Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe

Samyang AF 24 mm f/2.8 FE - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe

Malutki, lekki i zgrabny Samyang AF 24 mm f/2.8 FE to nowa konstrukcja południowokoreańskiej firmy. Szkło towarzyszyło mi w czasie kilkudniowego wyjazdu do Budapesztu, czyli miejsca wręcz stworzonego do testowania tego typu szerokokątnego obiektywu. 

Świetny kompan w podróży

Samyang AF 24 mm f/2.8 FE to jeden z dwóch malutkich, lekkich obiektywów, które zabrałem ze sobą do Budapesztu wraz z korpusem Sony A7R III. Drugi z nich to Samyang AF 35 mm f/2.8 FE, który testowaliśmy już jakiś czas temu. Nowe szkło z mocowaniem Sony E stworzone z myślą o systemie pełnoklatkowych bezlusterkowców serii Sony A7. Obiektyw jest sprzedawany w zestawie wraz z zamykanym na zamek błyskawiczny twardym futerałem.

Jakość wykonania samego obiektywu jest bardzo dobra. Spora część obiektywu w tym bagnet została wykonana ze stopu metali. Obiektyw waży tyle, co nic, czyli zaledwie 93 g (bez osłony przeciwsłonecznej), a jego długość to zaledwie 37 mm, co jest świetną wiadomością dla podróżników. Pierścień ustawiania ostrości pracuje bardzo precyzyjnie i stawia odpowiedni komfort. Przykręcana malutka osłona przeciwsłoneczna nie tylko wygląda gustowanie, ale też skutecznie chroni przed flarami. Pod względem konstrukcji to wręcz idealny obiektyw do podróży. 

Najważniejsza jest jednak jakość obrazu oraz praca AF. W środku znajdziemy 7 elementów ułożonych w 7 grupach, w tym trzy soczewki asferyczne oraz dwie soczewki o wysokim współczynniku załamania światła wraz z powłokami Ultra Multi Coating. Ma to zapewnić wysoką rozdzielczość od centrum aż po boki kadru, a także zminimalizować aberracje chromatyczne i niepotrzebne rozpraszanie światła.

Jakość obrazu jest bardzo dobra. Nawet na niskich przysłonach szkło jest kontrastowe, chociaż po bokach jest mocna winieta, którą jednak można szybko usunąć w Lightroomie. Osobiście lubię taki wygląd zdjęć. Autofokus w Sony A7R III trafiał z tym obiektywem zawsze w punkt i bardzo szybko. Więcej wniosków na temat jakość obrazka możecie wyciągnąć ze zdjęć przykładowych. Wszystkie prezentowane tu zdjęcia zostały wykonane w formacie RAW i wywołane w Adobe Camera RAW bez żadnych zmian. 

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/160 s, f/8, ISO 100

1/200 s, f/11, ISO 100

1/30 s, f/9, ISO 1600

1/160 s, f/2.8, ISO 2500

1/30 s, f/2.8, ISO 10000 

1/400 s, f/2.8, ISO 100

 

1/30 s, f/2.8, ISO 640

1/10 s, f/16, ISO 100

1/14 s, f/11, ISO 100

1/160 s, f/6.3, ISO 100

1/100 s, f/7.1, ISO 100

1/100 s, f/11, ISO 100

1/16 s, f/14, ISO 100

1/50 s, f/11, ISO 100

1/5 s, f/8, ISO 100 

Dziennikarz, fotograf, wydawca. Od lat związany z mediami foto. Kocha szczery fotoreportaż, fotografię uliczną, zdjęcia pokazujące prawdziwe życie. Miłośnik dobrego jedzenia i mocnej kawy, podróży z małymi aparatami, muzyki świata i technologicznych nowości.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0