Oto 5 funkcji Lightrooma, o których istnieniu mogłeś nie mieć pojęcia

Oto 5 funkcji Lightrooma, o których istnieniu mogłeś nie mieć pojęcia

Lightroom jest pełen trików i skrótów, które włączają zaawansowane funkcje. Jednak od czasu do czasu pojawiają się tutoriale, które prezentują zupełnie nowe możliwości. Oto jeden z takich poradników, dzięki któremu nauczysz się 5 mniej oczywistych możliwości programu Adobe.

Choć większość z nas Lightrooma używa na porządku dziennym, to wciąż mogą zdarzyć się sytuacje, w których program może nas zaskoczyć swoimi możliwościami. Z każdą jego aktualizacją dochodzą nowe narzędzia i rozwiązania, które równie często są ukryte w zakamarkach interfejsu. A niektóre z nich ułatwiają pracę w tak dużym stopniu, iż dziwimy się, że nie odkryliśmy ich wcześniej.

Tym razem Jesus Ramirez z kanału szkoleniowego Photoshop Training Channel, prezentuje pięć przydatnych, ale mniej znanych funkcji Lightrooma. Zapewne kilka z wymienionych wskazówek będzie bardzo dobrze znana wprawionym fotografom. Niemniej jednak film przygotowano z myślą o początkujących użytkownikach Lightrooma, a przed nimi zaprezentowane rady mogą okazać się wyjątkowo pomocne, dzięki czemu będą w stanie efektywniej edytować swoje zdjęcia.

  • maskowanie filtra gradacyjnego
  • zmiana koloru dowolnej rzeczy znajdującej się w kadrze
  • dostosowanie do pojedynczego suwaka automatycznej korekty
  • zmiana Identity Plate, czyli personalizacja wyglądu
  • wyświetlenie wszystkich skrótów klawiaturowych dla panelu, w którym się znajdujesz

Po więcej podobnych materiałów odsyłamy na kanał Photoshop Training Channel Znajdziecie tam niezliczoną liczbę wideoporadników, tutoriali oraz samouczków, które pokazują w jaki sposób używać wszelakich funkcji Photoshopa czy Lightrooma. Materiały, zaprezentowane w przystępny sposób, skierowane są do nieco bardziej zaawansowanych użytkowników. Na szczęście na kanale można także znaleźć filmy wprowadzające w świat edycji zdjęć, co spodoba się również mniej wprawionym użytkownikom.

zdjęcie główne: fotografia promocyjna Adobe Lightroom

3
1
0
3