Praca pod światło

Druga generacja modelu Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM to próba sprawienia, by jeden z najbardziej uniwersalnych zoomów na rynku stał się jeszcze bardziej uniwersalny. Sprawdziliśmy, jak wypada na tle poprzednika.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
10
Funkcjonalność:
10
Optyka:
9
Budowa:
10
Nasza ocena
96%
Spis treści
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i manualne ostrzenie Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Praca pod światło

Jednym z największych zaskoczeń w przypadku modelu Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II były dla mnie dość łatwe do uzyskania w przypadku pracy pod światło flary. W końcu w konstrukcji zastosowano te same najnowszej generacji powłoki Nano AR Coating II, co w modelu 12-24 mm f/2.8 GM, w którym to problem blików zminimalizowano praktycznie do zera.

Tutaj natomiast flary będziemy w stanie zaobserwować w wielu sytuacjach światła kontrowego. Oczywiście najbardziej widoczne będą po domknięciu przysłony, ale niekiedy zauważymy je też „na pełnej dziurze”. Na szczęście w większości wypadków są one stosunkowo niewielkie i nie rozlewają się na cały kadr. Poza tym szkło generalnie dobrze radzi sobie z pracą w kontrze - ewentualne spadki kontrastu są w zasadzie minimalne.

Odblaski w praktyce:

24 mm, f/4

50 mm, f/5

24 mm, f/3.5

24 mm, f/22
Spis treści
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i manualne ostrzenie Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sony
logo logo
Magazyny
Zamów