Masz trudności z odnalezieniem zdjęć w Lightroomie? Ten film podpowie Ci, jak efektywnie organizować swój system pracy

Masz trudności z odnalezieniem zdjęć w Lightroomie? Ten film podpowie Ci, jak efektywnie organizować swój system pracy

Nigel Danson powraca z kolejnym ciekawym poradnikiem. Tym razem pokazuje, w jaki sposób porządkować swoje foldery w Lightroomie, tworzyć odpowiednie katalogi oraz importować zdjęcia. A to dopiero początek.

Adobe Lightroom został stworzony dla fotografów nie tylko z myślą o profesjonalnej postprodukcji zdjęć, lecz także po to, by w szybki i intuicyjny sposób można było odszukać interesujące nas fotografie. Aby jednak tak się stało, kluczową kwestią jest między innymi poprawny import plików oraz ich późniejsze katalogowanie. Ale to nie wszystko.

Warto już na samym początku swojej przygody z Lightroomem wypracować jeden spójny system pracy, którego będziemy się trzymać - o czym przekonuje w swoim najnowszym wideoporadniku Nigel Danson. Aby ułatwić sobie pracę, wystarczy stworzyć jeden katalog główny o konkretnej nazwie (np. LIGHTROOM), do którego będziemy kopiować wybrane zdjęcia. Dzięki temu wszystkie nieprzetworzone fotografie będą dostępne w jednym miejscu. Następnie należy ustalić pewien schemat, według którego będziemy nazywać poszczególne podfoldery. Dla przykładu tworzy on cztery dodatkowe lokalizacje, a każda z nich odpowiada danemu kwartałowi roku. To tylko niektóre z rad jakimi podzielił się Danson. W swoim najnowszym filmie prezentuje ich znacznie więcej, a do większości z nich dochodził latami, przez metodę prób i błędów. Dla przykładu, podkreśla on także rolę „słów kluczowych“, czy chociażby geotagowania zdjęć.

Optymalizuj swój system pracy

Powyższy film jest w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów powinien być zrozumiały dla wszystkich. Wprawdzie jest on kierowany głównie do miłośników przyrody i krajobrazu, ale zaprezentowane sposoby są uniwersalne i z pewnością mogą być wykorzystane przez niejednego fotografa.

Poza tym część z przedstawianych przez Dansona porad może być już znana osobom lepiej zaznajomionym z Lightromem. Mimo to poradnik będzie nieocenioną pomocą zarówno dla początkujących jak i nieco bardziej doświadczonych fotografów, którzy chcą w jeszcze lepszym stopniu organizować zdjęcia i zoptymalizować swoją pracę.

Więcej ciekawych poradników, tutoriali i filmów, które mogą zainspirować do rozpoczęcia swojej przygody z fotografią - nie tylko krajobrazową - znajdziecie na kanale Nigela Dansona.

Stanley Kubrick był także świetnym fotografem. Zobaczcie mniej znane oblicze kultowego reżysera
20 Sie 2018
“Mechaniczna Pomarańcza”, “2001: Odyseja kosmiczna”, “Oczy szeroko zamknięte” czy “Full Metal Jacket” to filmowe klasyki, znane niemal wszystkim. Znacznie mniej osób wie, że Stanley Kubrick swoją karierę zaczynał jako fotograf.
0
George Eastman Museum udostępnia serię filmów poświęconych największym przełomom w fotografii. Pozycja obowiązkowa!
14 Sie 2018
Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się jak długą drogę fotografia przeszła od czasów camery obscury aż do dzisiaj, zobaczcie dokumentalną serię stworzoną przez Goerge Eastman Museum. To fantastyczna podróż przez najważniejsze techniki i odkrycia, które zrewolucjonizowały to medium.
0
Tadeusz Rolke: „Sztuka nie polega na pokazywaniu piękna”
13 Sie 2018
Od czwartku, w warszawskiej galerii Le Guern można oglądać najnowszy projekt Tadeusza Rolke, jednego z mistrzów polskiej fotografii. W dniu wernisażu rozmawialiśmy z autorem o powstawaniu najnowszej serii.
0
Karen Miranda Rivadeneira odtwarza swoje dzieciństwo. "Pomysł ten zrodził się z rozmyślań o pamięci i jej niedoskonałości”
7 Sie 2018
“Uświadomiłam sobie, że brakuje mi wiedzy o mnie samej. Rozmyślając o pamięci i jej wadliwości, postanowiłam odkopać osobiste mity i rodzinne historie” - opowiada nam o swoim projekcie amerykańska fotograf.
0