Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

81%

Tamron nie ukrywa, że najnowszy SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 to nie tylko konstrukcja, która w każdym aspekcie przewyższa poprzednika, lecz także obiektyw, który mocno może namieszać w segmencie reporterskich zoomów. Sprawdźmy, czy tak jest w rzeczywistości.

Autor: Michał Chrzanowski

27 Październik 2017
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Standardowy zoom Tamrona to konstrukcja, której domagała się spora grupa zaawansowanych fotografów. Ich prośby zostały wysłuchane w połowie tego roku, kiedy to światło dzienne ujrzał model SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - następca zaprezentowanego w 2012 roku SP 24-70 mm f/2.8 DI VC USD. Jak obiecuje producent, warto było czekać na drugą odsłonę tego szkła. Otrzymujemy bowiem lepszy autofokus, który za sprawą nowych algorytmów i usprawnionemu silnikowi powinien ostrzyć szybko i precyzyjnie w każdych warunkach. Natomiast wyjątkowo kompaktowy - jak na tę klasę sprzętu - tubus przeszedł wyraźny lifting i został dokładnie uszczelniony przed wilgocią i pyłem. Jednak wisienką na torcie ma być rozbudowany układ optyczny, który korzysta z usprawnionego systemu stabilizacji - wydajność na poziomie 5 EV.

- Wyrafinowana konstrukcja optyczna zapewnia wysoką jakość obrazu w całym obszarze kadru. Zastosowanie najnowszych materiałów optycznych będzie miało wpływ na uzyskanie wysokiej ostrości, doskonałego kontrastu i naturalnego odwzorowania kolorów - zapewnia producent.

Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem Canon i Nikon. Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić 5399 zł, czyli wyraźnie mniej niż za systemowe odpowiedniki: Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR (9500 zł), Canon 24-70 mm f/2.8L II EF USM (8200 zł). Poza tym wyjątkowo mocnym rywalem jest Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART (około 5600 zł). Ciekawie prezentuje się także Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX (4300 zł).

Tak więc Tamron nie może narzekać na brak rywalizacji. Jednak czy opracowana na nowo konstrukcja okaże się czarnym koniem w segmencie profesjonalnych zoomow reporterskich? A może będzie musiała uznać wyższość konkurencji? Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
19
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 28-45 mm f/1.8 DG DN ART - test obiektywu
Pierwszy pełnoklatkowy zoom ze światłem f/1.8 obiecuje wzorową optykę, szybki autofokus i bardzo dobrą kulturę pracy. Do tego jest całkiem przystępnie wyceniony. Czy jednak niewielki...
16
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)