
19 Mar 2019
Organizacja FEP od 1999 roku zrzesza i wspiera zawodowych fotografów pracujących na terenie Europy. Od dekady organizuje także konkurs fotograficzny. Miło nam poinformować, że w tym roku na podium stanęli także fotografowie z Polski.
0
“Nie chcę produkować obrazów, które dostaną dużo lajków na Instagramie” - Rozmowa z Rafałem Milachem
15 Mar 2019
O nowych projektach i wielopłaszczyznowych narracjach, w których mierzy się z problemami współczesnego świata, z pierwszym Polakiem zaproszonym do Magnum Photos rozmawia Marcin Grabowiecki.
3
Czym żyje współczesna fotografia artystyczna? Zobaczcie prace finalistów Grand Prix Fotofestiwal 2019
8 Mar 2019
Organizowany już od 10 lat główny konkurs Fotofestiwalu to okazja dla fotografów z całego na zaprezentowanie osobistych, unikalnych projektów. Nic dziwnego, że z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Zobaczcie projekty tegorocznych finalistów.
0
Poczuj moc głębin na zdjęciach laureatów Underwater Photographer of the Year 2019
7 Mar 2019
Tajemniczość i piękno, ale również moc, siła i żywioł - tak w kilku słowach można opisać zwycięskie fotografie nagrodzone w tegorocznej odsłonie Underwater Photographer of the Year.
0