Sony FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM OSS - zdjęcia przykładowe

Sony FE 100-400 mm F4.5–5.6 GM OSS to konstrukcja stworzona z myślą o relacjonowaniu wydarzeń sportowych i fotografii dzikiej przyrody. Jednak czy przekona ona do siebie najbardziej wymagających fotografów?

5
Michał Chrzanowski
7 Czerwiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Na układ optyczny modelu Sony FE 100-400 mm F4.5–5.6 GM OSS składa się 22 elementy ułożone w 16 grupach. Wśród nich znajdziemy dwie szklane soczewki ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji) i jedną soczewkę Super ED, które mają ograniczyć występowanie aberracji chromatycznej i zapewnić równą ostrość na całej powierzchni kadru. Soczewki dodatkowo pokrywo powłokami Nano AR, które zminimalizować mają problemy z odbiciami światła i flarami. Oprócz tego, jak w przypadku wszystkich obiektywów z serii G Master, liczyć możemy na wyjątkowo miękką reprodukcję nieostrości, w czym pomoże 9-litkowa przysłona oraz minimalna odległość ostrzenia wynosząca 98 cm.

Jak przystało na profesjonalną i w pełni uszczelnioną konstrukcję, obiektyw oferować ma wyjątkowo szybki silnikZa precyzję ostrzenia odpowiadać będzie tu połączenie podwójnego silnika liniowego i silnika DDSSM (napęd bezpośredni SSM) - ultradźwiękowy serwomechanizm Direct Drive SSM. Do tego dochodzi usprawniony algorytm AF, który ma w pełni wykorzystywać możliwości najnowszych aparatów Sony i sprawić, że nie umknie nam nawet najbardziej dynamiczna sytuacja. W łapaniu ulotnych momentów pomoże nam także przycisk blokady ostrości na tubusie, do którego będziemy mogli przypisać także inne funkcje.

Sony FE 100-400 mm F4.5–5.6 GM OSS jest już dostępny w sprzedaży w cenie 11 900 zł. Wszystkie poniższe zdjęcia wykonaliśmy aparatem Sony A7R III.

Zdjęcia przykładowe

1/500s, f/5.6, ISO 160, ogniskowa: 303 mm

1/500s, f/11, ISO 2500, ogniskowa: 400 mm

1/1000s, f/11, ISO 1600, ogniskowa: 200 mm

1/1000s, f/4.5, ISO 320, ogniskowa: 100 mm

1/1000s, f/22, ISO 5000, ogniskowa: 400 mm

1/30s, f/14, ISO 100, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/5.6, ISO 250, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 2500, ogniskowa: 400 mm

1/1000s, f/8, ISO 1000, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/11, ISO 640, ogniskowa: 158 mm

1/500s, f/6.3, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 800, ogniskowa: 400 mm

1/1000s, f/5.6, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/1000s, f/5.6, ISO 500, ogniskowa: 306 mm

1/1000s, f/22, ISO 4000, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/8, ISO 500, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 3200, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 2000, ogniskowa: 361 mm

1/500s, f/8, ISO 800, ogniskowa: 400 mm

1/1000s, f/4.5, ISO 400, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/5.6, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 400 mm

1/1000s, f/5.6, ISO 500, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 5000, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 640, ogniskowa: 196 mm

1/1000s, f/8, ISO 1250, ogniskowa: 400 mm

1/1000s, f/5.6, ISO 1000, ogniskowa: 185 mm

1/500s, f/5.6, ISO 640, ogniskowa: 241 mm

1/1000s, f/8, ISO 1250, ogniskowa: 327 mm

1/500s, f/5.6, ISO 125, ogniskowa: 400 mm

Zakres przysłon - ogniskowa 100 mm

1/500s, f/4.5, ISO 640, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/5.6, ISO 800, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/8, ISO 1600, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/11, ISO 3200, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/16, ISO 6400, ogniskowa: 100 mm

1/500s, f/22, ISO 12800, ogniskowa: 100 mm

1/250s, f/32, ISO 12800, ogniskowa: 100 mm

Zakres przysłon - ogniskowa 400 mm

1/500s, f/5.6, ISO 500, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/8, ISO 1250, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/11, ISO 2500, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/16, ISO 5000, ogniskowa: 400 mm

1/500s, f/22, ISO 8000, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/32, ISO 12800, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/40, ISO 12800, ogniskowa: 400 mm

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
9
1
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
56
10
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm rozpędza się w segmencie średnioformatowej optyki GF, ale nie zapomina o rozwoju linii XF. Jej najmłodszym członkiem jest uniwersalny zoom 16-80 mm f/4. Grzechem byłoby go nie...
5
21
Powiązane artykuły