Photoshop czy Lightroom? Zobacz, który program lepiej nadaje się do wyostrzania zdjęć

0

Autor: Redakcja Fotopolis

25 Czerwiec 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Skutecznie wyostrzane to jeden z najważniejszych końcowych etapów postprodukcji. Może jednak zdjęcia tak samo pomóc, jak i zaszkodzić. Zobacz, jak robić to dobrze.

Dobrze wyważony proces wyostrzania sprawi, że zdjęcie będzie prezentować się lepiej zarówno w formie wydruku, jak i na ekranie komputera czy smartfonu. Dokonać go możemy przynajmniej na kilka sposobów - zarówno za sprawą wbudowanej funkcjonalności programów, jak i bardziej zaawansowanych technik.

No dobrze, ale który sposób jest najlepszy? Youtuber i fotograf Aaron Nace z kanału Phlearn przedstawia 4 różne techniki ostrzenia w programach Lightroom i Photoshop i omawia podstawowe różnice pomiędzy nimi. Która z nich okazuje się najbardziej efektywna? Zobaczcie sami.

Przy tym wszystkim szkoda jedynie, że porównanie przedstawiane jest na bazie już i tak ostrego wyjściowo zdjęcia. Aby mieć pełny obraz sytuacji warto poszczególne techniki wypróbować w parze z różnymi sposobami na odszumianie obrazu oferowanymi przez programy. Niemniej powyższy filmik to dobra podstawa do skutecznego ostrzenia w różnych sytuacjach.

Od siebie dodamy jedynie, że z doświadczenia najbardziej naturalnie prezentują się efekty uzyskiwane przy pomocy filtra dolnoprzepustowego, jednak i w tym zakresie trzeba nabrać wyczucia. W poszczególnych sytuacjach dobrze sprawdza się też nakładanie masek ostrości na poszczególne kanały kolorystyczne.

A wy, jakich technik wyostrzania zdjęć najchętniej używacie?

Komentarze
Więcej w kategorii: Tutoriale
10 tricków w Adobe Photoshop, o których mogłeś nie wiedzieć
10 tricków w Adobe Photoshop, o których mogłeś nie wiedzieć
Photoshop to jedna z tych aplikacji, których można używać kilkanaście lat, a i tak nie znać wszystkich możliwości jakie oferuje. Oto 10 przydatnych opcji, które...
17
0
Zobacz, jak usunąć odbicia światła z okularów w Adobe Photoshop
Zobacz, jak usunąć odbicia światła z okularów w Adobe Photoshop
Zdarzyło się Wam, że na najlepszym zdjęciu z sesji oczy modela przysłoniły odwracające uwagę bliki? Tego typu sytuacje da się uratować.
67
1
Adobe wystartowało z nową serią 60-sekundowych tutoriali o Lightroomie
Adobe wystartowało z nową serią 60-sekundowych tutoriali o Lightroomie
Jak szybko i bezboleśnie okiełznać Lightrooma? Nowa seria krótkich tutoriali od Adobe, pomoże wam błyskawicznie przyswoić najważniejsze funkcje programu.
42
0