Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Tamron nie ukrywa, że najnowszy SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 to nie tylko konstrukcja, która w każdym aspekcie przewyższa poprzednika, lecz także obiektyw, który mocno może namieszać w segmencie reporterskich zoomów. Sprawdźmy, czy tak jest w rzeczywistości.

Standardowy zoom Tamrona to konstrukcja, której domagała się spora grupa zaawansowanych fotografów. Ich prośby zostały wysłuchane w połowie tego roku, kiedy to światło dzienne ujrzał model SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 - następca zaprezentowanego w 2012 roku SP 24-70 mm f/2.8 DI VC USD. Jak obiecuje producent, warto było czekać na drugą odsłonę tego szkła. Otrzymujemy bowiem lepszy autofokus, który za sprawą nowych algorytmów i usprawnionemu silnikowi powinien ostrzyć szybko i precyzyjnie w każdych warunkach. Natomiast wyjątkowo kompaktowy - jak na tę klasę sprzętu - tubus przeszedł wyraźny lifting i został dokładnie uszczelniony przed wilgocią i pyłem. Jednak wisienką na torcie ma być rozbudowany układ optyczny, który korzysta z usprawnionego systemu stabilizacji - wydajność na poziomie 5 EV.

- Wyrafinowana konstrukcja optyczna zapewnia wysoką jakość obrazu w całym obszarze kadru. Zastosowanie najnowszych materiałów optycznych będzie miało wpływ na uzyskanie wysokiej ostrości, doskonałego kontrastu i naturalnego odwzorowania kolorów - zapewnia producent.

Tamron SP 24-70 mm f/2.8 Di VC USD G2 jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem Canon i Nikon. Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić 5399 zł, czyli wyraźnie mniej niż za systemowe odpowiedniki: Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR (9500 zł), Canon 24-70 mm f/2.8L II EF USM (8200 zł). Poza tym wyjątkowo mocnym rywalem jest Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART (około 5600 zł). Ciekawie prezentuje się także Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX (4300 zł).

Tak więc Tamron nie może narzekać na brak rywalizacji. Jednak czy opracowana na nowo konstrukcja okaże się czarnym koniem w segmencie profesjonalnych zoomow reporterskich? A może będzie musiała uznać wyższość konkurencji? Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Michał „Massa” Mąsior: Czy kogokolwiek interesują Twoje zdjęcia?
12 Lut 2019
Świat profesjonalnej fotografii jest trudny. Mit wolnego zawodu przyciąga jednak wielu. Plan, by żyć i zarabiać na swojej pasji jest piękny, choć niełatwy do zrealizowania. Początkowo świetnie zapowiadające się „nowe życie” weryfikowane jest przez wiele czynników. Warto przeczytać, żeby nie wpaść w pułapkę.
16
S jak specjalista - Lumix S1 i S1R
30 Sty 2019
Wygląda na to, że liderom rynku bezlusterkowców wyrasta właśnie poważna konkurencja. Pełnoklatkowe modele S1 i S1R trafią do sprzedaży już w przyszłym miesiącu. Oto, co dziś o nich wiemy!
4
Panasonic LX100 II - mały gigant
27 Gru 2018
Duży sensor 4/3, jasny zoom i tryb filmowy 4K. A wszystko zamknięte w wyjątkowo zgrabnym i stylowym body. Nowy Lumix to aparat, który w swojej klasie nie ma dzisiaj konkurencji!
2
Przetestuj monitor BenQ - opinia Michała Ostrowskiego o BenQ SW240
19 Gru 2018
W listopadzie, wspólnie z BenQ wystartowaliśmy z konkursem, w ramach którego wybrani czytelnicy mieli szansę testować monitory z oferty BenQ. Zobaczcie jak model SW240 przypadł do gustu Michałowi Ostrowskiemu.
0