Nikkor AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR - test obiektywu

W kolejnym teście obiektywu kitowego sprawdzamy jak radzi sobie kitowy Nikkor. Producent w obiektywie Nikkor AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR zastosował takie rozwiązania jak stabilizacja obrazu czy ultradźwiękowy napęd autofokusa. W stosunku do słabszego modelu o takiej samej ogniskowej konstrukcja wzbogaciła się o dodatkowe soczewki. Teraz zamiast siedmiu mamy jedenaście elementów optycznych. Czy zapewni to wystarczającą jakość dla amatora, a nawet entuzjasty fotografii? Przeczytaj w naszym teście.
Po teście obiektywu Pentax smc DA 18-55 mm f/3.5-5.6 AL II prezentujemy kolejne szkło występujące w zestawach z tanimi lustrzankami cyfrowymi. Wraz ze wzrostem popularności cyfrowych lustrzanek daje się zauważyć poprawa jakości oferowanych z nimi w zestawach obiektywów - tak zwanych kitów. Nikon w obiektywie Nikkor AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR zastosował rozwiązania znane do tej pory z wyższej półki. Obiektyw wyposażony jest w stabilizację obrazu i ultradźwiękowy napęd autofokusa. O ile wbudowany napęd to konsekwencja rezygnacji z mechaniki napędu obiektywu w najtańszych cyfrowych lustrzankach Nikona, o tyle wbudowanie stabilizacji to zapewne konieczność konkurowania z modelami konkurencji, które stabilizację mają w korpusie. Jak widać konkurencja działa na korzyść klienta. Testowany przez nas zoom zbudowany jest z jedenastu soczewek, czego efektem jest poprawa parametrów optycznych w stosunku do siedmioelementowego Nikkora AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G ED II.

Obiektyw testowany był przez nas z aparatem Nikon D60, z którym sprzedawany jest jako zestaw handlowy. W standardzie otrzymujemy przedni dekielek i tylną osłonę.



Test został podzielony na następujące części:

  1. Wstęp
  2. Specyfikacja
  3. Konstrukcja
  4. Autofokus
  5. Stabilizacja
  6. Rozdzielczość
  7. Rozmycie
  8. Aberracja chromatyczna
  9. Dystorsja
  10. Winietowanie
  11. Odblaski
  12. Podsumowanie
  13. Przykładowe zdjęcia do pobrania
  14. Dziękujemy firmie Nikon Polska za wypożyczenie zestawu do testu.

    Testy obiektywów w obecnej formule są stale rozwijane, dlatego prosimy o wszelkie uwagi i postulaty na temat formuły testów na adres testy@fotopolis.pl. Z góry dziękujemy.

    {EUROBOX1|502892]
słowa kluczowe:
 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0