Rozmycie

Druga generacja modelu Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM to próba sprawienia, by jeden z najbardziej uniwersalnych zoomów na rynku stał się jeszcze bardziej uniwersalny. Sprawdziliśmy, jak wypada na tle poprzednika.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
10
Funkcjonalność:
10
Optyka:
9
Budowa:
10
Nasza ocena
96%
Spis treści
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i manualne ostrzenie Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Rozmycie

Jednym z głównych „punktów sprzedażowych” obiektywów G Master jest dopracowany charakter rozmycia. Już w przypadku pierwszej generacji szkieł GM Sony obrało sobie za cel stworzenie idealnie okrągłego bokeh i przyjemnych dla oka, „maślanych” nieostrości. Tym razem ma być jeszcze lepiej, a to za sprawą zastosowania aż 11-listkowej przysłony i soczewek XA, które jeszcze doskonalej minimalizować mają efekt jaśniejszych brzegów czy kręgów wewnątrz punktów świetlnych.

W praktyce bokeh wygląda świetnie, a w parze z dużą kontrastowością nieostrości wydają się przyjemnie „szkliste”. Rozmycie jest miękkie, wyrównane, ale też na pewno nie nudne. Jeśli miałbym określić charakter rozmycie oferowany przez obiektyw Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II jednym słowem, powiedziałbym że prezentuje się ono po prostu profesjonalnie. Niczym w niezłej klasy obiektywie filmowym (którym nota bene nowy 24-70 mm także może się stać).

Rozmycie nieostrości w praktyce:

24 mm, f/2.8

24 mm, f/4

24 mm, f/5.6

24 mm, f/8

70 mm, f/2.8

70 mm, f/4

70 mm, f/5.6

70 mm, f/8

 

24 mm, f/2.8

70 mm, f/2.8

70 mm, f/2.8

70 mm, f/2.8

70 mm, f/2.8
Spis treści
Sony FE 24-70 mm f/2.8 GM II - test obiektywu Budowa i wykonanie Autofokus i manualne ostrzenie Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Praca pod światło Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sony
logo logo
Magazyny
Zamów